سرگذشت کسب‌ و کارهای اینترنتی را می‌خوانیم و در اکثر اوقات نقطه شروع یک پارکینگ بوده است. پارکینگی که در آن اولین نسخه از فن‌آوری متولد شده است. اینکه چرا همیشه کار از پارکینگ شروع می‌شودخود حکایتی است. شاید شروع از پارکینگ نشان دهنده این باشد که صاحبان این ایده‌ها به شدت به کار خود اطمینان داشته‌اند و حتی یک لحظه را برای شروع کردن کار تلف نکرده‌اند.

این افراد در انتظار درآمد ثابت٬ وقت کافی٬ دفتر مجلل٬ منشی و از این قبیل چیزها نبودند. به کار خود ایمان داشته‌اند و کار را شروع کرده‌اند. بیشتر آنها هم اکنون کسب و کارهای موفقی دارند و هزاران نفر برایشان کار می‌کنند. شاید دیدن این پارکینگ‌ها بتواند انگیزه‌ای برای شروع کاری باشد که سالهاست در انتظار فراهم شدن شرایطی برای شروع آن هستیم. در ادامه تعدادی از این پارکینگ‌ها را خواهید دید.

HP

HP یکی از اولین شرکتهایی است که کار را از گاراژ شروع کرده است. تصویر زیر این گاراژ را نشان می‌دهد.

 



Apple

پارکینگ زیر هم جایی است که استیو جابز و استیو وزنیاک اولین کامپیوتر اپل را ساختند.

 

 

Google

پارکینگ زیر هم با ماهی ۱۷۰۰ دلار توسط سرگی برین و شریکش اجاره شد. بعدها برین با خواهر مالک پارکینگ ازدواج کرد.

 

Craiglist

در سانفرانسیسکو عبارت گاراژ به اتاق نشیمن نیز اتلاق می‌شود. تصویر زیر هم جایی است که کریگ کار را از آنجا شروع کرد. او از سال ۹۵ تا ۲۰۰۰ در همین محل کار می‌کرد.

 

Tesla

کار ساخت ماشین‌های الکتریکی تسلا هم از این پارکینگ شروع شد. تصویر زیر هم مربوط به اولین تست باتری است.

 

Square

Square یک شرکت پرداخت هزینه‌ها با استفاده از موبایل است. این شرکت توسط جک دروسی خالق توییتر راه‌اندازی شده است. Square در منزلی در سنت لوییس ساخته شده است. جک می‌گوید اولین نمونه Square در یک کارگاه ساخته شده است که در تصویر زیر این کارگاه را می‌بینید.

Box

این پروژه از خوابگاه کار خود را آغاز کرده است. و بعد کار را در گاراژی در برکلی ادامه داده است. در زیر تصویر صاحبان این کسب و کار را می‌بینید.

 

 

 

آیا باز هم فکر می‌کنید برای راه‌اندازی ایده‌ای که در ذهن دارید باید در انتظار شرایط ویژه‌ای باشید؟

 

منبع : آی کلاب