ممکن است وسوسه انگیز باشه وقتی یک ایده ی بزرگ استارت آپی دارید اما به دلیل عدم ایجاد یک طرح کسب وکار دقیق خیلی از کارآفرینان به اشتباه بیفتند.یک طرح کسب وکار جامد می تواند تفاوت بین یک ایده  و یک کسب وکار موفق باشد.آن اجازه می دهد که مجموعه اهدافتان را بتوانید اندازه گیری کنید . در فرآیند ایجاد طرح درکتان را از بازار و رقابت که بر پایه ی واقعیت است توسعه دهید نه اینکه فقط امیدوارکننده باشد.

ما از کارشناسان درخواست کردیم که در قالب طرح کسب وکار به ما کمک کنند که کار را شروع کنید.10 چیز غیرمنتظره ی هر طرح کسب وکاری باید داشته باشد در ادامه گفته خواهد شد.

مروری بر رقابت

اگر شرکت در طرح کسب وکار تنها روی خودش تمرکز کند اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.کسب وکارها باید از طرح هایی استفاده کنند که نسبتا رقابتی است.و ایده ی متفاوت نسبت به الان استفاده کنید.اول عامل x را شناسایی کنید و ببینید چه چیزی می تواند 10 برابر بهتر از رقبا انجام دهید. Martorelli گفت. "بعد، آزمون فرضیه با مشتریان بالقوه  صحبت کنید. آیا ارزش آنها آن چیزی است که شما پیشنهاد می دهید؟ به همان اندازه که فکر می کنید آن ها انجام می دهند؟ پیدا کردن پاسخ به این دو سوال است که مهم ترین  طرحی هست که هر کسی که انجام می دهد.

نوآوری

شرکت هایی هستند که نوآوری را از همان ابتدا در اولویت قرار می دهند. Hutchens گفت: "نوآوری باید یک جزء حیاتی از هر طرح کسب و کار باشد." "با ساخت بخش نوآوری در هر  طرح، روند عمدی، واکنش و یا تصادفی نمی شود، و فرهنگ خلاقیت و نوآوری برای دراز مدت در طرح های کسب وکاری ایجاد می شود."


برنامه ی احتمالی

بسیار بعید است که همه چیز درباره کسب وکار شما بر اساس طرح باشد. جاستین پالمر، موسس و رئیس جمهور از رسانه ی همیلایف که بر روی وب سایت ها تمرکز کردند.کارآفرینان گفتند باید یک طرح احتمالی داشته باشند تا هر گونه تغییر مدل کسب وکاری لازم که قابل پیش بینی نیست را ایجاد کنند.به عنوان یک پیشامد ممکن است. اگر ما 1000 مشتری ظرف شش ماه نداریم.ما باید تمرکزمون از محصول را تغییر دهیم.یک معیاری مثل برنامه ی احتمالی بسیار حیاتی است. یک طرح کسب وکاری بزرگ است. اما هیچ نقطه نظری برای شکست طرح ها برای مدت طولانی وجود ندارد.

آمادگی برای موفقیت

از طرف دیگر کسب وکارها باید برای رسیدن به موفقیت غیرمنتظره آماده باشند. مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه LexION گفت:طرح کسب و کار شما باید برای حالات طبیعی و همچنین سناریوهای بسیار موفق، بهترین سناریو هستند.

کاپلن گفت: وقتی من کسب وکارم را آغاز کردم  من هیچ آمادگی برای موفقیت  و سطح رشد به دست آمده نداشتم.من باید برنامه ریزی بزرگتری داشته باشم تا برای رشد سریع آماده بشوم و دارم دوباره طرحمو می ریزیم.

