۱- زن بودن یک نکته
مثبت است.
بریجت لودون می
گوید: ” الان موقع خیلی خوبی برای کارآفرین شدن است.
واژه کارآفرین قبلا یک کلمه نامناسب محسوب می شد، ولی مردم دارن کم کم درک می کنند
که کارآفرین ها قادرن چه ارزش هایی رو تولید کنند
و چه ردپای پررنگی در جامعه از خودشون به جا بگذارند.یک کارآفرین زن بودن ، شما رو در اقلیت قرار می
دهد، که شما می تونید از این مسئله به عنوان یک نقطه قوت استفاده کنید.
کارآفرین زن بودن، تجربه منحصر به فردی است.
او افزود: کارآفرینی یعنی هک کردن، منحصر به فرد بودن و پیدا کردن چنگ و قلاب مناسب برای صید کردن مشتریان و مطبوعات. و باور کنید هیچ چیزی خاص تر از نشستن سر میز جلسه تصمیم گیری، وقتی که همه غیر شما آقا باشن، نمی تواند باشد.
بریجت مسلما از
این منحصر به فرد بودنش سود برده است. هنگام کار با مجریان کار، او و همکارش امیلی یو، نیاز به استفاده از تخصص یک متخصص را احساس
کردند و Expert360 را راه اندازی کردند. این وبسایت پلتفرمی برای
یاری گرفتن بی دردسر از تخصص متخصصین زمینه های مختلف کاریست.
او می گوید:
”الان موقعش رسیده که کارآفرینی را شروع کرد.“ و به این نکته هم اشارهکرد که هیچ کاری مثل
کارآفرینی به مذاق قشر جوان خوش نمی آید.
۲- سریع شکست بخور
و از اشتباهاتت درس بگیر.
گنویو جورج که موسس سایت خوبی برای ایجاد ارتباط بین صاحب کارها و متقاضیان
کار به اسم One
shift است،می گوید: بهترین حالت اینه
که سریع و سبک بال شکست بخوری.اگر همان اوایل
راه شکست بخورید، چیز خیلی زیادی از دست ندادید.
او گفت:راه
برای من به این همواری ها هم نبوده است. او سر یک کلاه برداری هنگام برون سپاری
وبسایتش، ۲۵۰۰ دلار را از دست داد. ولی به جای این
که این اتفاق او را زمین گیر کند، به او یاد داد تا از اشتباهش درس بگیرد. و الان می داند که قبل از هزینه کردن، ابتدا
باید محصولش برایش قابل لمس باشد.
۳- خوشبینی همه چیز است.
ویتنی کومور
خودش را یک
کارآفرین تصادفی می داند. او The
best day را در اثر
مشکلاتی که بر سر هماهنگ کردن دوستانش برای رفتن به تعطیلات آخر هفته به وجود آمده
بود، کشف کرد.خوشبینی و سخت
کوشی او باعث شد که او یک ابزار مبتنی بر وب را برای کمک به گروهی از مردم که می
خواهند یک رویداد را برنامه ریزی کنند، بسازد.برای کنترل فشار در جلو بردن استارتاپ، باید بیش
از حد خوشبین بود.
ویتنی می گوید: برای کنترل فشار، بایستی به طرز نامعقولی خوشبین بود و یا خیلی ساده لوحانه مثبت فکر کرد.این راهکار می تونه باعث انگیزه گرفتن آدم های باهوش عرصه بازاریابی، توسعه دهنده ها و در نهایت سرمایه گذارا بشه، تا بیایند و به ما ملحق بشوند.
۴- راه خروج را بلد
باشید.
کت پورکیس،
موسس Her
fashion box همیشه در مورد
اینکه آینده بیزینس او چگونه خواهد بود، فکر می کند. مثلا این که صاحب وبسایتش بعد
از او چه کسی می تواند باشد.
پورکیس اولین
بیزینس خود را تنها وقتی ۲۱ سال داشت،
شروع کرد. هم اکنون در ۲۹ سالگی، او یک بیزینس موفق دیگر را اداره می
کند که در آن به کاربرانش باکس هایی از مدهای ضروری را ارائه می دهد.
او اذعان داشت:من
همیشه در حال رابطه سازی با مشتریان بالقوه آینده ام هستم. و مطمئنم روزی خواهد
رسید که بیزینس من بزرگ تر از این ها بشم.
منبع:
http://mashable.com/2014/07/10/tips-success-entrepreneurs/#blJutrcp7Pqg
برداشت آزاد خودم از این موضوع.