خانواده مارس مالک یک شرکت شیرینی و شکلات‌سازی به نام شرکت مارس است. این خانواده تا سال 1988 از سوی مجله فوربز به عنوان ثروتمند‌ترین خانواده آمریکا معرفی می‌شد.
«فارست مارس اس‌آر (بزرگ)» در زمان مرگش، به همراه دو پسر خود در جایگاه 29، 30 و 31 ثروتمند‌ترین افراد آمریکا قرار داشتند. ثروت هر کدام از آنها در آن زمان در حدود 4 میلیارد دلار بود. سه فرزند فارست مارس اس‌آر («فارست مارس جی‌آر (کوچک)»، «جان فرانکلین مارس» و «ژاکلین مارس») در سال 2009‌ و هر کدام با ثروت 9 میلیارد دلار در جایگاه چهل و سوم ثروتمند‌ترین افراد جهان قرار داشتند. این خانواده به شدت از انظار عمومی و انجام مصاحبه دوری می‌کنند و به غیر از ژاکلین، هیچ عکسی نیز از اعضای این خانواده در دست نیست.

 داستان امپراتوری خانواده مارس با فرانکلین کلارنس مارس (1883 -1934) شروع شد. فرانکلین در سنین جوانی به فلج اطفال دچار بود و نمی‌توانست مثل کودکان دیگر فعال باشد به همین دلیل در آشپزخانه به مادرش کمک می‌کرد. مادر او به پختن شیرینی علاقه داشت و به پسر خود نیز این فن را آموزش داد. فرانکلین زمانی که مدرسه را تمام کرد، شروع به فروختن شیرینی‌ها و آب نبات‌ها کرد.

وی در سال 1902 و در سن 19 سالگی بنگاه شیرینی‌سازی خود را با فروختن محصولاتش به مغازه‌ها راه انداخت. او با اتل کیساک ازدواج کرد، اما به دلیل شکست کسب و کارش، همسرش از او جدا شد. وی سپس با اتل هیلی ازدواج کرد که بسیار پشتیبان و حامی او بود و وی را در اداره کسب و کار کوچکش به نام شرکت مارس در تاکومای واشنگتن (که در 1911 شروع به کار کرده بود) کمک می‌کرد.

فرانکلین شیرینی‌ها را به همراه همسرش در خانه درست می‌کرد. این زوج بارها تغییر مکان داده و بارها کسب و کارهایی با نام‌های مختلف را راه‌اندازی کردند و پس از افت و خیزهای فراوان در سال 1923 شکلات میلکی وی و در سال 1930 شکلات اسنیکرز را روانه بازار کردند.