 

 

بینش عمیق نسبت به نیازهای خودتان

طرح کسب و کار به طور معمول بازار هدف یک شرکت معمولا از لحاظ اطلاعات فردی مانند سن، جنس و سطح درآمد بحث می کند.آمبر گودناق بنیانگذار رسانه ،طراحی وب و توسعه ی شرکت می گوید: کسب وکارها باید  فاکتورهای مشتریان هدف مثل سبک زندگ ی، نیازها و آرزو را مدنظر قرار بدهند.مشتریان با ارزش ، سبک زندگی ، عادت ها و علاقه مندی ها به شما دید وسیع تری از نیازهای مشتریان ، خواسته ها ، نا امیدی ها می دهند سپس به شما این اجازه را می دهند که  محصول و سرویس خود را ایجاد کنید که هرگاه نیازی برای شما پیش اومد آن مشکلات را حل کنید.گوناق گفت بهتر شما اینکار را انجام دهید تا پول بیشتری کسب کنید.

استراتژی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک نیروی غالب در بازاریابی ، تعهدات مشتری می باشد.یک طرح کسب وکاری نیاز به این دارد که از رسانه های اجتماعی برای شرکت استفاده کند. هیچ طرح کسب وکاری نباید بدون بخش اضافی از تلاش های بازاریابی  و کانال برای حمایت و تشویق مشتریان استفاده کند.این تلاش ها ممکن است به تبلیغات ، بهینه سازی موتور جستجو  و تلاش های خدمت به مشتریان ضربه بزند.


استراتژی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک نیروی غالب در بازاریابی ، تعهدات مشتری می باشد.یک طرح کسب وکاری نیاز به این دارد که از رسانه های اجتماعی برای شرکت استفاده کند. هیچ طرح کسب وکاری نباید بدون بخش اضافی از تلاش های بازاریابی  و کانال برای حمایت و تشویق مشتریان استفاده کند.این تلاش ها ممکن است به تبلیغات ، بهینه سازی موتور جستجو  و تلاش های خدمت به مشتریان ضربه بزند.

تاکتیک تعهد کارکنان

بیل رزنتال مدیرعامل شرکت می گوید:اگر کسب وکار شما کارمندانی را دارد آن ها باید درگیر کار شوند و بر مسئولیت های خود تمرکز شوند.رزنتال گفت : راه هایی برای نشان دادن رفاه کارکنان وجود دارد: تعیین معیارهایی برای عملکرد همه ،دادن پاداش برای انجام این معیارها.

طرح خروج

اگرچه ممکن است آخرین چیزی که در ذهن شماست وقتی یک طرح کسب وکاری را شروع می کنید مایک اسکنلین می گوید:فراهم کردن استراتژی خروج مربوط به طرح کسب وکار شما می تواند کمک بزرگی به شما کند.

یک استراتژی خروجی خوب تحقیق می تواند به سرمایه گذاران کمک کند.اسکنلین می گوید: به عنوان یک شرکت در مرحله اولیه نیاز به 10 برابر سرمایه گذاری در مسیر خود دارید.یک لست خروجی ، ترکیب و ادغام  و یا عرضه ی اولیه اوراق بهادر  در فضای کسب وکار شما می تواند کمک کند تا قانع شوید که اگر آن ها سرمایه گذاری کردند مردم زیادی می خواهند 3 تا 7 سال از شما خرید کنند.

یک راه برای اجرای این طرح

لیندا پفال نویسنده ی کتاب "راهنمای کامل ادم سفیه و احمق به برنامه ریزی استراتژیک"  می گوید: یکی از چالش های کلیدی برای کسب وکارها اجرای طرح می باشد.همچنین گفت تمام برنامه های کسب وکار باید شامل یک راهنما برای اجرای ایده کسب وکار باشند.اغلب زمان فرآیند برنامه ریزی به پایان رسیده است.این تیم خسته است و تمایل دارد کارهایی که همیشه آن ها را انجام می داده انجام دهد.

تعهد به پیروی از طرح

سعی کنید به طرحی که قصد انجام آن را دارید متعهد باشید.شیریلا گفت :" طرح کسب وکار باید تعهد به امضا توسط  تیم رهبری باشد. همین امضا تضمین می کند که رهبران طرح کسب وکار را درک کردند و ان را پشتیبانی می کنند.تصمیم گیری اعضا این است که رو به جلو حرکت کند ولی بسیاری از سازمان های موفق برای دستیبابی به اهداف خود این موضوع را درک نکردند.

 

منبع:

http://www.businessnewsdaily.com/3313-business-plan-templates.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.