آیا دوست دارید بازدید کنندگان سایت شما به خریدار واقعی تبدیل شود؟
آیا تمایل دارید بازدیدکنندگان سایت شما ،هرگاه به کالایی یا خدماتی نیاز داشت اولین سایتی که رجوع کند سایت شما باشد؟
افرادی هستند که از سایت شما بازدید می کنند.حساب
تبلیغات متنی گوگل شما نیز نشان می دهد که کلیک هایی از کلمات کلیدی مورد نظر
کاربران بالقوه تان دارید.چه مشکلی وجود دارد؟چرا کسی از شما خرید نمی کند؟
این مشکل – یعنی ناتوانی در تبدیل ترافیک به سود - از
معمولترین و در عین حال نا امید کننده ترین مسائلی است که هر صاحب کسب و کار آن
لاینی با آن مواجه می شود.شناخت و دستیابی به تبدیل –
لحظه جادویی که بازدید کننده را به مشتری مبدل می کند –
بسیار مشکل است. کسب و کارهای آن لاین برای افزایش فروش و تبدیل بیشتر بازدیدکنندگان
به خریدار نیازمند ایجاد رابطه ای بر پایه اعتماد هستند.
● نبود اعتماد = نبود خریدار
با وجودی که ممکن است بازدیدکنندگان سایت دقیقا با
بازار هدفتان متناسب باشند ولی آنها شما و شرکتتان را نمی شناسند.ممکن است وب سایت
را از بالا تا پایین مطالعه کنند و آنچه را هم که عرضه می کنید ، بخواهند ولی وقتی
که زمان دست به جیب شدن است بر روی دکمه خرید پایین صفحه کلیک نمی کنند، چرا که
اعتمادی ایجاد نشده است.و در دنیای آنلاین اعتمادسازی مشکل است و همین امر است که
فرآیند "تبدیل را مشکل می سازد.کاری که باید بکنید اینست که از ساخت وب سایت تنها
به عنوان بروشوری آن لاین خودداری و در عوض به خلق یک ماشین اعتمادسازی بپردازید
تا کم کم بازدیدکنندگان را به خریداران محتمل ، خریدار واقعی و در نهایت به مشتری
دائم تبدیل کند.
betteredit.com یک سرویس ویرایش حرفه ایست که در
ازای مبلغی معقول به دانشجویان در کسب نمرات بهتر یاری می رساند.اساسا دانشجویان
مقالات و پایان نامه هایشان را را به سایت می فرستند و سایت در ازای مبلغی که به
نسبت تعداد کلمات یا زمان مورد نیاز تخمینی محاسبه می شود ، برایشان ویرایش می
کنیم.از لحاظ ظاهری سایت چیز خیلی غافلگیر کننده ای نبود ولی با دقت خدماتی را که
عرضه می کردم می فروخت.هر چند کم ، ولی میزان تبدیل من با میانگین ۵
تا ۱۰
مشتری در ماه به اندازه کافی خوب بود.پس از کلید افزایش نرخ تبدیل ایجاد رابطه با
بازدیدکنندگان است.یک وب سایت همچون فروشنده ایست که می کوشد در عرض ۳۰
ثانیه با ارائه تمام اطلاعات با مشتری به توافق دست یابد.مدیران سایت می دانستن که خدمات خوبی را ارائه می کنند ولی
متقاعد کردن غریبه ای که تا پیش از ورود به وب سایت مهیچ پیش زمینه ای در مورد آن
نداشت نزدیک به غیر ممکن بود.بزرگترین نگرانی این بود که بیشتر بازدیدکنندگان
روزمره پس از حدود ۳۰ ثانیه مرور سایت برای همیشه نا پدید می شدند.
فهرست در راستای ایجاد اعتماد و
بنیان نهادن یک رابطه از طریق تامین ارزش استفاده کردن .این ارزش با ارائه ابزار
ها و اطلاعات رایگان ایجاد شد و دو کار را انجام می داد:
۱. اطلاعاتی را که
مشتریان بالقوه می توانستند فورا مورد استفاده قرار دهند را فراهم می کرد.برای betteredit.com سرویس اصلی، راهنمایی رایگان با عنوان "۷ اشتباه رایج که به قیمت نمره دانشجویان تمام می شود و چگونگی رفع
آنها" بود.
