اگر شما هم می خواهید که یک تجارت و کسب و کار برای خودتان شروع کنید اما سر درگم هستید و نمی دانید که از کجا شروع کنید نگران نباشید شما در این زمینه تنها نیستید در واقع به اقتضای شرایط اقتصادی امروزه بیش از بیش نیاز به کار احساس می شود و مردم بسیاری در صف انتظار برای استخدام کار هستند اما در واقع حقیقتی وجود دارد ,که بهتر است خودتان برای خودتان شغلی بسازید و از این صف خارج شوید اگر نمیدانید که چگونه می توانید این کار را انجام دهید ما در  چند مرحله کوتاه به شما یاد می دهیدم تا حداقل بدانید که از کجا شروع کنید:



موضع مناسبی برای خودتان انتخاب کنید:

اگر از شرایط فعلی خودتان ناراضی هستید باید بدانید که هیچکس جز شما نمی تواند شرایطتان را عوض کند.اصلا خوب نیست که دیگران را مقصر بدبختی ها و شرایط فعلیتان کنید.کسی را بخاطر شرایطتان سرزنش نکنید.با تصمیم آگاهانه ای می توانید شرایط فعلی خودتان را تغییر دهید.
    

    
شناخت شغل مناسب


  
خودتان را بشناسید .جنبه های متفاوت شخصیتی خودتان مانند سن یا سبک اجتماعی و چیزهای دیگر را بشناسید و مطابق با آن ها شغلی مناسب برای خودتان پیدا کنید به این فکر کنید که :" با انجام چه کاری حتی در زمان خستگی هم انرژی میگیرید؟".به پنهانی ترین جنبه های وجودیتان هم دقت کنید.  



 چگونه بفهمید که اینکار مناسب شماست و در مسیر درست قرار دارید؟سه روش عمده برای کارآفرینی وجود دارد:



کاری که می شناسید انجام دهید: تغییر با استفاده از گذشته شغلی به تجربه های کاری که در گذشته داشته اید دقت کنید و ببینید که چه مهارت هایی کسب کرده اید   و چگونه می توانید با جمع آوری و ترکیب این مهارت ها خدمات یا محصولات را خود را ارایه دهید.

 

    
کاری که دیگران انجام می دهند انجام دهید:درباره دیگر شغل هایی که در آن ها مهارت ندارید و برایتان جذاب است تحقیق کنید و اگر شغل مورد علاقتان را پیدا کردین آن را انجام دهید.



    
حل مشکل عمومی: اگر خلاء ای در بازار احساس می کنید یا حس می کنید به چیزی نیاز است که کسی برای انجام آن وجود ندارد پس سرویس یا محصول تازه ای برای رفع این خلاء طراحی کنید .توجه کنید که ریسک این کارآفرینی بیشتر از دو نوع قبلی است  اگر می خواهید این کار را انجام دهید قبل از خرج کردن پولتان  مطمئن شوید که دانش کافی برای انجام این کار را کسب کرده اید.

    
برنامه ریزی تجاری ،افزایش شانس موفقیت

برنامه ریزی تجاری ،افزایش شانس موفقیت

اکثر مردم اهل برنامه ریزی نیستند اما اگر می خواهید که بازار فروشتان رونق بیشتری بیابد باید برنامه ریزی داشته باشید.برنامه ریزی تجاری یا کسب و کار برنامه ریزی شده به شما اعتماد به نفس و تمرکز برای انجام کار را می دهد.یک شغل و تجارت فقط با نوشتن آن روی برگه کاغذ تحقق نمی یابد،به محض اینکه اهداف ، استراتژی ها و مراحل کار را نوشتید وقت آن می رسد که شغل و رویایتان را عملی کنید.



  
از  خودتان بپرسید:


     -
من چه چیزی می خواهم بسازم؟


    -
مخاطب من چه کسانی هستند و به چه کسانی خدمت می کنم؟


    -
وعده انجام چه کاری به مشتریان و کاربرانم خواهم داد؟


    -
اهداف ، راهبردها و برنامه کاری (گام ها) برای رسیدن به هدفم چیست؟



قبل از خرج یک ریال ،از فروش مطمئن شوید


  
قبل از صرف کردن پول از فروش محصول مطمئن شوید. یعنی از اینکه مردم از این محصول یا خدمات خوششان می آید یا نه مطمئن شوید.این مهمترین کاری است که باید انجام دهید .می توانید با ارزیابی بازار فروش محصول موردنظر اینکار را بررسی کنید.مطمئن شوید که کسی بجز خانواده و دوستانتان از محصولاتتان استفاده می کنند .حجم بازار تقاضای محصول را بشناسید.مشتریانتان چه کسانی هستند؟محصول یا خدمتی که ارایه می دهید به زندگی روزمره آن ها مربوط است؟چرا باید از محصولات شما استفاده کنند؟  نیازشان به این محصول چیست؟

وب سایت های آنلاین بسیار برای پاسخ گویی به این سوالت و تحقیقات گسترده شما وجود دارد می توانید در گوگل عنوان شغلی که دوست دارید جستجو کنید و نتایج را بررسی کنید.هرگز بی گداربه آب نزنید.

شرایط مالیتان را بررسی کنید ومتناسب با آن  بودجه شغل مناسبی انتخاب کنید:
    
به عنوان یک کارآفرین، زندگی شخصی و کاری شما باهم مرتبط است.شما به احتمال 100 درصد اولین و شاید تنها  سرمایه گذار خودتان هستید.پس وضع مالی خودتان را بسنجید و مطابق با آن بودجه شغل خودتان را انتخاب کنید.