2- ایمیل های شخصی سازی شده ی کنش محور
ایمیل های شخصی سازی شده از زمان پدید آمدن تا به حال تکامل زیادی پیدا کرده اند. در حال حاضر امکان شخصی سازی ریزترین جزئیات ایمیل بر اساس گیرنده ی آن نیز وجود دارد تا بتوان او را به پیروی از قدم های مورد نظر تشویق کرد.
با اینکه شرکت هایی مثل Pardot و Infusionsoft سال ها پیش این فناوری قدرتمند
را خلق کردند، ارزش واقعی آن کم کم در حال درک شدن است و روز به روز بر تعداد
استفاده کنندگان آن افزوده می شود.
می توان با اعمال تغییراتی کوچک در جزئیاتی مثل نمونه های زیر، ارتباطات ایمیلی را بر اساس گیرنده به گونه ای شخصی سازی کرد که کاربر احساس کند کسب و کار شما سلایق و علایقش را پیگیری می کند و برای آنها اهمیت قائل است:
· زمانبندی: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ساعت ۳ بامداد ایمیلی دریافت کنید و از خودتان بپرسید چرا این فرد این وقت از شبانه روز را برای فرستادن ایمیل انتخاب کرده است. امروزه شما با پلتفرم های موجود می توانید ایمیل های خود را به گونه ای زمانبندی کنید که تنها در ساعات کاریِ دریافت کنندگان فرستاده شوند.
· محرک های رفتار محور: یکی از اثربخش ترین شیوه های شخصی سازی ایمیل تنظیم ایمیل های خودکار و رفتار محور است. این ها ایمیل هایی هستند که مثلاً به کاربر یادآوری می کنند ۷ روز است وارد حساب کاربری خود نشده است و می تواند با وارد شدن مجدد به سایت، از آخرین تغییرات باخبر شود.
از آنجاییکه سرمایه گذاری روی ایمیل های شخصی سازی شده ی کنش محور می تواند به سرمایه و دوندگی قابل توجهی نیاز داشته باشد، صاحبان کسب و کار های کوچک و کارآفرینان ظرف سال های گذشته از برداشتن گامی عملی در این حوزه سر باز زده اند. با این حال به نظر می رسد فناوری مذکور بالاخره به اندازه ای مقرون به صرفه شده است که بتوان همه را به استفاده از آن تشویق کرد. انتظار می رود ظرف آینده ی نزدیک پیش رو در حوزه ی ایمیل های خودکار شخصی سازی شده، به ویژه در میان کسب و کارهای کوچک، رشد چشمگیری را شاهد باشیم.
۳- شیوه های تبلیغاتی هدفگیری مجدد مشتری
درست است که حرفه ای های این صنعت و مشتریان آنها ممکن است تمام طول روز را در مورد درست بودن یا نبودن هدفگیری مجدد مشتریان صحبت کنند، اما واقعیت این است که این کار نتیجه می دهد. هدفگیری مجدد کاربران اثربخش است و اغلب مشتریان در حال عادت کردن به آن هستند.
برای آن دسته از شما که نمی دانید باید گفت شیوه های هدفگیری مجدد، نوعی بازاریابی هدفمند آنلاین است که در آن تبلیغات آنلاینی که کاربر با آنها مواجه می شود بر اساس رفتار آنلاین وی تنظیم می شوند و در مواقعی که بازدید او منجر به فروش نشده است، او را مجدداً در معرض محصول مورد بحث قرار می دهد.
استفاده از تبلیغات هدفگیری مجدد برای جلب مشارکت مشتریان موجود و نگه داشتن برند شما در برابر دیدگان آنان، روز به روز افزایش خواهد یافت. فناوری هدفگیری مجدد مشتریان، وفاداری آنان را بالا می برد و نوسانات فروش را کاهش می دهد، پس اگر دیدید در آینده ی نزدیک سهم بزرگ تری از اتوماسیون بازاریابی را به خود اختصاص داد تعجب نکنید.
اگر تا به حال به استفاده از یک استراتژی مناسب هدفگیری مجدد در کنار بازاریابی محتوایی فعلی و یا کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) خود فکر نکرده اید، شاید همین الان فرصت مناسبی برای بازبینی این گزینه باشد. فناوری هدفگیری مجدد مشتریان در اغلب مواقع هماهنگی بی مانندی با استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی پیدا می کند و در انجام فعالیت های جاری نیز اختلالی به وجود نمی آورد.
هر بار که دیدید بزرگ ترین برند های صنعت شما شدیداً به دنبال استفاده از فناوری خاصی می روند، می توان به اثربخش بودن آن فناوری تا حد زیادی اطمینان کرد. انتظار می رود در آینده ی نزدیک کسب و کار های بیشتری از استراتژی های پیشرفته ی هدفگیری مجدد مشتریان استفاده کنند.
منبع:
in-2016.html?cid=sf01001&sr_share=twitter
برداشت آزاد خودم از این موضوع.