اشخاصی که خیلی خیلی موفق هستند، هرگز انجام برخی کارهای روزانه خود را فراموش نمی کنند. یک رابطه عمیق بین آنچه که شما در مورد داشتن برخی عادت های درست فکر می کنید و به وجود آوردن آن عادت ها، وجود دارد. این حرف را شخصی به نام Charles Duhigg می گوید، گزارشگر مجله نیویورک تایمز و نویسنده کتاب The Power of Habit. اشخاص میانسال با سنی در حدود 65 سال، در زندگی خود حدود 25000 هزار صبحگاه را تجربه می کنند. هر صبحگاهی که یک رویارویی جدید با جهان و شروع مرحله تازه ای از زندگی می باشد. عادت های ما در هر صبحگاه یک فاکتور حیاتی در زندگی ما به شمار می آید که کارایی ما را در طول یک روز تحت تاثیر قرار می دهد.

انسان های خیلی موفق در هر صبحگاه بعد از انجام مراسم دعای خود به این می اندیشند که چه می خواهند امروز انجام دهند و ذهن خود را متمرکز می کنند و تلاش می کنند بهترین عملکرد را داشته باشند، این در حالی است که بسیاری از مردم در صبحگاه با حالتی مضطرب، خسته، افسرده و ناامید از خواب بلند می شوند.

در زیر به سه کار روزانه اشاره می کنیم که به شما کمک می کند تا روز خود را خوب آغاز کنید و بالاترین سطح کارایی و لذت از زندگی را داشته باشید:


سحر خیز باشید

این سخن که سحرخیزان پادشاهان دو عالمند، گفته کاملا درستی است. در واقع مقاله های بسیاری این ادعا را دارند که بیشتر افراد موفق در ساعاتی بین 4 تا 4.30 از خواب برمی خیزند. این زمان برخاستن از خواب واقعا به شما کمک می کند تا بتوانید روی آنچه که می خواهید انجام دهید تمرکز کنید. این خود ابزاری برای به وجود آوردن یک عادت درست دیگر است و آن هم خوابیدن در ساعت 9 شب.

خدا را شکر کنید

قبل از اینکه در یخچال را باز کنید به جنبه های مثبت زندگی خود نگاه کنید. همین کار روز شما را خواهد ساخت. اگر شما نماز می خوانید این شانس دیگر شما است برای اینکه یک عادت خوب دیگر داشته باشید. قبل از اینکه از رخت خواب بیرون بیایید یک مداد و دفتر بردارید و 5 نعمت در زندگی خود را که به خاطر آن خدا را شکر می کنید یادداشت کنید. این احساس شادی که در قلب شما می آید، به شما قدرت رویارویی با هرچیزی را می دهد.

آب بنوشید

هر پزشکی این را می داند که از مهمترین دلایل بسیاری از بیماری ها نخوردن آب کافی در روز است. بسیاری از اشخاص سالم در صبحگاه حداقل یک لیوان آب می نوشند، این کار درست مثل یک حمام کردن داخلی می ماند. برخی از مردم آب را با مقداری لیمو ترکیب می کنند که همین خاصیت سم زدایی دارد و یا بعضی چای سبز می خورند. ولی آب خالص به گونه ای به شما انرژی می دهد که تا شب می توانید پرقدرت کار کنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/249635