برای شما ممکن است پیش آمده باشد که بارها و بارها شنیده باشید که فلان شخص یک کارآفرین خوش شانس است. تمامی کارآفرینان بزرگ با دستان خود این شانس را نصیب خود می کنند. باهوش ترین آنها در تصمیم گیری های حیاتی، از هرگونه پشتیبانی اضافی استقبال و بر روی چالش های معمول یک کارآفرینی، سخت تر کار می کنند. درا ینجا نویسنده این متن به عنوان یک مربی استارتاپی حرفه ای، مجموعه ای از استراتژی های شخصی خود را برای نجات یک کسب و کار از فاجعه و انرژی دوباره به آن بخشیدن، بیان می کند.

به جای زیادتر کردن تعداد کمک کنندگان، تعداد کمک گرفتن ها را بیشتر کنید

کسانی که به شما کمک می کنند، آنچه را که شما می گویید انجام می دهند، اما شما به کمک افراد باهوش تر و متخصص تر از خود در حیطه کاریتان نیاز دارید. کمک کنندگان ممکن است ارزان تر و سریع تر باشند، اما از سویی دیگر هزینه هایی را در زمینه مدیریت و بازگشت از یک شرایط بحرانی برای شما به جای خواهند گذاشت. کیفیت تیم می تواند کمیت یک تیم را شکست دهد.

خودتان مدیریت هزینه ها را به عهده بگیرید

با در نظر گرفتن مشغله های کاری مختلف، برای یک کارآفرین بسیار آسان است که شخصی را در جهت مدیریت هزینه ها استخدام کند. هدف ظاهری این کار، جلوگیری از به وجود آمدن تاخیر در پرداخت ها و یا قاطی شدن پرداخت ها و تنخواه است. اما سعی کنید که خودتان هرطور که شده و شخصا به این حساب کتاب ها سرکشی کنید.

همیشه به سرمایه مورد نیاز کارتان دقت کنید

به گونه ای دقیق و واقعی میزان توسعه کسب و کار و بازاریابی و احتیاجات نیروی انسانی کارتان را برآورد کنید و بر اساس آن میزان سرمایه ای که در دسترس است، به دنبال یک سرمایه گذار بگردید. منتظر این نباشید تا برایتان مشکل مالی پیش بیاید و بعد به سراغ سرمایه گذار بروید.

فرض کنید که استراتژی اولیه تان اشتباه است

این به معنای آن است که شما باید رویه ای را دنبال کنید که بتوانید خود را با واقعیات وفق دهید. آن دسته از کارآفرینانی که یک برنامه کاری تعیین می کنند و تا انتها بدون هیچگونه تغییری با آن جلو می روند، در صورت وقوع هرگونه تغییر و مشکلی در محیط اطراف، هیچگونه منبع انرژی را برای بازگردانی این شرایط به شرایط اولیه پیدا نخواهند کرد. کارآفرینان باهوش همیشه یک نقشه ثانویه دارند.

ادامه در پست بعد.....

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/252444