گاهی نگاه کردن به داستان زندگی و موفقیت افراد مشهور نشان می دهد که همه این موفقیت ها ریشه در یک شکست بزرگ داشته اند،اما تفاوتی که باعث شده آنان را به افراد موفقی تبدیل کند توانایی از جا بلند شدن دوباره و متوقف  نشدن است.داسشتان این 6 فرد موفق دلیل واضحی به شما نشان می دهد که چرا نباید از رویاهایتان دست بردارید.

آریانا هافینگتون توسط 36 ناشر رد شد.

آریانا هافینگتون

بسیار سخت است که باور کنید که یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین افراد صنعت نشریات آنلاین و وبلاگ نویسی توسط سه تا از بزگترین ناشران دنیا رد شد.پیش از اینکه هافینگتون امپراطوری امروزه خودش را تشکیل دهد کتابی نوشت که 36 بار توسط ناشران رد شد.

هافینگتون حتی در مراحل اولیه راه اندازی وب سایتش هم موفق نبود و بازخوردهای منفی بسیاری می گرفت و بارها به او لقب بی کفایت و بدون خلاقیت داده شده بود اما پس از یک دوره شکست هافینگتون همچنان بر سر موضع خودش بود و توانست  پس از گذشت همه این مراحل  به یکی از موفق ترین ناشران آنلاین جهان تبدیل شود.

بیل گیتس شاهد ورشکستگی اولین شرکتش بود.

بیل گیتس

بیل گیتس  را امروزه همه میشناسیم. یکی از ثروتمندترین افراد جهان ،اما بیل گیتس همیشه ثروتمند و موفق نبوده.بیل گیتس اولین شرکت خود را با نام Traf-O-Data با همکاری شریکش پول آلن برای آنالیز و پردازش نوار ها و خط تولید نوار را راه اندازی کرد اما روند موفقیت و رشد شرکت واقعا تراژدی بزرگی بود که منجر به ورشکستگی شرکت و فروپاشی آن شد. پس از آن بیل گیتس تصمیم گرفت تا شرکت مایکروسافت را تقریبا با همین ایده اما به بروی مادر برد و قطعات دیگر کامپیوتر اجرا کند.

جورج استینبرنر و تیم شکست خورده اش 

جورج استینبرنر

قبل از اینکه جورج برای خودش نامی بر هم بزند و تیم نیویورک یانکیز را بخرد ؛تیم بسکتبال کوچکی در کلیولند به نام پیپرز در سال 1960 داشت. در سال 1962 بر اثر راهنمایی ها و تصمیماتی که او میگرفت این تیم ورشکسته شد و کاملا از هم فرو پاشید.در سال 1970 او تیم نیویورک یانکیز را خریداری کرد که  ما بین سال های 1970 تا 1980 بر اثر شکست های متوالی و تصمیمات بد او این تیم مورد انتقاد بسیار زیادی قرار گرفت.با این وجود جورج دست به تصمیمی با ریسک بالایی زد که در سال 2000 باعث موفیقت چشم گیر این تیم شد و  در سال 1996 تا 2003 با شش  بار دریافت سهمیه ورود به لیگ جهانی در سال 2000 یانکیز سود آورترین  ترین تیم در لیگ اصلی بیس بال شد.

به  والت دیزنی گفته شد بدون خلاقیت است.

یکی از مهمترین نوابغ خلاق  قرن 20 بخاطراینکه به او گفته بودند بدون خلاقیت است ؛ از دفتر روزنامه اخراج شد. در پی این تلاش ها والت دیزنی اولین شرکت انیمیشن سازی خود را با بودجه 15000 دلاری به نام Laugh-O-Gram تاسیس کرد ،اما بخاطر شریک بدی  که داشت محبور به بستن این شرکت شد.پس از آن والت دیزنی به دنبال تحقق رویاهایش وارد هالیوود شد و در آنجا با شکست های بیشتری مواجه شد تا زمانی که اولین فیلم کلاسیک خودش یعنی ،سفر به ماه را ساخت . فیلم کلا سیک سفر به ماه اولین ساخته او از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شد.

استیو جابز از شرکت خودش اخراج شد.

استیو جابز

استیو جابز یکی از بزرگترین کار آفرینان و نوآوران قرن 21 است که در قرن 20 باعث موفقیت عظیم و محبوبیت بالای شرکت اپل شد که در ابتدا شکست های بسیاری بزرگی داشت اما در 30 سالگی توسط هیت مدیره ای که خودش از شرکتش انخاب کرده بود اخراج شد.

جابز بدون ترس از شکست دوباره شرکت جدیدی با نام NEXT را تاسیس کرد که بعدها حق امتیازش توسط اپل خریداری شد پس از بازگشت دوباره به اپل جابز تصویر شرکت را دوباره باز آفرینی کرد . باعث روند سریع و روبه رشد فوق العاده شرکت شد.

میلتون هرشی ،سه شرکت آب نبات سازی را قبل از کارخانه هرشی ساخته بود.

میلتون هرشی

همه ما شکلات و آب نبات های هرشی را بسیار دوست داریم و سازنده این شکلات ها را میشناسم اما پیش از این اولین بار میلتون هرشی کسی جز یک آدم معمولی نبود.پس از اینکه هرشی از چاپخانه اخراج شد سه شرکت آبنبات سازی تاسیس کرد که ورشکستگی هرکدام از آن ها را به طور متوالی شاهد بود.

در آخرین تلاشش هرشی اقدام به ساخت کارخانه کارامل لنکستر کرد  که  شکلات کاراملی های هرشی را می ساخت. که با بازخورد های مثبت فراوان بسیاری روبه رو شد و نوع شیری شکلاتی شکلات های هرشی فروش فوق العاده ای  کرد  و بعد از آن همه آبنبات های شیری شکلاتی هرشی را می شناختند.

الهام گرفتن از این داستان ها برای شمایی که شکست را پایان راه می دانید بسیار خوب است تا بدانید که بلافاصله با شکستی در زندگی دنیا به آخر نرسیده و شروع به مقایسه خود با دیگران نکنید .بسیاری از زنان و مردان موفق در این دنیا هستند که از همان ابتدا موفق نبوده اند ،شکست در زندگی همه چه زیاد و چه کم رخ می دهد اما مهم این است که هرکس بعد از این شکست ها چگونه عمل می کند.پس به ناامیدی بعد از شکست غلبه و کنید و عزمتان را جزم کنید.

فردا روز جدید ی است که آینده شما را می سازد.