کارآفرینان برای آینده کسب و کار خود دارای چشم انداز می‌باشند و مهمتر از آن دارای توانایی پیاده‌سازی رویاهای خود هستند. وقت تلف نمی‌کنند، سریع تصمیم گیری می‌کنند. تردستی آنها عامل کلیدی موفقیت شان است. موقع تصمیم گیری، به سریعترین روش ممکن، تصمیم گیری و اجرا می‌کنند. آنها خودرا وقف کسب و کار خود کرده‌اند، گاهی بخاطر این توجه، هزینه روابط خود را با دوستان و خانواده را نیز می‌پردازند.

آنها خستگی ناپذیرند، ۱۲ساعت در روز و ۷روز هفته، کاری غیر معمولی نیست که کارآفرین در حال تلاش برای بدست آوردن کسب و کار خود در زندگی انجام می‌دهند. کارآفرینان عاشق آنچه که آنها انجام می‌دهند، هستند. این عشق است که آنها را حفظ می‌کند و ترک کار را برایشان دشوار؛ و این عشق به محصول و خدمات است که آنها را بسیار موفق در ارائه کارشان می‌کند.

آن ها ممکن است مسئول بعضی ایده های جدید کسب وکار باشند . تحقیقات جدید نشان داده است که نیمی از کارآفرینان جهان سنین بین 25 و 44 می باشند.فعالیت های کار آفرینی بین سنین 25 تا 34 سال در تمام مناطق جغرافیایی بود. فعالیت های کارآفرینی در تمام گروه های سنی وجود دارد و این تنوع بستگی به جایی دارد که افراد زندگی می کنند.

محققان دریافتند که یک سوم از کارآفرینان در آمریکای لاتین و صحرای آفریقا در محدوده سنی 45 تا 64 بودند. با این حال، نیمی از کارآفرینان اروپایی در محدوده 18تا 34 ساله سن بودند و 57 درصد از کارآفرینان در چین در آن محدوده بودند.

بیشتر کارآفرینان ممکن است در اوایل راه سقوط کنند دونا کلی، استاد کارآفرینی در کالج بابسون می گوید: "خوشبختانه، در هر بخش از جهان، جوانان شروع کسب و کار نمودند و همچنین کسانی که در اواخر حرفه خود می باشند."

سطح کارآفرینی نیز تا حد زیادی بسته به منطقه جغرافیایی متفاوت است.  مجموع فعالیت کارآفرینی بالاترین در زامبیا و اکوادور، که در آن 27 درصد از بزرگسالان بین سنین 18 و 64 در فعالیت های کارآفرینی درگیر شدند. کارآفرینان در کشورهای اروپایی و ایالات متحده می گویند فرصت های تجاری دیگر و مشاغل باعث کاهش فعالیت های کارآفرینی می شود. فعالیت های کارآفرینی در مناطق با تولید ناخالص داخلی پایین بالاترین سرانه را داشت.

کارآفرین خود را در ورای جزئیات قرار می‌دهد. آنها می‌خواهند مسئول سرنوشت خود باشند تا وابسته به یک کارفرما. پولدار شدن لزوماً محرک کارآفرینان نیست؛ میزان درآمد سنگ ترازوی آنان است. کارآفرینان عقیده دارند اگر موفق باشند، پاداش نیز خواهند داشت. کارآفرینان میدانند که کسب و کار خود توسط کدام کارمندان کلیدی به موفقیت خواهد رسید.

 واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی " Entrepreneurs " به معنای "متعهد شدن " نشات گرفته است کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مکاتب اقتصادی از قرن 16 میلادی تا کنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه های اقتصادی خویش تشریح نموده اند.
کارآفرینی از مباحثی است که در تمامی ابعاد توسعه اقتصادی و اجتماعی از حدود 20 سال به این طرف عملاً در دنیای تجارت و کسب و کار مطرح شده است.تحقیقی که در نوع پاسخ 198،000 نفر در 69 کشور بود، نیز نشان داد که کارگران در امریکا لاتین، شرق میانه و کشورهای جنوب صحرای آفریقا کارآفرینی را به عنوان یک انتخاب شغلی خوب و وضعیت امتیاز بالا نگاه می کنند.  با این حال کارآفرینان در اروپا، کمتر احتمال دارد به توافق برسند.پژوهشگران همچنین دریافتند که تقسیم قابل توجه بین کارآفرینان زن و مرد وجود دارد. اکوادور، پاناما، غنا و نیجریه تنها کشورهایی که زنان بیشتر از مردان کارآفرینان بودند.

 کارآفرینان در سراسر جهان نیز انتظار رشد در پنج سال آینده دارند. یک پنجم از کارآفرینان در کشورهای غیر اتحادیه اروپا می گویند که انتظار می رود بیش از 20 کارمند در پنج سال آینده.استخدام شوند. کارآفرینان در ایالات متحده، چین، کلمبیا و سنگاپور نیز در مورد استخدام در پنج سال آینده خوشبین بودند.

"کارآفرینی اشتغال ایجاد می کند و ارزش اقتصادی برای اقتصاد در همه جا افزایش می دهد. اما این فعالیت باید پشت سر هم برای تمام بخش های جامعه وضع شود، به دلیل آن یک راه موثر برای تشویق رفاه و صلح است" . کارآفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاد، فرهنگ و جامعه است. رشد و فراگیری این پدیده می تواند به تحول و دگرگونی اساسی در اقتصاد ملی منجر شود. کارافرینی فرآیندی است که طی ان فرد کارآفرین با ارائه ایده و فکر جدید ایجاد کسب و کار با قبول مخاطره و تحمل ریسک، محصول و خدمت جدید را ارائه می کند.

منبع:

http://www.businessnewsdaily.com/3790-young-entrepreneurs.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.