متن پیام های ارسال شده به مشتریان تلفن معادل ارتباط بزرگ و وسیع است. هر کسی با تلفن همراه چه هوشمند باشه چه نباشه می تونه به متن ها دسترسی داشته باشه و با تلفن همراه خود با دوستان و آشنایان و خانواده صحبت کند.
در سال
های اخیر گروهی که به شبکه های پیام کوتاه طولانی مردم افزوده شد همون برندها یا
نشان تجاری شرکت ها بودند. در ابتدا مصرف کنندگان مردد بودند که صندوق پیام های
خود را که حاوی پیام های بازاریابی بود باز کنند یا نه .
یک نظرسنجی در سال 2012 توسط انجمن بازاریابی مستقیم انگلستان و ولتی انجام شد نشان داد که 33 درصد از آمریکایی ها ترجیح می دهند که پیام های متنی همراه با پیشنهاد را دریافت کنند و 50 درصد دیگر ترجیح نمی دهند پیشنهادات متن ارسالی به موبایل را همه جا دریافت کنند . اما در چند سال گذشته نگرش تغییر کرده و مصرف کنندگان بیشتر پیام های متنی بازاریابی شخصی و مربوط و مناسب را تمایل دارند دریافت کنند. در واقع با توجه به مطالعات انجام شده توسط Hipcricket در سال 2014 نشان می دهد که 41 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده گفتند که بیشتر بیشتر اطلاعات مربوط به برندها را از طریق موبایلشون با دیگران به اشتراک می گذارند .
یونی بن یهودا، مدیر ارشد بازاریابی شرکت طراحی وب سایت آبی گفت :افزایش پیام های متنی به عنوان یک کانال بازاریابی است که بدون شک یک نتیجه خوبی است چرا که تعداد کاربران تلفن های همراه در جهان بسیار زیاد شده است و تا سال 2014 به 7 میلیار دستگاه رسید.اکثر کاربران به تلفن همراهشان وابسته هستند. هدف قرار دادن مخاطبین منحصر به فرد، تولید محتواهای متنی منحربه فرد برای رفع نیاز کاربران راه هایی برای ایجاد یک کانال بازاریابی مفید ومناسب است.
فواید پیام های متنی
اگر شما می خواهید به بازار در این زمان دست یابید پیام های متنی را برای دیگران ارسال کنید. بعضی ها اطلاع رسانی ایمیل و دیگر شبکه های اجتماعی را خاموش می کنند ولی تقریبا" هر کسی هشدار زمان واقعی برای دریافت پیام متنی را می شنود.
بن یهودا گفت : وقتی اطلاعیه ها به طور مستقیم در صفحه نمایش تبلت یا گوشی ها نشان داده می شود احساسات را تحت تاثیر قرار می دهد. بازاریابی مکان محور که خدمات و محصولاتی را معرفی می کند که در همون مکان فرد قرار دارد این بازاریابی تاثیرگذاری روی مشتریانش نسبت به بازاریابی عمومی بسیار بیشتر است.
ارسال متون در همان لحظه به کاربران تاثیرگذاری بیشتری بر بازدهی سرمایه خواهد داشت.
جاشوا کلر، از بنیانگذاران اتحادیه میدان رسانه آژانس بازاریابی، اشاره کرد که یکی از مزیت های کلیدی انتخاب پیام های متنی بازاریابی است که برخلاف بازاریابی ایمیلی که پیام های تبلیغاتی را مسدود می کند و پیام به جای رفتن به صندوق ذریافت اسپم می شود و به عنوان پیام مزاحم شناخته می شود.
وقتی پیام متنی ارسال می شوند شما چاره ای ندارید جز اینکه بخوانید صرف نظر از اینکه این پیام واقعا از کسی بوده یا برای ترویج بازاریابی این پیام ارسال داده شده است.
گرفتن حق پیام های بازاریابی متنی
اگرچه بازاریابی پیام های متنی می تواند خیلی موثر باشد اما برای هر شرکتی مناسب نیست.بن یهودا گفت : اگر پیام های متنی با خدمات و محصولات که شما برای مخاطبین ارایه می کنید همتراز نباشد اصلا روش مناسبی نیست.برندهایی که از این روش استفاده می کنند باید بسیار مراقب باشند چون خط باریکی بین " مفید و مرتبط " و " مزاحم و اسپم " . در نظرسنجی Hipcricket نشان داد که 52 درصد از مصرف کنندگان پیام های متنی بازاریابی را در دسته ی دوم قرار می دهند. برای موفق شدن باید پیام متنی با استراتژی بازاریابی همراه باشد تا به مخاطبین هدف ارسال شود و مزاحمتی ایجاد نکند.اجازه گرفتن
در بازاریابی ایمیلی بهتر است که قبل از ارسال ایمیل
به کاربران از آن ها اجازه گرفته شود این کار به نفع شما خواهد بود چون باعث می
شود پیام به مخاطب خاص ارسال شود و احتمال این که تحت تاثیر این پیام قرار بگیرد
خیلی زیاد است همچنین شما نباید پیام را به کسانی که دوست ندارند یا نمی خواهند یا
اجازه ندادند ارسال کنید.
بن یهودا گفت : فقط استفاده از پیام های متنی به عنوان یک کانال بازاریابی در صورتی که مصرف کننده یا مشتری بالقوه تصمیم گرفتند شماره همراه خود را در اختیار شما قرار دهند شما می توانید محصول خود را عرضه کنید.
اگر شما با کاربران نمی خواهند تماس بگیرید این احتمال وجود دارد که اعتبار خود را از دست دهید و آن ها اشتراک خود را لغو کنند. مگر اینکه فرد رضایت داشته باشد که این بازار را قبول کند.
از آن عاقلانه استفاده کن.
پیام های متنی برای هر سناریویی مناسب نیست.بن یهودا توصیه می کند از چیزهایی مثل وضعیت تحویل ، بعد از اینکه شما یک اپلیکیشن یا برنامه ی خاصی را دانلود کردید یک رسید خرید یا تخفیف منحصر به فرد از دانلود که شما انجام دادید را درقالب پیام متنی دریافت کنید و تنها برای برندهایی است که این نوع از ارتباط را ترجیح می دهند.وقتی برند شما در بین کاربران حال حاضر شناخته شد آن ها را با شرکت و یا محصولات و خدمات شرکت آشنا کنید معرفی آن ها از طریق ارسال پیام های متنی بسیار مناسب و کارآمد می باشد.
یک قانون خوب سرانگشتی برای بازاریابی پیام به صورت متن استکه بهترین تمرین است که با بازاریابی ایمیلی در ارتباط است.بیش از حد پیام ارسال نکنید قبل از ارسال پیام درباره ی زمان و مکانی که کاربران حضور دارند خوب فکر کنید.پیام های شما برای خواننده طولانی و طاقت فرسا نباشد.مهم نیست که شما چه چیزی را از طریق پیام متنی ارسال می کنید مهم این است که ارزشی را برای تجارب مصرف کنندگان با برند شما ایجاد کند.
منبع:
http://www.businessnewsdaily.com/8732-text-message-marketing-tips.html