شما سال های زیادی را صرف فعالیت و کار برای یک زمینه کسب و کاری می کنید. دارای یک محل کار و برند شناخته شده هستید و از منابع گسترده ای استفاده می کنید و به ندرت نگران مشکلات مالی خود و تیم خود هستید. اما شما دارای یک ایده کسب و کار فوق العاده نیز هستید، به دنبال آن می روید و زمانی که تصمیم به راه اندازی کار خود می کنید، خود را در یک قلمرو وسیع و ناشناخته پیدا می کنید، راه اندازی یک استارتاپ.

کسب تجربه از طریق فعالیت در کسب و کارهای بزرگ می تواند موهبت بزرگی جهت راه اندازی یک استارتاپ باشد، و اما از سوی دیگر تعدادی عادت های کسب وکاری بزرگ هستند که حتما باید کنار گذاشته شوند. در اینجا به تعدادی توصیه مخصوص کارآفرینان تازه کار که قصد رهبریت یک استارتاپ جدید را دارند و تنها سابقه فعالیت در یک زمینه کسب و کاری بزرگ را در کارنامه خود دارند، اشاره می کنیم:

آنچه را که می دانید به کار ببرید اما از همان ابتدا انتظار شرایط مشابه با کسب و کارهای بزرگ را نداشته باشید

تنها به خاطر اینکه کارفرمای قبلی شما دارای ۳۰ هزار کارمند زیردست بوده است، دلیل نمی شود که تلاش های شما همراه با رعایت قوانین کسب و کاری و داشتن بهترین تمرین ها و مهارت ها، منجر به ایجاد شرایط مشابه برای کسب و کار کنونی شما با تنها سه کارمند شود.

در ابتدا بر روی سازگاری محصول خود با بازار رایج تمرکز کنید

شاید شما چندان این مورد را مهم نپندارید، اما باید بدانید که مردم به این فکر نمی کنند که محصول شما مورد نیاز است یا نه، در یک استارتاپ، این یک سوال حیاتی است، اینکه بفهمید که آیا مردم در واقع به این فکر می کنند که آیا راه حل شما، سازگاری با بازار کنونی دارد یا خیر؟ اگر جواب این سوال بله است، پس نگران نباشید، شما در مسیر درستی قرار دارید.

قوانین بنیادی باید رعایت شوند
کسب درآمد و ارزش گذاری در راه اندازی یک استارتاپ، در راستای قوانین بنیادی، یک موضوع بسیار مهم است، به این معنا که چه تعداد مردم و چه مقدار پول، حاضر هستند برای آنچه که شما انجام می دهید، بپردازند. پس دقت کنید که به گونه ای مناسب و معقول محصولتان را قیمت گذاری کنید، به گونه ای سازگار با درآمد متوسط جامعه.

تعیین اهداف و اثرات مثبت آن یک موضوع مهم است

از تعیین درست اهدافتان و تاثیر مثبت آن بر دنیای اطرافتان مطمئن شوید. دلیل آن هم این است که شما می خواهید به عنوان یک استارتاپ، به جذب کارمند بپردازید. این مهم است که شما یک محیط کاری را فراهم سازید که کارمندان با جان و دل در آن کار کنند و دوست داشته باشند که بخشی از آن باشند. در واقع پایداری شما در انجام یک کار و روشن بودن راه شما برای رسیدن به یک هدف کسب و کاری باعث جذب افراد به کار در حوزه کاری شما می شود.

به فرهنگ توجه کافی داشته باشید و برای هر جایگاهی، شخص مناسبش را بیابید

پیدا کردن افراد با یک فرهنگ سازگار با شرکت شما بسیار مهم است،‌ صرفنظر از وسعت کاری و جایگاه شغلی. ممکن است که در ابتدای راه اندازی استارتاپتان افرادی را پیدا کنید که بسیار سازگار با شرایط کاری شما باشند،‌ اما هرچه جلوتر بروید، این سازگاری کمتر شود. انتخاب یک تیم درست کاری برای یک زمان مشخص کاری، یک مورد مهم و حیاتی برای هر استارتاپی به شمار می آید.

در آخر باید که گفت که هرآنچه را که دارید در راه راه اندازی استارتاپتان به کار گیرید. سخت کار کنید و خود را وقف رسیدن به هدفتان کنید تا بتوانید سرانجام شرکت خود را راه اندازی کنید. اگر به ایده تان اعتقاد دارید، پس بهترین دلیل را برای اینکه کار خود را ادامه بدهید و موفق شوید، در ذهن دارید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/253197