برای شروع لطفا خودتان را برای کاربران وب سوال بیشتر معرفی کنید .

حمید بیگدلی هستم، متولد تیر ماه سال ۱۳۶۸٫ در زنجان متولد شدم و در همین شهر هم سکونت دارم.

آقای بیگدلی در حال حاظر تا چه مقطعی مدرک تحصیلی دارند ؟ و آیا به تحصیل مشغول هستند یا نه ؟

دیپلم کامپیوتر دارم، خیر فعلا مشغول به تحصیل نیستم. سال ۸۹ بود که در دانشگاه آزاد زنجان در رشته کامپیوتر قبول شدم اما بیشتر از ۲ هفته نتونستم سر کلاس ها حاضر شم و انصراف دادم!

آیا در زمینه خاصی تخصص حرفه ای دارید ؟

خیر، البته برخی از کارها رو دست و پا شکسته شاید بتونم انجام بدم! اما به صورت حرفه ای در زمینه خاصی تخصص ندارم.

آقای بیگدلی کار وبمستری خود را از کجا آغاز کردند ؟

سال ۸۵ بود که به همراه یکی از دوستانم وبلاگی رو ایجاد کردیم و البته کاملا تفریحی و اتفاقی! اما خب تقریبا آغاز کار وبمستری بنده از همون سال ۸۵ بود.

سایت دانلودها در چه تارخی ایجاد شد ؟

در هجدهم شهریور سال ۸۸ ما استارت سایت دانلودها رو زدیم. البته قبل از ما دست یک تیم دیگه بود. هر چند خود سایت بازدید خاصی نداشت زمانی که ما تحویل گرفتیم اما دامین خوبی که داشت ما رو برای استارت یک کار حرفه ای خیلی تشویق می کرد.

هدف از ایجاد سایت دانلودها چی بوده و هست ؟

اول کار واقعا هدف ما ایجاد یک تفریح و سرگرمی بود برای خودمون. اما به مرور زمان که سایت رشد کرد و بازدید بالا رفت کل اهدافمون تغییر کرد تا اینکه شغل اصلی ما شد!

تا چه میزانی به اهدافی که مد نظر شما بوده رسیدید ؟

خدا رو شکر در یکی دو سال گذشته همواره در بین سایت های پر بازدید ایران بودیم و تونستیم یه جایی رو بین کسانی که با دنیای اینترنت سر و کار دارند باز کنیم. اما خب همیشه ما اهداف جدیدی رو برای خودمون تعریف میکنیم و تلاش میکنیم برای رسیدن به اون اهداف، در کل با درجا زدن میونه خوبی نداریم.

سایت شما به جرأت یکی از برترین سایت های ایران و جهان هست ، برای رسیدن به این رتبه و مقام چه سختی هایی را پشت سر گذاشته اید ؟

نظر لطف شماست. به جرات می تونم بگم ما اوایل شروع کار حداقل روزی ۱۵ ساعت روی سایت فعالیت می کردیم! چون بودجه ای هم نداشتیم برای استخدام نویسنده همراه با دوست خوبم امیرحسین بابا به تنهایی سایت رو آپدیت می کردیم و مشکل اصلی ما زمان افتتاح سایت بی خوابی بود! و مشکلاتی هم قطعا در محیط خانواده ایجاد کرده بود این مساله اما خب به مرور با رشد سایت این مشکلات حل شد و مشکلات اساسی تر از جمله تحریم ها که باعث شد قیمت دلار بالا رفته و هزینه نگهداری سرور ها به شدت افزایش پیدا کنه. که خدا رو شکر الان مدتی هست در سرورهای داخل ایران میزبانی شده ایم و مشکل خاصی نداریم.

آیا در زمان شروع به کار با دانلودها ، چنین آینده ای را برای دانلودها متصور میشدید ؟

واقعیتش خیر!

مدیریت سایت دنلودها را به تنهایی انجام میدهید یا همکاران دیگری هم در مدیریت به شما یاری میرسانند ؟

مدیریت کلی سایت را بنده به کمک دوست خوبم امیرحسین بابا انجام میدهیم اما قطعا زحمات اصلی را برای سایت تیم نویسندگان و برنامه نویسان سایت انجام می دهند و بدون همکاری و کمک این دوستان قطعا مدیریت دانلودها کار راحتی نمی تونه باشه

آقای بیگدلی عزیز، جنابعالی الان مدیر یک سایت موفق هستید، اما برای موفق ماندن چه کارهایی انجام می دهید؟ آیا اگر یک سایت به موفقیت رسید، تضمیمنی برای موفق ماندنش وجود داره؟

ما همواره برای افزایش بازدید و رتبه سایت تلاش میکنیم که قطعا بدون برنامه ریزی و تلاش نمیتونیم در بین سایت های دیگه یکه تازی کنیم. برای بالا موندن بین سایت های مشابه همیشه در حال راه اندازی قسمت های جدید به سایت، آوردن نویسندگان جدید و اضافه کردن سروره قوی هستیم.
و البته اینها هیچ گاه تضمینی برای موفق موندن یک سایت نیست. چون این بازدیدکنندگان هستند که موفقیت یک سایت را رقم میزنند و اگه به نیاز های تک تک آنها در سایت پاسخ داده نشه هر لحظه امکان شکست هست.

