سید بلخی یکی از مؤسسین آپشن مانستر است؛ نرم افزاری برای بهینه سازی نرخ بازگشت کاربران، که به شما کمک می کند بازدید کنندگانی که قصد ترک وبسایت شما را دارند را بازیابی و آنها را به اعضای ثبت شده و یا مشتری وبسایت خود تبدیل کنید. او روی وبلاگ خود درباره ی تجربیات کسب و کاری خود و درس هایی که در این مسیر فرا گرفته است می نویسد.

به عقیده ی او بازاریابی دیجیتال حوزه ای است که مدام در حال تغییر و تحول است. چیزی که ماه گذشته رویه ی استاندارد محسوب می شد این ماه می تواند کاملاً از دور خارج شده باشد و تکنیک هایی که امروز مورد استفاده قرار می گیرند نیز به همین ترتیب ممکن است ۱۲ ماه دیگر کاملاً کنار گذاشته شوند.

به این ترتیب باید همیشه بر روندهای تازه مسلط باشیم و بدانیم بهترین زمان ممکن برای کنار گذاشتن رویه های قدیمی چه زمانی است. سید بلخی به عنوان یکی از مؤسسین یک شرکت نرم افزاری بازاریابی دیجیتال، وضعیت بازاریابی ایمیلی و جذب مشتریان راغب را تحت تأثیر چهار روند اصلی این صنعت می داند که در ادامه می توانید شرح کامل آنها را از نظر بگذرانید.

۱- Pop-up ها و Overlay های آستانه ی خروج کاربر

شما هم احتمالاً ظرف سال های اخیر با اصطلاح «قصد خروج» آشنایی پیدا کرده اید، اما احتمالاً هنوز روی آن سرمایه گذاری خاصی انجام نداده اید. در بسیاری موارد علت این است که کسب و کار ها و تصمیم گیرندگان اصلی آنها از خود فناوری تشخیص تصمیم به خروج کاربر یا ارزشی که می تواند برای شرکتشان فراهم کند آگاهی کاملی ندارند.

نرم افزار های تشخیص تصمیم به خروج کاربران، در همکاری با مرورگر کاربر و با دنبال کردن حرکت نشانگر موس او، در صورتی که فرد قصد خروج از وبسایت را داشته باشد پیشنهادی هدفمند یا فرم ثبت اطلاعات به وی ارائه می کنند. با ارائه ی این اطلاعات در زمان مناسب و به شکلی منحصر به فرد، امید می رود بتوانید اولاً آنها را به ماندن در وبسایت خود ترغیب و ثانیاً او را به ثبت آدرس ایمیل خود در فهرست اعضای سایت تشویق کنید.

این دست Pop-up ها و Overlay ها انواع بسیار گوناگون و متنوعی می توانند داشته باشند که این باعث می شود فناوری یاد شده به شدت انعطاف پذیر و انطباق پذیر باشد. دو مورد از متداول ترین نمونه ها از این قرار هستند:

·         رها کردن سبد خرید: از دیدگاه تجارت الکترونیک، هیچ چیز عذاب آور تر از رها کردن سبد خرید کاربر نیست. در چنین مواقعی مشتری کالای مورد نظر خود را در سبد خرید خود قرار داده است، پس به وضوح به خرید آن رغبت دارد اما به هر دلیلی قصد خود برای خرید آن را به اتمام نمی رساند. برای مثال می توان در این حالت با Pop-up حاوی پیغام تخفیف ۱۰ درصدی روی هر یک از اقلام سبد، وی را به بازگشت به ادامه ی این فرایند تشویق کرد.

·         تبلیغات مداوم: این Pop-up ها لزوماً همیشه با قصد کاربر برای خروج مرتبط نیستند. وبسایت ها گاهی اوقات Overlay هایی تبلیغاتی با هدف جلب مشارکت کاربر هنگام حضور روی وبسایت در اختیار وی قرار می دهند. مضمون پیامی که می توان در چنین قالبی به کاربر آنلاین ارائه کرد می تواند چیزی شبیه این باشد: اگر همین الان آدرس ایمیل خود را در بخش اعضای وبسایت ما ثبت کنید می توانید از پیشنهاد های ویژه و تخفیف های خاص آگاهی پیدا کنید.

در حال حاضر مؤسسات بزرگی مثل واشنگتن پست و وبسایت های پر ترافیک تجارت الکترونیک مثل آمازون، از Pop-up ها و Overlay های تصمیم به خروج نتایج شگفت انگیزی می گیرند. این کار امتحان خود را روی صحنه های بزرگی پس داده است، بنابراین می توان انتظار داشت هزاران کسب و کار کوچک و وبسایت های فروش آنلاین نیز کم کم به استفاده از این تکنیک روی بیاورند.

 منبع:


http://www.inc.com/young-entrepreneur-council/4-email-marketing-and-lead-generation-trends-worth-following-

in-2016.html?cid=sf01001&sr_share=twitter


برداشت آزاد خودم از این موضوع.