۱- ذهن تان شما را فریب می دهد و حتی می ترساند

هوشمندانه انتخاب کنید و تصمیم بگیرید. به آنچه که اعتقاد و باور دارید و حس تان به شما می گوید عمل کنید. اجازه ندهید فکر و ذهن تان شما را بترساند.

۲- افرادی را که با خود مقایسه می کنید هم مشکلاتی دارند

همه ما قرار نیست مثل همدیگر باشیم و هریک از ما داستان منحصربه فرد خودمان را داریم. آنهایی را که دوست دارید جای انها باشید هم برای خود مشکلاتی دارند. مهم این است که شما خودتان باشید و آنها هم خودشان.

۳- تاثیرگذاری شما بر دیگران همیشه قدرتمندانه است، مهم نیست که بر چه تعداد از افراد تاثیر می گذارید

گاهی اوقات اشتیاق تاثیرگذاری بر دیگران را داریم و فکر می کنیم اینقدر کوچک یا ناتوانیم که نمی توانیم الهام بخش دیگران بوده یا دنیا را تغییر دهیم. هیچ گاه قدرت وجودی و فردی خود را دست کم نگیرید و بی اهمیت تلقی نکنید.

۴- شما دقیقاً همان جایی هستید که باید باشید

گاهی اوقات در موقعیتی که هستیم احساس می کنیم برایمان به قدر کافی خوب نیست. به جایی که هستید اعتماد کنید. برای شما عالیست. این موقعیت را بپذیرید و در ادامه راه گام های حرکت به سوی جلو را بردارید و در این راه صبوری کنید. به مسیر حرکت تان توجه کنید و لذت برید، کمتر بر نتیجه متمرکز شوید.

۵- وقتی شما به جایی که فکر می کنید باید باشید می رسید، بازهم آرامش نخواهید داشت

حس آرامش و خوشبختی درونی است. این حس، حالت مخالفی هم دارد که آن ناراحتی و بدبختی است. ما غالبا شرایطی را برای خوشبختی خود تعیین می کنیم. مثلا اگر فلان کار را انجام دهم یا فلان چیز را داشته باشم خوشبختم، وگرنه بدبخت هستم. از این رو احساس آرامش یا آنچه که ما خوشبختی وافعی می نامیم، به آنچه که ما انجام می دهیم ارتباط ندارد، بلکه به حالت طبیعی ما ربط دارد.

۶- گفتن جملات منفی به خود باعث بهتر شدن اوضاع نمی شود و می تواند اعتیادآور باشد

این حالت بسیار متداول است. اینکه همواره به خود جملات منفی بگوییم نه تنها باعث بهترشدن شرایط نمی شود بلکه اوضاع را بدتر هم می کند و به مرور تبدیل به عادت می شود.

۷- ما آن چیزی که انجام می دهیم نیستیم.

گاهی اوقات به فکر انجام کاری می افتید. اگر آن را خوب انجام دهید احساس ارزش و قدرت می کنید، اما اگر بد انجام دهید احساس بی ارزشی کرده و خود را به قدرکافی خوب نمی بینید. اگر توقع دارید به لحظه ایی برسید که از انجام کار خود احساس رضایت کامل داشته باشید باید تمام عمر صبر کنید.

۸- لحظه ایی به این بیاندیشید که چقدر فوق العاده هستید

به این فکر کنید که شما یک انسان هستید. بدون شک کارهای فوق العاده ایی در این دنیا انجام داده اید. به جای اینکه به لحظاتی که بد بودید بیاندیشید، به این فکر کنید که یک انسان هستید.

منبع:

http://www.collective-evolution.

برداشت آزاد خودم از  این موضوع.