7. دورانِ پیش رو، دوران شنیده شدن صدای کارمند و مشتری است

اگر سعی داشته باشید با سلسله مراتب رهبری کنید، به چالش کشیده خواهید شد. بقای آنهایی که به دنبال قدرت هستند و از بروکراسی لذت می برند، با از بین رفتن ساختار عمودی سازمانها روز به روز دشوار تر خواهد شد چرا که ساختار های افقی اختیارات بیشتری در اختیار هر کارمند و حتی مشتریان قرار خواهند داد.

8.کار گروهی نقشی حیاتی دارد

سازمانها در خلأ فعالیت نمی کنند و در رهبری امروز نیز جایی برای خودرأیی وجود ندارد. پرورش یک شرکت نیازمند نوعی رهبری است که افراد را به تلاش در جهت چشم انداز و هدف مشترک ترغیب کند.

9.اگر مشارکت نداشته باشید از گود خارج خواهید شد

امروزه صدای کسانی بیشتر شنیده می شود که یاد گرفته اند مشارکت کنند و در جایی که قبلاً صدایشان شنیده نمی شده نقش فعال تری بر عهده بگیرند.

10.می توان با به اشتراک گذاری دانسته ها به تمایز رسید

در عصر اطلاعات، کسی که بیشترین میزان اطلاعات را با دیگران به اشتراک می گذارد، متخصص آن حوزه در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید رهبری کنید، باید خودتان را متمایز کنید و به اشتراک گذاری اطلاعات یکی از مطمئن ترین روش ها برای گسترش محدوده ی نفوذ و اثرگذاری شماست.

11.برای رهبری کردن به عنوان یا موقعیت شغلی خاصی نیاز نیست

هر کسی می تواند رهبر باشد. توانایی رهبری شما دیگر به واسطه ی موقعیت یا عنوان شغلی شما تعیین نمی شود. توانایی اثرگذاری بر اطرافیان، شکل قابل توجهی از رهبری است که در اختیار همگان قرار دارد.

چند سال دیگر ممکن است تصویر کاملاً متفاوتی از رهبری داشته باشیم. تا آن زمان، کسانی که قرار است در آن دوره رهبری کنند پشت سر ما خواهند بود. بنابراین آنچه امروز انجام می دهیم همان تغییری را رقم خواهد زد که آینده به خود خواهد دید.

منبع:

www.inc.com/lolly-daskal/10-things-great-leaders-know-that-most-people-dont.html?cid=sf01001&sr_share=twitter

برداشت آزاد خودم از این موضوع.