روزانه به تعداد کارآفرینان جوان افزوده می شود. آنها کار را از زمانی که در دانشگاه هستند شروع می کنند و یا تنها مدت کوتاهی بعد از آن. اگرچه که از سوی هم سن وسالان خود تحسین می شوند، ولی به طور کلی با یک چالش بزرگ رو به رو هستند، سرمایه گذاران و مشتریانی که به آنها و تجربه شان اعتماد ندارند.

به جوانیتان اجازه ندهید مانع پیشرفت و موفقیت شما شود. در این مقاله دو کارآفرین جوان موفق توصیه هایی را به اشتراک گذاشته اند.

روی سابقه خود تمرکز کنید

یکی از این کارآفرینان جوان کارش را از دانشگاه آغاز کرد، او تصمیم گرفت تا به عنوان معلم خصوصی مشغول کار شود، برای اولین بار که با یک مشتری به توافق رسید، قبل از آن 40 تماس را پاسخ داده بود، به محض اینکه افراد می فهمیدند که چه قدر جوان و بی تجربه است، منصرف می شدند. اما او کوتاه نیامد، روی همان تعداد کم دانش آموز تمرکز کرد، چالش هایش بابت اعتبار داشتن، به تدریج با گرفتن نتایج خوب از جانب دانش آموزان و پخش اخبار این نمرات خوب،  کمتر شد. او این درس را گرفت که اگر کار را برای مشتری خوب انجام دهی، مهم نیست که چه قدر جوان باشی.

روی مشتری تمرکز کنید

راز موفقیت این دانشجو، تمرکزش بر روی نیازهای مشتریانش بود، همین باعث بالا بردن تجربه اش می شد. در شروع کاری حرفی برای گفتن در مورد تجربه اش نداشت، وقتی 18 سالش بود و بی تجربه بود. اما او با پرسیدن برخی سوالها مشتری را به خود جذب کرد و به جای تعریف از خودش، از مشکلات فرزند مشتری سوال پرسید و اینکه او در چه زمینه ای بهتر از همه است. او از آنها پرسید که چه می خواهند و برنامه کلی آنها و راه حلشان برای رفع مشکل فرزندشان چیست. راهی برای منحرف کردن موضوع بحث از بی تجربه بودن خود او.

فراتر از سنتان عمل کنید

کارآفرین دیگر برای آنکه خیلی جوان به نظر نرسد از این روش استفاده کرد که در اولین قرار ملاقات به گونه ای مناسب و شبیه افراد بزرگسال لباس پوشید. به نظر او برخورد اول خیلی مهم بود و همین کار هم تاثیر بالایی در جذب مشتری داشت.

سعی کنید که با افراد موفق نشست و برخاست کنید

یک راه برای اینکه به عنوان یک کارآفرین، سریع تر رشد کنید این است که با افراد موفق رفت و آمد کنید، کسانی که تجربه موفقیت را داشته اند. این کارآفرین با آوردن اسامی این افراد موفق در لیست مشاوران شرکتش، توانست اعتبار بسیاری را برای خود به دست بیاورد. همچنین این افراد موفق با توصیه های کاربردی خود به او کمک می کردند، تا رشد کند.

سنتان را اهرم قرار دهید

اگرچه که برخی جوانان کارآفرین با دروغ گفتن راجع به سن خود، هرزگاهی توانسته اند که کار خود را به جلو ببرند، ولی این جوان کارآفرین با صداقت جلو رفت و در زمانی که شرکتش توانست پیشرفت کند، به عنوان یک کارآفرین جوان موفق در صنعت خود درخشید.

برای اولین کارآفرین ذکر شده در متن نیز، سنش توانست برای او مزایایی داشته باشد، او به راحتی می توانست با هم سن و سالانش که دانش آموزان بودند، ارتباط برقرار کند. به گفته او مردم اینکه او یک جوان بود را می پسندیدند و شوق و علاقه او را تحسین می کردند.

پس هیچگاه سعی نکنید برای اینکه موفق شوید، جوانیتان را پنهان کنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250158