1.گفتگو

برای اینکه مشتریان وفاداری خود را با شرکتی که ازآن خرید کردند حفظ کنند نیاز است که گفتگوهایی با مشتریان داشته باشند برای اینکه مشتری را از خرید خود قانع کنند.

در سال 2008  مدیرعامل شرکت استارباکس ،هوارد شولتز  احساس کرد که نیاز است مکالمه دو طرفه بین شرکت و مشتریان برقرار شود. MyStarbucksIdea.comیک انجمن خصوصی است که مثل یک شبکه اجتماعی  برای مشتریان استارباکس عمل می کند.از طریق این انجمن مشتریان می توانند ایده های جدید برای بهبود روند شرکت ارایه دهند و با یکدیگر در تعامل باشند.

2.سازگاری

مشتریان دیجیتال امروزه ، بدون اینکه از خانه خارج شوند می توانند محصولات خود را از فروشگاه های ارایه کالاهای دیجیتال بخرند و قبل از خرید  سایت هایی هستندکه قابلیت مقایسه و اطلاعات کامل محصول را قبل از خرید به مشتری می دهند تا با اطمینان بهتر محصولی را بخرد.

فروشگاه Omnichannel  مثال خوبی برای گفته های بالا است . در  2013 omnichannel با بررسی مصرف کننده شرکت Deloitte، یک چهارم از تمام خریداران آنلاین در انگلستان و آلمان به خرید محصولات به صورت آنلاین می پردازند.

منبع:

https://www.visioncritical.com/cs-of-customer-centricity/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.