4. برای خود و محصولتان هویت کسب و کار بسازید‌.

اگر آزمایش شما خوب پیش رفت و احساس کردید ایده‌ای برنده دارید، شروع به ساختن یک نام تجاری یا برند کنید. در محیط کسب و کار پرسرعت و نوآور امروز، یک ایده که امروز اعتبار گرفته ممکن است فردا توسط عده‌ای کپی شود و یا منسوخ شده و از رده خارج گردد. پس وقت را تلف نکنید.

مهم‌تر از آن، احتمال زیادی وجود دارد که فرد دیگری در حال ساختن محصولی مشابه محصول شما باشد؛ مگر اینکه ایده‌ی شما برمبنای یک فناوری پیشگامانه و اختصاصی بنا شده باشد. پس اینجا مسابقه تعیین‌کننده خواهدبود.

در این مرحله، بعضی این نگرانی را دارند که "نمایش‌دادن" ایده‌شان ممکن است منجر به دزدیده شدن آن شود. این نگرانی‌ کاملاً موجه است، اما این روزها شما باید با این فرض پیش بروید که در نهایت کسی آن را خواهد دزدید یا محصول مشابه جدیدتر و بهتری تولید خواهدکرد، پس یکی از رموز موفقیت اولین‌بودن در بازار است.

هم‌چنین، اگرچه ثبت اختراع یا پَتنت‌کردن راهی خوب برای حفاظت از آن است، اما فرآیندی بسیار پرهزینه و حتی تضمین‌نشده در مقابل شماست. اگر منابع کافی در اختیار دارید، با یک وکیل متخصص در ثبت اختراعات تماس بگیرید و دنبال حفاظت از محصول خود بروید، و الا تمرکز خود را روی ساخت و بهبود نام تجاری و هویت کسب و کار خود قراردهید.

با انتخاب یک نام‌ تجاری و یک دامنه‌ی اینترنتی خوب و یک وبسایت (لااقل یک صفحه‌ی فرود یاlanding page) کار را شروع کنید. صفحه‌ی مربوط به نام تجاری خود را در شبکه‌های اجتماعی که قرار است در آن فعالیت کنید ثبت کنید. حتی اگر راه‌اندازی کسب و کار کمی طول بکشد یا برای مدتی وبسایتتان را به‌روز نکنید و از آن صفحات در شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنید، از نام تجاری شما حفاظت خواهدکرد و در نهایت بهینه‌سازی موتور جستجوی شما را بهبود خواهد داد.

5. یک برنامه‌ی جلب مشتری سرهم کنید.

قبل از اینکه درگیر نوشتن یک طرح کسب و کار عریض و طویل شوید، که به احتمال زیاد قبل از شروع رسمی کسب و کارتان دچار تغییرات متعددی خواهد شد، به روی دو سؤال تمرکز کنید:

"چگونه اولین مشتری خود را به‌دست آورم؟"

"چگونه مشتری شماره n را بدست بیاورم؟"

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/237455