وقتی تیم من در آگوست گذشته Boomerang را راه اندازی کرد از موفقیت آن خاطرجمع بودیم، تا اینکه کم کم متوجه شدیم به این راحتی ها هم نیست.

هدف ما ایجاد یک پلتفرم اشتراک گذاری هدیه بود برای اینکه اجازه دهد دوستان فیسبوکی به یکدیگر هدیه هایی واقعی از بهترین کسب و کارهای دور و بر خودشان بدهند. آمریکایی ها سالیانه ۱۰۰ میلیارد دلار برای خرید کارت های هدیه صرف می کنند و ۷۰ درصد از افرادی که مورد تحقیق و پرس و جو قرار گرفتند گفته بودند که هدیه های محلی را به کارت های هدیه یک برند بزرگ ترجیح می دهند. به نظر ما که موفقیت این ایده به نطر حتمی می رسید.

ما یک تیم بزرگ تولید و فروش، و یک دید متفاوت از هدیه های محلی داشتیم و توسط سرمایه گذاران با سابقه در تجارت الکتورنیک پشتیبانی می شدیم. کار را شروع کردیم و به بهترین رستوران ها، بارها، مکانهای تفریحی و گردشگری و دیگر مکان های جذاب چهار شهر مورد علاقه مان برای مذاکره در مورد بسته های هدیه منحصر به فردمان رفتیم. بعضی از این بسته ها کاملا رایگان بودند.

از زمانی که رسما شروع به کار کردیم می دانستم یک جای کار می لنگد: مشتری ها در استارتاپ ما را از پاشنه در نیاورده بودند.

نقایص خود را شناسایی کنید.

یکی از خوبی های برپا کردن استاراپی که مستقیما با مشتری سروکار دارد این است که فرضیات غلط اگر به خوبی تست شوند- خودشان را به سرعت نشان می دهند.

در زمان اولین استارتاپم یک مصیبت در زمینه برنامه ریزی مسافرت مختص شبکه های اجتماعی به نام gtrot – در تشخیص خطا ها بسیار کند بودم. مثل بسیاری از کارآفرینان بی تجربه فکر می کردم که رشد ضعیف ما به خاطر اجرای بد است تا یک منطق و مفهوم نادرست. به همین دلیل وقت زیادی را صرف برطرف کردن نقایص موجود کردیم به جای اینکه به سمت چیزی حرکت کنیم که واقعا کار می کند.

در Boomerang تصمیم گرفته بودیم که سریعتر و هوشمندانه تر کار کنیم. خیلی زود مشخص شد که تعدادی از فرضهای اولیه ما نادرست هستند. ما فکر می کردیم که Boomerang می تواند با ارائه کارت های هدیه رایگان و درآمد از طریق فروش هدیه های با ارزش تر به سرعت رشد کند، اما تقریبا هیچکس از ما خرید نمی کرد.

علاوه بر آن، چند رقیب سرمایه دار کله گنده مثل Facebook Gifts وارد بازار شده بودند. در عرض فقط چند ماه فهمیدیم که آن شکوه و عظمتی که در انتظارش بودیم در دنیای اشتراک گذاری کارت های هدیه در شبکه های اجتماعی محقق نخواهد شد. حداقل نه آنطور که ما تصور می کردیم.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/227131

برداشت آزاد خودم از این موضوع.