شکست را در آغوش بکشید

زود و سریع شکست بخورید. این یک نصیحت احمقانه است. خیلی از افراد انقدر با عجله و بدون هیچ تحقیق و نظمی به سمت کلمه “استارتآپ” حرکت می کنند. علاوه بر این زمانی که شما شکست می خورید، یاد گرفتید که دفعه بعد چه کاری را انجام ندهید. نکته مهم این است که یاد بگیرید چه چیزی را درست انجام دهید و معمولا این با یک تحقیق و مطالعه و پلن تجاری هوشمندانه شروع می شود.


با یک شریک فنی استارتآپ خود را راه اندازی کنید

من با این ایده عمومی که باید حتما بایک فرد فنی استارتآپ خود را راه اندازی کنید مخالفم! اگر شما یک موسس باتجربه هستید و میتوانید فشار چندین نقش را مدیریت کنید خوب احتمالا شما به یک شریک فنی هم احتیاج ندارید. شما می تونید یک مدیرفنی قابل استخدام کنید و سهم قابل توجهی را بهش پیشنهاد کنید تا او هم جزئی از تیم شما باشد. نکته مهم این است که شما به عنوان موسس، همچنان قدرت تصمیم گیری در مسائل مهم را در اختیار داشته باشید. در یک استارتآپ، مهمترین نکته اجرای سریع است که آن هم به تصمیم گیری سریع نیاز دارد. اگر شما ۱، ۲ یا ۳ شریک داشته باشید که برای هر تصمیم ساعت ها و روزها زمان جروبحث و تصمیم گیری نیاز باشد، شما در حال اتلاف وقت هستید.

سرمایه جذب کنید

این موضوع که حتما با سرمایه سرمایه گذار کار را شروع کنید، باعث ایجاد یک اعتماد به نفس کاذب می شود چراکه شما پول در بانک دارید ولی چیزی برای پیشبرد ندارید. شروع با جذب سرمایه از طریق سرمایه گذاری بالا و پایین های بسیاری دارد. به همین جهت، من اعتقاد دارم که اگر پول من در مسیر صحیح قرار بگیرد، فشار آن به من در تصمیم گیری قوی تر و البته چابک در طوفان ابتدای راه کمک بسیاری خواهد کرد.

پارت تایم کار نکنید

خوب نیست پارت تایم کار کنید! به نظرم ارائه خدمات مشاوره طی چند ساعت در هفته اینجا و آنجا مادامیکه در حال Bootstrap هستید یک راه مسئولانه برای کمک به حفظ و ادامه راه اندازی کسب و کار شماست.

وقت برای پول درآوردن هست

این ایده که شما اول مخاطب های زیادی جذب کن و بعدا تصمیم بگیر که چطور از آن ها پول در میاری! درحالیکه جذب مخاطب های بسیار میتواند یک موفقیت باشد ولی تعداد استارتآپ هایی که از این روش به موفقیت رسیدن خیلی ناچیزه!

ناب باشید

این قالب برای همه استارتآپ ها مناسب نیست. اونم فقط به این خاطر که در سیلیکون ولی به رسانه ها گفته میشه که این بهترین متدلوژی است، در واقعیت بیشترین منفعت در این روش برای شتاب دهنده ها و سرمایه گذارهاست. بسیاری از شرکت ها فقط به اندازه شرکت قهرمانانه پول داده میشود. بسیاری از شرکت های موفقی که حالا میشناسیم از همان ابتدا مبالغ بسیاری را جمع آوری کردند.

به کندی استخدام کنید

به کندی استخدام کنید و به سرعت اخراج! به نظرم این کاملا غلط است. در مراحل اولیه شما باید سریع استخدام کنید و البته سریع اخراج کنید. با اختصاص زمان زیاد در زمان استخدام شما فرصت های زیادی را از دست می دهید، گرچه شاید آدم هایی را استخدام کنید که واقعا همان چیزی نیستند که شما دنبالش بودین ولی ممکن است از راه هایی که به کارتان بیایند که حتی فکرش را هم نمیکردین.

استارتآپ مال جوان هاست

اگر شما شوروشوق رسیدن به موفقیت را دارید، میتونید هرکاری را انجام بدید.

ایده ها بی ارزشند

من درک می کنم که تیم و اجرا خیلی مهمه، اما شما باید با یک ایده خیلی خوب داشته باشید، ایده ای که یک مشکل واقعی را رفع می کنه..

منبع:

 http://tech.co/what-startup-advice-do-you-disagree-with-2013-06

برداشت آزاد خودم از این موضوع.