یک برنامه کسب و
کاری یک نسخه نوشته شده در مورد آنچه که در آینده می خواهید است، یک سند متنی که
به شما آنچه را که قصد انجام آن را دارید و نحوه انجام آن را، یادآور می سازد. حتی
اگر این استراتژی تنها در یک خط خلاصه شده باشد، نامش برنامه و یا حداقل برنامه
کسب و کاری می باشد. برنامه های کسب وکاری به طور ذاتی استراتژیک نیز هستند. شما
امروز و از اینجا آغاز می کنید، با داشتن منابع و توانایی های مطمئن. شما می
خواهید که به نقطه ای در آینده برسید به طور مثال در ۳ الی ۵ سال آینده، زمانی که
دیگر کسب وکار شما دارای مجموعه منابع و توانایی های متفاوتی است، همراه با یک
سوددهی بالا و دارایی های افزایش یافته. نقشه کسب وکار شما به شما نشان می دهد که
چگونه از اینجا به آنجا برسید. در اینجا یک برنامه کسب و کاری مختصر و مفید را در
سه مرحله برای شما شرح می دهیم:
قبل از نوشتن برنامه کسب و کاریتان
- برنامه شما باید دارای چه بازه زمانی ای باشد؟
- چه زمانی باید این برنامه را بنویسید؟
- چه کسی به یک برنامه کسب وکاری نیاز دارد؟
- به چه دلیلی شما باید یک برنامه کسب وکاری را بنویسید؟
- اهداف و مقاصد خود را تعیین کنید
- نیازهای مالی خود را شناسایی کنید
- برنامه بریزید که می خواهید با این برنامه کسب وکاری چه کاری بکنید
- بازاریابی را فراموش نکنید
زمانی که در حال نوشتن برنامه کسب وکاری خود هستید
- چگونه باید یک برنامه کسب و کاری را بنویسید؟
- مواد لازم برای یک برنامه بازاریابی چه می باشد؟
- برنامه کسب و کاری خود را به روز کنید
- برنامه کسب و کاری خود را تسهیل سازی کنید
ابزار موردنیاز برای یک برنامه کسب و کاری
- نرم افزارهای مخصوص برنامه های کسب وکاری
- کتاب ها و راهنماهای مورد نیاز برای طراحی یک برنامه کسب و کاری
- الگوها ونمونه های برنامه های کسب و کاری
منبع: http://www.entrepreneur.com/article/247574