آیا شما برنامه و طرح های بزرگی دارید اما روند پیشرفت تان کُند است. استفاده عاقلانه از صبح ها می تواند همه چیز را تغییر دهد.

۱- نیروی اراده و عزم راسخ ما در هر روز محدود است

عزم راسخ به معنای توانایی از بین بردن محرک ها و انگیزه های حاشیه ایی است. اینها احساساتی قوی هستند که باعث می شوند شما بر اساس عادات معینی عمل کنید. یکی از عادات می تواند چک کردن سایت ها و صفحه فیسبوک تان باشد. علم شناختی نشان داده است که ما فقط در روز میزان محدودی اراده جدی داریم. زمان و نحوه استفاده از این عزم جدی عامل تعیین کننده زندگی ماست.

۲- میزان عزم جدی ما در طول روز کاهش می یابد

هر کار کوچکی که ما انجام می دهیم از چشمه کوچک اراده قوی ما سرچشمه می گیرد.

یافتن کار، یافتن جای پارک و غذاپختن همگی از درون شما نشات می گیرد. زمانیکه به منزل بازمی گردید، تنها نیروی بجامانده آن چیزی است که از این جام کوچک به چشمه نیروی اراده خود می ریزید.

 ۳- وجود شما زمانی رشد می کند که شما از نیروی اراده تان استفاده کنید

هر زمانیکه شما نشسته و عزم راسخ زیادی صرف کنید، از لحاظ اعتمادبه نفس رشد می کنید. هم اطمینان و هم اعتماد به نفس موجب رشد چشمه درونی شما می شود.

۴- شما می توانید گام بزرگی برداشته و آن را تبدیل به عادتی بزرگی نمایید

هر روز صبح سطل اراده خود را در چاه می اندازید و یک وظیفه و مهارت مهم را انجام می دهید. یک روز صبح بیدار می شوید و این یک عادت است. سیگنال های الکتریکی به اسان ترین شکل در این مسیر خاص عصبی جریان می یابند.

 ۵- درهم ریختگی کمتری در ذهن و فکر شما وجود دارد

انباشتگی در طول روز اتفاق می افتد. افراد از روی بی فکری چیزی می گویند. شما با مکالمات تصویری روز خود را آغاز می کنید. هنگام صبح مغز شما زمان پردازش تمامی اطلاعات از روز قبل را داراست. شما با ذهن آماده و پذیرا بیدار می شوید.

۶- نیروی اراده شما به هنگام صبح از نو پر می شود

خواب تنها چیزی است که به طور کامل چاه اراده شما را می تواند از نو پر کند. غذا خوردن به طور موقت بخش کوچکی از سطل ظرفیت شما را پر می کند.

۷- شما روزتان را با نیروی اراده کافی برای انجام ۳ وظیفه اصلی آغاز می کنید

اگر روزتان را با انجام کارهای مهم آغاز نمایید، احتمال اینکه دو وظیفه بزرگ تان را کنار بگذارید زیاد است. اگر کارهایتان را به تعویق اندازید، نیروی اراده تان تحلیل می رود.

۸- صبح ها نسبتا یکنواخت هستند

شما می توانید صبح هایتان را روتین و نسبتا معین نمایید به طورکه هیچ چیزی در مسیر شما نباشد. عصرها هم غیرقابل پیش بینی است. شما می توانید قبل از ساعت ۶ و ۷ غروب، کاری انجام دهید.

۹- انجام کارهای مهم در ابتدا موجب می شود ذهن شما برای موفقیت آماده شود

ذهن شما بر اساس خوراکی که به آن می دهید کار می کند. اگر تلاش، انگیزه، الهام بخشی و توانایی انجام کارها را به آن بخورانید، چیز بیشتری به شما تحویل می دهد. انجام وظایف خلاقانه و مهم شما را به سوی آزادسازی بیشتر ناقل های عصبی سوق می دهد. بدین ترتیب خلق و خوی شما بهبود یافته، اعتمادبه نفس شما بیشتر می شود، میزان مهارت شما افزایش می یابد و در کل زندگی بهتر می شود.

 پس صبح زود بیدار شوید. صبح زود بیدار شدن باعث می شود که کارهای مهم را انجام دهید.

منبع:

http://www.globalharmonycrew.com/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.