شرکت های بسیاری با استفاده از تاکتیک های هک رشد، کسب و کار های بسیار بزرگی برای خود دست و پا کرده اند. پِی پل با ۱۰ دلار هدیه به ازای هر مشتری تازه ای که از طریق کاربران خود دریافت می کند، رتبه ی نخست این فهرست را به خود اختصاص می دهد. رتبه ی دوم را هاتمیل با اضافه کردن لینک «اکانت هاتمیل مجانی بگیرید» به تمام پیام های کاربران خود تصاحب کرده است. ایر بی ان بی نیز با مهندسی معکوس ادغام خودکارش با کرگزلیست به منظور تسهیل دسترسی کاربران آن به خدمات خود نیز در رتبه ی سوم قرار می گیرد.

این فهرست همینطور ادامه پیدا می کند و در میان حاضرین آن می توان درس های زیادی از دراپ باکس، توئیتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب و دیگران فرا گرفت. پس تمام این تاکتیک های هک رشد که امتحان خود را پس داده اند را روی کسب و کار خود امتحان کنید و از امتحان کردن ایده های جدید خودتان نیز هراس نداشته باشید.

هک رشد به یکی از پر تقاضا ترین نیازهای استارتاپ ها بدل شده است، تا جایی که وبسایت ها و رویداد های مستقل زیادی برای کمک به برطرف کردن تقاضای زیست بوم بازاریابی استارتاپی شکل گرفته اند. بنابراین، سری به منابع مهم این حوزه بزنید و از خرد جمعی صنعت خود نهایت استفاده را ببرید تا ببینید چگونه می توانید این یافته ها را در جهت بازایابی کسب و کار خود به کار بگیرید.

هک رشد را در نهایت می توان به دستیابی به حد اکثر رشد با صرف حد اقل هزینه خلاصه کرد. بزرگ ترین انگیزه ی هکر های موفق رشد، چالش و لذت نهفته در این کار است. پس به یاد داشته باشید کسی که ژن این کار را در خون خود دارد، برای انجامش پول هنگفتی از شما درخواست نخواهد کرد.

منبع:

http://www.forbes.com/sites/georgedeeb/2014/07/03/growth-hacking-marketing-for-startups/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.