طی چند سال گذشته، کراودفاندینگ به انتخاب محبوبی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌ است. بنابر نوشته سایت استاتیستا، تنها در ایالات متحده آمریکا ۱۹۱ پلتفرم کراودفاندینگ وجود دارد. آن‌ها همچنین کشف کرده‌اند که حجم پولی که از طریق پلتفرم‌های کراودفاندینگ جمع شده‌است با نرخ رشد بسیار زیادی از ۵۳۰ میلیون دلار در ۲۰۰۹ به بیش از ۲.۸ بیلیون دلار در ۲۰۱۲ رسیده است.طبق گفته هافینگتون پست، ۹۵% طرح‌های تجاری که به دست سرمایه گذاران خطر پذیر رسیده‌اند رد می‌شوند پس جای تعجبی نیست که این کارآفرینان دنبال جای دیگری برای تامین مالی  ‌بگردند.

کراودفاندینگ ثابت کرده‌است که می‌تواند جایگزین خوبی برای به دست آوردن سرمایه و تامین مالی باشد و به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها قرار نیست کنار گذاشته شود و به احتمال زیاد با سرعت زیادی رشد خواهد کرد.در واقع، کراودفاندینگ قرار است که بزرگترین موج سرمایه‌گذاری بعدی باشد. با هم ۵ دلیل این ادعا را مرور می‌کنیم:

۱. راحتی

تا به حال از کسی پول تقاضا کرده‌اید؟ واضحاٌ این موضوع مورد خوشایند شما نیست. اما این موضوع در مقایسه با دردسرهای درخواست وام یا ملاقات با سرمایه‌گذاران احتمالی بسیار کار راحتی است. درواقع یکی از مراحل آزاردهنده برای کارآفرینان همین است که مجبورند با سرمایه‌گذارها سروکله بزنند. اما این مشکل با کراودفاندینگ کاملا برطرف شده‌ است.

درمقایسه با تمام کاغذبازی‌ها و آماده سازی‌ها برای درخواست وام، درست کردن یک کمپین با استفاده از کراودفاندینگ مانند آب خوردن است. کافی است که شما پلتفرم مناسب را انتخاب کنید، ویدیو‌ ساده‌ای آماده کنید و پاداش‌های جذابی هم برای حامیان تعیین کنید. با این که همچنان شما باید مدارک مهم بلندمدتی مانند یک طرح تجاری، داشته باشید اما با این روش شما تنها باید یک بار برای همیشه طرح‌تان و ایده خود را می‌توانید ارائه دهید.

در کراودفاندینگ مالکانه، کراودفاندینگ هم برای کارآفرینان مفید است و هم برای سرمایه گذاران تا بتوانند همدیگر را پیدا کنند.به جای دست‌و‌پنجه نرم کردن با روش‌های سنتی، کراودفاندینگ بستری را فراهم می‌آورد تا سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی روی طرحی سرمایه گذاری کنند.

۲.تایید یک مفهوم

داشتن ایده یک چیز است اما ثابت کردن این‌که آبا این ایده می‌تواند سودآور باشد یا نه، چیز دیگری است. به جای متقاعد کردن خودتان یا سرمایه‌گذاران برای این‌که ایده‌ شما پول ساز است، کراودفاندینگ فرصت بسیار خوبی را فراهم می‌کند تا شما ببینید بازار هدف شما در چه حالی است.

اگر کمپین شما موفق شود، این نه تنها مدرکی برای اثبات وجود علاقه و کشش برای ایده شما است، بلکه نشان دهنده این است که مردم مایل هستند تا برای آن پول خرج کنند. درواقع این راه بسیار موثری برای تایید ایده شماست.

منبع:

http://www.forbes.com/

http://www.statista.com

برداشت آزاد خودم از این موضوع.