امروز، رسیدن به مقام مدیر ارشد اجرایی در هر شغلی، معنایی متفاوت دارد، به خصوص برای استارتاپ های تکنولوژی و اینترنت. اما در هر تعریفی از مدیر ارشد، داشتن مهارت های لازم، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. برای بدست آوردن این مهارت ها یک عمر تجربه نیاز است، اما راه های میانبری نیز وجود دارد. در اینجا به سه توصیه برای تبدیل شدن به یک مدیر ارشد موفق هرچند جوان اشاره می کنیم:

تیمی بسازید که کمبودهای شما را جبران کند

حتی یک مدیر ارشد کاملا حرفه ای هم به راهنمایی و تخصص تیمی نیاز دارد. برای رهبران جوان، این ضروری است که از اشتباهات جبران ناپذیر اجتناب کنند. کمبود تجربه می تواند عواقب آسیب رسانی داشته باشد: استخدام افراد نامناسب، هدر دادن پول، گیر افتادن در شرایط بحرانی. وقتی تیمتان را می سازید، به دنبال افرادی نباشید که دقیقا شبیه شما باشند. به دنبال کسانی باشید که مکمل شما باشند و باعث رشدتان شوند.

از قدرت افکار مثبتان بهره بگیرید

زمانی که شما کار خود را در سنین پایین شروع می کنید و هنوز در کاری شکست نخورده اید، مزایا و معایب بسیاری را برای خود به همراه دارید. مهمترین عیب شما می تواند کم تجربگی شما باشد که ملاکی است برای سنجش شما از جانب سرمایه گذار. پس تلاش کنید تا می توانید افراد دوره دیده ای را استخدام کنید تا به شما کمک کنند. در ضمن یک مزیت عالی که شما به عنوان یک رهبر جوان می توانید داشته باشید، داشتن شانس این است که هنوز نمی دانید که چه کاری غیر ممکن است و تلاش می کنید تا هرکاری را شدنی کنید، این خود باعث ظهور فرصت هایی است که شاید افراد با تجربه به دلیل داشتن تجربه های بد به سراغ آنها نرفته اند. اما در نظر داشته باشید که گاهی وقت ها هم تجربه گرفتن از شکست ها می تواند کمک کننده باشد.

تمرین کنید که فروتن باشید

رهبران باید صادق و فروتن باشند. در واقع فروتنی و اهمیت دادن به نظرات دیگران، یک ضعف نیست، بلکه یکی از بهترین ویژگی های هر رهبر می تواند باشد.

افراد فروتن به دیگران گوش می دهند و از آنها یاد می گیرند. آنها از کمک افرادی که در حل یک مشکل از آنها تواناتر هستند استفاده می کنند. آنها هم به خود اعتبار می بخشند و هم به دیگران. هرچه قدر که بیشتر موفق می شوند، کمتر مغرور می شوند. به طور دائم دیدگاه و انگیزه خود را برای ادامه کار مورد بررسی قرار می دهند تا مطمئن شوند که در مسیر درست به جلو می روند. همه این گزینه ها برای ساختن یک سازمان حرفه ای ضروری است. ولی دقت کنید که در کنار فروتن بودن، همیشه به پیروز شدن فکر کنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/245593