شما این اشخاص را می شناسید، اسم آنها را می دانید، به خاطر سوابقشان. آنها افسانه سازها و سوپراستارهای حال حاضر هستند. آنها کارآفرینانی هستند که موفق شده اند تا به تمامی رویاهای عجیب و دست نیافتنی خود جامع عمل بپوشانند. اما چگونه؟ چه چیزی آنها را تا قله موفقیت برده است؟ آیا نوعی جهش ژنتیکی؟ و یا نوعی شانس و اقبال؟ هیچ کدام از اینها و یا همه اینها و یا چیزی ورای اینها؟ در عمق کسب وکار پررونق و پر زرق و برق، هر کدام از این کارآفرینان دارای مجموعه ای از ویژگی های وجودی است. آنها به سبکی می اندیشند که دیگران به ندرت از آن راه ها اندیشه می کنند. در زیر به برخی نقل قول ها از جانب این کارآفرینان اشاره می کنیم. اما همه این نوشته تنها مختص یک کارآفرین نمی باشد و یا یک چیز متفاوتی نیست که در موزه ها آن را نگه دارند. این سخنان روش فکری هر کارآفرین را بیان می کند که می داند چه می خواهد و چگونه می خواهد به آن برسد و می داند که موفقیت برای او امری است که اتفاق خواهد افتاد.

من اهمیت نمی دهم که دیگران چه می گویند

Lao Tzu:

به آنچه که دیگران فکر می کنند اهمیت بده و آنوقت به زندانی آنها تبدیل خواهی شد.

کارآفرینان موفق می دانند که این درست است. شاید کمی بی رحمی باشد که به آنچه که مردم فکر می کنند اهمیت ندهیم، اما یک نادیده گرفتن سالم نظر عموم، برای انجام کارهای مهم لازم است. زمانی که یک کارآفرین به دنبال این باشد که مردم در مورد او چه فکر می کنند، چه می نویسند، چه می گویند، در مسیری نخواهد بود که یک کسب وکار مثال زدنی را راه اندازی کند بلکه در مسیری خواهد بود که طوری رفتار کند که عموم مردم را راضی کند.

من فراتر از آنچه که تو جرات کنی رویا پردازی می کنم

Howard Tullman :

قبل از راه اندازی یک کسب و کار باید رویاپردازی کرد

کارآفرینان عزیز رویاپردازی کنید و آن را تبدیل به یک رویای بزرگ برای خود بکنید. شما ممکن است که در ذهن خود یک ایده داشته باشید، هرچند کوچک، اما می تواند برای شما تبدیل به یک رویا شود. شاید در ابتدا اجرایی شدن آن خیلی غیر محتمل باشد. اما زمانی که آن را اجرایی کنید خواهید دید که چه خوب شد که به آن فکر کردید و جرات کردید که انجامش بدهید. پس به جلو بروید و غیرمحتمل ترین رویایتان را اجرایی کنید.

این احمقانه است!

Steve Jobs:

شما باید به سادگی بفهمید که یک کار جواب نخواهد داد و احمقانه است

راه اندازی یک کسب و کار سرشار از تغییرات بزرگ و حرکات سریع است. اگر شما تصمیم بگیرید که برای هر تصمیم گیری و هر حرکت آن را تحلیل کنید و ساعت ها در مورد آن فکر کنید، حتما در جایی متوقف خواهید شد. بعضی اوقات شما باید یک ایده و تصمیم ویا یک برنامه و استراتژی را به راحتی احمقانه بخوانید و به جلو بروید. به این معنا که شما باید با خودتان روراست باشید که این کار جواب می دهد و یا خیر.

همه ما یاد خواهیم گرفت

یک کارآفرین یک مبتکر است. او راه های جدید را با انجام کارهای جدید پیدا می کند. ساختن یک کسب و کار نوعی ماجراجویی در یادگیری انجام کارهای جدید است. مشتریان جدید، مدل های جدید، اهداف جدید، راه حل های جدید، نیازهای جدید و بازارهای جدید. تجربه یک کارآفرین نتیجه غوطه ور شدن در چیزهای جدید است. تنها راه برای انجام کارهای جدید، یادگرفتن آنها است. برای مثال Elon Musk علم موشکی را آموخت و بعد SpaceX را بنیان نهاد. توماس ادیسون ۱۰ هزار درس به خود یاد داد که چه چیزی نمی تواند به عنوان یک لامپ رشته ای کار کند.

اگر می خواهید یک کسب و کار را راه اندازی کنید، باید یک چیزهایی را یاد بگیرید. به مدرسه نیازی نیست. شما فقط باید به جلو بروید و آنوقت است که یاد خواهید گرفت.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251737