۲. نشان می داد که
کسب و کار سایت دارای مهارت های خاصی است که بازدیدکنندگان فاقد آن هستند و اینکه
این مهارت ارزش صرف پول را نیز
ساخت یک سیستم :
از aweber، یک ابزار پاسخگویی خودکار پست الکترونیک، برای بدست آوردن نام و
آدرس پست الکترونیک افراد می توان استفاده
کرد.
مطابق یک برنامه زمانی معین پیام های خودکار محتوی
مطالب سایت برای کاربران ارسال می
شد..همچنین از آنها مشتریان خواسته شد که
اگر کمک یا راهنمایی دیگری نیاز دارند آنرا با سایت در میان بگذارند. تمام این
پیام ها بصورت صمیمی و دوستانه بودند ، نه بصورت تبلیغ فروش خدمات.
این کار نتیجه داد.نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به
خریدار با بود و کسب و کار رشد می کرد.و مدیر سایت توانست ارتباطش را با کاربرانی
که آماده خرید نیستند حفظ کند و کم کم با آنها به توافق برسد.
این سیستم همواره به جمع آوری اطلاعات کاربران می
پردازد و از اینروست که هر مبلغی را که برای بازاریابی خرج می کنید بجای تاثیری
کوتاه مدت نتایج بلند مدت بهتری به بار می آورد.
▪ چگونه می توانید این سیستم را در کسب و کارتان بکار برید:
بازار هدفتان را شناسایی کنید و محتوای خاص آن را
تولید کنید.گزارش ، راهنمای الکترونیک ، مقاله و سایر منابع آن لاین باید بتواند
بازار هدفتان را به ثبت نام و بارگزاری فوری وا دارد. اگر همه کارها را درست انجام
دهید از تجربه منحصر بفرد کاربران "پیش تبدیل شده" ای که خواستار محصول
شما هستند و هیچ مشکلی هم برای پرداخت مبلغ آن ندارند، لذت خواهید برد.
▪ فهرست تفکیکی خلاصه اقداماتی که باید انجام دهید:
۱. بازار
هدفتان را تعریف کنید.
۲.محصولات یا منابع اطلاعاتی را که برای بازار
هدفتان ارزشمند است تولید کنید.
۳. در
aweber یا هر سیستم پاسخگوی پست
الکترونیک خودکار دیگری که می خواهید ثبت نام کنید.
۴. کادر
های ثبت نام را که برچسب های واضحی دارند و و به روشنی منافع ثبت نام در سایت را
یاد آوری می کنند را در سایتتان قرار دهید.
۵. یک
سلسله از نامه های الکترونیک بنویسید که برای کاربر پس از از ثبت نام ارسال
شود.آنها را با ایمیل بمباران نکنید.با ارسال نامه هایی در هر چند روز یکبار شروع
کنید و در ادامه آنرا به چند هفته و چند ماه برسانید.
۶. بازدیدکنندگان
را به سایت بیاورید و میزان ثبت نام ها را نظاره کنید با تغییر متن و محل قرارگیری
کادر ثبت نام در صفحه تعداد مشترکان را به حد اکثر برسانید.
۷. تبدیلات
را پیگیری کرده و ببینید که چه میزان پیشرفت کرده اید.
برخی از بازدیدکنندگان با دو تماس به مشتری تبدیل
می شوند و برخی پس از هفت بار تماس.برخی هم تا ۶ ماه
بعد – زمانی که بالاخره به پیشنهاد شما نیاز پیدا کنند - باز نخواهند گشت.همیشه در ذهن کاربر بودن است که
اهمیت دارد و یک سیستم آن لاین به شما سازوکار دستیابی به این مهم را می دهد.
● نتیجه گیری :
ممکن است روزی در آینده تصمیم به فروش کسب و کارتان
بگیرید.یکی از معیارهای کلیدی ارزش ، فهرست مشتریان فعلی شماست.قطعا فهرست پستی یک
کسب و کار با ارزش ترین دارایی آن بشمار می رود.اگر تا کنون حداقل یک و یا چند
فهرست از مشتریان بالقوه ، فعلی و دائمیتان تهیه نکرده اید ، باید دست به کار
شوید.یک پاسخگوی خودکار به شما اجازه می دهد که چنین لیستی را ایجاد کنید و به کسب
ارزش تجاری بپردازید
منبع:
http://vista.ir
http://blog.poopesh.com/converting-visitor-to-buyer/
برداشت آزاد خودم از این موضوع