ما در عصری زندگی می کنیم که هم بشریت و هم کره زمین، به شدت در حال تغییر هستند. اگر به حدود ۵۰ سال قبل نگاه کنیم می بینیم که نقش های اجتماعی متفاوت بود. زنان خانه دار یا منشی بودند و مردان سرپرست و نان آور خانواده بودند. در گذشته دستورالعمل های مشخصی برای زندگی وجود داشت.

در عصر مدرن امروزی، هیچ دستورالعمل مشخصی وجود ندارد. در حال حاضر با وجود اینترنت، تمدن ها در حال تغییر هستند و تمدن ها دائماً به یکدیگر متصل هستند. دیگر مرزهای زمینی مانعی برای ارتباط مردم جهان باهم نیستند. ما تبدیل به شهروندان جهانی شده ایم.

اما در این عصر ما دقیقاً باید چه کاری برای خودمان انجام دهیم. پاسخ این سوال بسیار دشوارتر است. در حقیقت این سوال مسئول بروز پدیده ایی موسوم به «بحران ربع زندگی» شده است. دیگر نسل جوان تر از فشاری که قبلا از سوی افراد ۵۰ ساله بودند رها شده اند. «بحران میانه زندگی» زمانی حاصل می شود که مشاهده می کنید نیمی از عمرتان را به هدر داده اید و همه فرصت هایی که می توانستید زندگی تان را تغییر دهید را از دست داده اید.

اما می توان برای رهایی از سرزنش ها و افسوس خوردن ها چکار کرد؟ پاسخ آن در وجود تمامی ماست. اگر به صدای درون مان گوش فرادهیم هرگز اشتباه نخواهیم کرد. دقیقاً به جایی خواهیم رفت که می خواهیم برویم. بدین ترتیب همیشه احساس اطمینان، خوشحالی، عشق و موفقیت خواهید کرد.

نکته قابل ملاحظه در این باره این است که همه صداهای بیرونی را قطع کنید. ممکن است نداهای بیرونی بسیار بلند و قاطعانه باشند و هرروز پیرامون مان را فرا گرفته باشند.

یاد بگیرید که آنها را تشخیص دهید. از خودتان بپرسید: چرا باید این کار را انجام دهم؟ چرا باید اینگونه بیاندیشم؟ چرا باید اینگونه احساس کنم؟ ایا این ندای درون من است؟ تمامی علل و پیامدهای هر تصمیمی را که می گیرید یا با آن روبرو می شوید تجزیه و تحلیل نمایید. ایا با عشق تصمیم گرفته اید؟ یا تحت فشار مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی شدید؟

به خاطر بسپارید که کل دنیا در حال تغییر است. از آنجائیکه ما هم فرزند این کره خاکی هستیم پس ما هم تغییر می کنیم. این حقیقت را بپذیرید. پس به ندای درون تان گوش داده و به آن اعتماد کنید.

منبع:

http://www.collective-evolution.com/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.