· بیش از حد تبلیغ کردن
درست است که هدف از تولید محتوا، تبلیغ و اطلاع رسانی در
مورد شرکت و برند متبوع شماست، اما باید بسیار مراقب باشید که همین کار، به تصویر
و ذهنیتی که کاربر از برند تان دارد، لطمه نزند.طبق آمار های موجود، 60 درصد از خواننده ها وقتی در یک محتوای
متنی، با نام یک شرکت برخورد کرده و احساس می کنند در معرض تبلیغات قرار گرفته
اند، نسبت به آن محتوا بد بین شده و حالت دفاعی می گیرند.اگر می خواهید برند تان را تبلیغ کنید، مراقب باشید که با
تکرار ناشیانه نام آن، نتیجه برعکس حاصل نشود
بهترین کاری که می توانید بکنید، این است که اصل بی طرفی را رعایت کرده و در زمینه فعالیت خود، جدید ترین، مفید ترین، و معتبر ترین یافته ها و اطلاعات را منتشر کنید – بدون این که حتی یک بار نام تجاری خود را به زبان بیاورید.وقتی کاربر به این نتیجه برسد که در وبسایت شما می تواند اطلاعات به درد بخور و بی طرفی را به دست آورد، ناخود آگاه به برند شما نیز اعتماد خواهد کرد.
· عدم استفاده از عناوین جذاب
شاید شما نیز مانند ما از این مساله راضی و خشنود نباشید، اما یک واقعیت است:در چشم کاربران، جذابیت محتوا اهمیت بیشتری از مفید بودن و عمق آن دارد.به همین دلیل باید بتوانید علاوه بر ایجاد محتوای عمیق و مفید، ظاهری جذاب نیز به آن ببخشید. در غیر این
صورت، بیشتر زحمات تان به باد خواهد رفت و کسی محتوای تان را نخواهد دید.مخصوصا در تولید محتوای متنی و مقالات اینترنتی، باید به تیتر مطلب توجه ویژه ای بکنید. باید بتوانید با همان یک جمله، کاربر را وادار به باز کردن محتوا و خواندن آن کنید.
منبع:
https://open.bufferapp.com/buffer-values/
برداشت آزاد خودم از این موضوع.