یکی از راه های درآمدزایی و کارآفرینی ، فروش کالای مجازی یا اطلاعات است . 

امروزه برخی نویسندگان ، کتاب های خود را در سایت آمازون به فروش می رسانند . بازاری وسیع و درآمدزا . که در مورد آن صحبت خواهم کرد .

اگر سرویس دهندگان وبلاگ خصوصأ بیان ، امکان استفاده از ماژول پرداخت آنلاین را برای وبلاگ نویسان مهیا کنند ، اتفاقات خوبی در زمینه کارآفرینی و کسب و کارهای اینترنتی خواهد افتاد .

نویسندگان کتاب های خود را می فروشند ، طراحان طرح های گرافیکی خود را ، هنرمندان آثار هنری خود را ، برنامه نویسان سورس پروژه های خود را یا نرم افزارهای تولیدی خود را ، محققان و پژوهشگران مقالات علمی خود را ،

در واقع متخصصان از علم و هنر خود درآمدزایی خواهند کرد .

اگر این اتفاق بیافتد ، وبلاگ نویسان بیشتر تشویق می شوند که محتوای ارزشمندتری تولید کنند ؛ و از این راه کسب درآمد نمایند .


در مورد نقل و انتقالات مالی ، نیز دو روش وجود دارد . یکی اینکه ارائه دهنده سرویس ، مستقیمأ این کار را انجام دهد . یعنی پول به حساب او واریز شود و بعد وقتی مقدار پول به حد نصاب رسید ، پول را به حساب وبلاگ نویس منتقل کند .

دوم اینکه ، این کار به سرویس سومی واگذار شود . یعنی یک شرکتی مثل زرین پال به عنوان واسطه عمل کند . و سرویس دهنده وبلاگ ، فقط ارتباط بین زرین پال و وبلاگ نویس را برقرار کند و خودش هیچ دخالتی در این موضوع نداشته باشد .

زرین پال ، یک مثال ساده بود . می توان این کار را با بانک های معمولی نیز انجام داد ولی در این صورت کار پیچیده تر خواهد بود .