معنا و مفهوم کلی زندگی را فراموش کنید. شما باید هدف زندگی تان که بزرگ ترین انگیزه زندگی تان است را پیدا کنید.زمانیکه هدف تان را پیدا کردید، برای رسیدن به آن در زندگی شروع به کار و تلاش می کنید.

کار و زندگی باید یکی شود

در مطالعه ایی انجام شده در دانشگاه جانز هاپکینز از دانشجویان پرسیده شد که محور زندگی شان بر چه اساسی است. ۷۸ درصد آنها یافتن هدف و معنای زندگی را مهم ترین مسئله زندگی شان عنوان کرده بودند.

یکی از دلایل ناراحتی، کسالت است. ما به سرعت در دنیای مدرن کسل و خسته می شویم و وقت آزاد زیادی داریم. در زندگی مان راحت هستیم، شبها برنامه های تلویزیونی دلخواه مان را تماشا می کنیم و منتظر تعطیلات آخر هفته هستیم. افراد معمولا در جستجوی راه هایی برای وقت کشی هستند. چرا؟ زمان باارزش ترین دارایی ماست.

افرادی که در کار زندگی شان را هم می کنند هیچوقت کسل و خسته نمی شوند. این افراد حتی ۷ روز هفته هم مشغول کار هستند. باید بدانید که زندگی و کار در یک معنا و مفهوم باهم ترکیب می شوند.

هدف شما چیست؟

همه آدم ها در این دنیای خاکی هدفی دارند. برخی می خواهند پدر یا مادر خوبی باشند. برخی می خواهند هنرمند باشند. نکته اینجاست که هرکسی معنای متفاوتی از زندگی خود دارد.

هنگامیکه حرف از کار زندگی به میان می اید، بسیاری به فکر افرادی مثل استیو جابز، توماس ادیسون یا آلبرت انیشتن می افتند. حال آنکه هر کس باید به دنبال مفهوم کار زندگی خود باشد.

اینکه ما چگونه معنای زندگی مان را پیدا می کنیم، به مراتب مهم تر از داشتن معنای زندگی است. اگر بخواهید طبق تصمیم دیگران، هدف زندگی تان را تعیین کنید، یافتن معنای کلی زندگی برایتان غیرممکن خواهد بود.

تمرین ساده کشف و شناسایی هدف تان

به خاطر بسپارید که پیدا کردن هدف زندگی تان یک شبه اتفاق نمی افتد. ابتدا باید زمانی را به اندیشه و فهم مفهوم زندگی اختصاص دهید. اما با پاسخ به سوال زیر می توانید آسان تر به هدف تان برسید:

تصور کنید در دنیایی زندگی می کنید که برای ادامه زندگی نیاز به پول ندارید. اولین کاری که دوست دارید انجام دهید چیست؟ چگونه روزهایتان را سپری می کنید؟ در نظر نگرفتن محدودیت پول می تواند باعث شود شما آسان تر هدف زندگی تان را بشناسید. برخی افراد فقط برای اینکه پول داشته باشند کار کنند.

بعد از آن از خود بپرسید که «دیگران مرا در انجام چه مهارتی خوب توصیف می کنند؟» پاسخ به این سوال باعث کشف توانایی ها و مهارت های شما می شود و بدین ترتیب می توانید با شناخت نقاط قوت خود پیشرفت کنید.

منبع:

http://addicted2success.com

برداشت آزاد خودم از این موضوع.