افرادی هستند که با تاثیر گرفتن از سایت شما در فکر احداث سایت دانلود هستند ، شما چه توصیه ای برای این افراد دارید ؟

توصیه بنده اینه که حساب شده وارد این عرصه بشن و اینگونه نباشه که اول کار هزینه ای بکنن برای سایت و بعد ببینن که جمع کردن بازدید برای سایت، نوشتن مطالب خوب برای سایت و در کل مدیریت سایت به این راحتی ها نبوده که فکرش رو میکردن و خدایی نکرده تو این عرصه شکست بخورن. البته این مساله کلی هست برای دوستانی که میخوان وارد عرصه کار در اینترنت بشن اما برای دوستانی که میخوان سایت دانلود راه اندازی کنن اول از همه با یک هاستینگ خوب و معتبر شروع به کار کنن و این رو بدونن که به راحتی و سریع نمیتونن سایت رو بالا بکشن و قطعا باید ماه ها و در خیلی از مواقع سال ها برای رسیدن به هدفی که دارن تو این عرصه تلاش کنن.

حدودا هزینه سالیانه سایت دانلودها چقدر هست ؟

در حال حاضر که در میزبانی ما در ایران انجام میگیرد بالای ۳۰ میلیون تومان. قبلا که در سرورهای خارج از ایران بودیم سالانه حداقل ۳ برابر این مبلغ را هزینه می کردیم.

در سایت دانلود ها فایل هایی هستند که چند گیگ حجم دارند ، برای آپلود چنین فایل هایی از چه امکاناتی استفاده میکنید ؟

از وی پی اس ها و سرورهای ویندوزی که در خارج از کشور هستند و دارای سرعت دانلود و آپلود بالا هستند. معمولا سرعتشون به ۱۰ مگابایت در ثانیه هم میرسه.

متوسط آی پی های بازدید کننده از سایت دانلودها در روز چقدر هست ؟

به طور متوسط میشه گفت روزانه ۲۵۰ هزار آی پی و بالای ۸۰۰ هزار ویزیت صفحه.

نرم افزارهایی که در خارج از ایران با قیمت های بالایی به فروش میرسند در سایت دانلودها به صورت رایگان قابل دانلود میباشند ، شما از چه منابعی به این نرم افزار ها دسترسی پیدا میکنید ؟

اکثرا سایت های روسی و چینی در کرک کردن اینگونه نرم افزار ها پیشتاز هستند که ما هم از اون سایت ها استفاده میکنیم.

روزانه چقدر برای سایت دانلود ها وقت میگذارید ؟

بنده شخصا روزانه ۱ الی ۲ ساعت. اما تا جایی که در جریان هستم نویسندگان سایت هم به طور متوسط روزانه ۳ ساعت وقت میزارن برای سایت.

مهمترین ویژگی سایت دانلودها از نظر شما چی میتونه باشه ؟

به نظر بنده جامع بودن سایت و سالم بودن ۹۹% لینک های دانلود سایت مهمترین ویژگی دانلودهاست.

قالب سایت دانلودها را خودتان در بین سایتها برای دانلود پخش کردید یا بدون اجازه این کار صورتگرفته ؟

نه ما خودمون هیچ وقت قالب رو پخش نکردیم و خود سایت ها اکثرا این کار رو میکنن و متاسفانه بدون اجازه!

بزگترین چالشی که در هنگام مدیریت دانلودها با آن روبه رو شده اید چی بوده ؟

بزرگترین چالش برمیگرده به زمانی که روی سرور های خارج از ایران بودیم و روز به روز دلار گرونتر میشد و واقعا تامین هزینه سرورها سخت شده بود که خوشبختانه با آوردن سایت بر روی دیتا سنتر های داخلی این مشکل حل شد.

صفات یک مدیر موفق از دیدگاه شما ؟

اگر منظورتان مدیر موفق در عرصه اینترنت باشه قطعا مهمترین ویژگی صبور بودن هست. چون اینترنت فضایی هست که بازدهی زودی هیچ وقت نداره و قطعا ماه ها و سال ها تلاش میخواد که به نتیجه دلخواه برسی، که این مساله بدون صبر و شکیبایی امکان پذیر نیست.

خب آقای حمید بیگدلی عزیز ، امکان این هست که یک روزی قصد فروش دانلودها را داشته باشید ؟

تا حالا به این موضوع فکر نکردم. قطعا امکانش نبوده که فکر نکردم. :دی

میشه در چند جمله روال زندگی خود را برای ما توضیح دهید ؟

معمولا صبح ها ساعت 9 از خواب بیدار میشم و صبح ها رو در شرکت هستم تا حدود ساعت ۱۶٫ بعد اون هم برمیگردم منزل و عصر ها رو هم یا با دوستان میگذرونیم، یا باشگاه هستم و یا در منزل کاری های باقی مونده اینترنتی رو که صبح تموم نشده رو انجام میدم. شب ها هم معمولا حدود ساعت ۲ می خوابم.

بیرون از فضای مجازی به چه کاری مشغول هستید ؟

در شرکت میهن استور مشغول هستم که البته فروشگاه آنلاین هست و به نوعی میشه گفت این کارم هم در فضای مجازی هست.

مسلما در پشت موفقیت یک فرد ، پدر و مادر نقش اساسی ایفا میکنند . نظر شما در این مورد چی هست ؟
بی شک همینطور هست. به نظر بنده ۹۰% موفقیت ها بدون حمایت و پشتیبانی پدر و مادر امکان پذیر نیست. در کل مسیر زندگی یک فرد موفق و حتی نا موفق رو پدر و مادر هستند که میتونن به راحتی ترسیم کنند

 

 منبع:


http://www.web56.ir