ادامه پست قبل....

چرخه ای از ارتباطات حمایتی ایجاد کنید

تمامی آن مربیان متخصص تحت مطالعه تاکید می کردند که نقاط قوت تحت ارتباطات توسعه پیدا می کند. شما باید ورای تفکر خود را در نظر بگیرید. شما به دیگران برای کمک به دیدن و توسعه نقاط قوتتان نیاز دارید. از کسانی که شما را می شناسند، بخواهید که نقاط قوت شما را بیان کنند و در مورد آنچه که شما به عنوان نقطه قوت خود می دانید، چه فکری می کنند. آنها ممکن است که برخی را تایید کنند و به شما کمک کنند که آنهایی را که ندیده بودید، ببینید.

هدف اصلی، توسعه یک سیستم حمایتی برای بهره گیری و پیشرفت نقاط قوت شما می باشد، و همین کار را هم شما برای دیگران انجام خواهید داد. به این صورت که وقتی شما دیگران را با نقاط قوتشان در نظر می گیرید، شروع به تشویق آنها کرده و سپاسگزار این خواهید شد که چگونه ترکیب این نقاط قوت برای رسیدن به اهداف، سودمند خواهد بود. پس سعی کنید که دیگران را به خاطر نقاط قوتشان تشویق کنید و احساسات مثبت آنها را برانگیزید.

برخی نقاط ضعف را مورد هدف قرار دهید

در نتیجه این تحقیقات برخی از این مربیان تمایل به مورد هدف قرار دادن نقاط ضعف دیگران داشتند. آنها اغلب به افراد کمک می کردند که نقاط قوت خود را شناسایی کنند که به وسیله ضعف هایشان، پوشانده شده بود. به طور مثال برخی اوقات یک نقطه ضعف نتیجه گسترش یافتن بیش از حد یک نقطه قوت است. پس گاهی اوقات باید نقطه ضعف یک شخص مورد هدف قرار داده شود، اما باید در نظر داشت که نقطه قوت نادیده گرفته نشود، بلکه روی آن کار شود تا به طور تاثیرگذارتری مورد استفاده قرار گیرد.

پس ببینید که کدام نقاط ضعفتان باید دیده شود چرا که هرگز قابل معامله با تاثیرگذاری شما نیستند. اعمالی مثل کنترل احساساتتان بسیار برای تاثیرگذاری طولانی مدت، حیاتی می باشند. شما نمی توانید برسر افراد فریاد بزنید وقتی عصبانی هستید، و از سوی دیگر هم در اطراف آنها با به کارگیری نقاط قوتتان کار کنید. اما با وجود برخی نقاط ضعف دیگر ممکن است تاحدی بتوان کار کرد.

بعلاوه زمانی که ضعف شما مانع کارایی بالای شما می شود، به دنبال راهی برای رسیدن به هدف با اهرم قرار دادن نقاط قوتتان شوید. شاید به طور ذاتی یک بازاریاب خوب نباشید، و باید به عنوان بخشی از شغل خود بازاریابی کنید. اما شما این نقطه قوت را دارید که می توانید به راحتی یک کار را یاد بگیرید، پس با استفاده از آن به تمرین بهترین راه ها برای بازاریابی بپردازید و همین شما را یک پله به هدفتان نزدیک تر خواهد کرد.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/254545