تصور کنید، شما به میلیون ها نفر دسترسی دارید. این کار بسیار آسان خواهد بود اگر بدانید که چه باید بکنید. حقیقت ماجرا، همان تاثیرگذاران توقف ناپذیری هستند که مدام در حال برندسازی و ترقی می باشند. آنها دائم در حال بازاریابی هستند و از هرگونه جزئیاتی در کسب و کار خود استفاده می کنند تا به کسانی که بیشتر از همه به آنها نیاز دارند، ارزشی را اضافه کنند. اگر شما می خواهید به میلیون ها نفر دسترسی داشته باشید و آنها را جذب کسب و کار خود بکنید، باید یک محتوای توقف ناپذیر را ایجاد کنید و مدام در حال ترقی باشید. شما باید یک میل قوی به این کار داشته باشید. شما همچنین باید به این فکر کنید که چگونه می توانید سابقه خود را گسترش دهید. همین الان از خود بپرسید: مردم چه فکری می کنند وقتی به من فکر می کنند؟ معمولا، بیشتر افراد با جواب هایی ساده روبه رو می شوند: باهوش، بامزه، خوش صحبت، خوش تیپ، بانظم و بسیاری دیگر. اما خوب این ویژگی ها چگونه می توانند به شما کمک کنند تا به تعداد زیادی از مردم دسترسی داشته باشید؟

در واقع هیچ یک از آنها به تنهایی نمی تواند تاثیرگذاری شما را بیشتر کند مگر اینکه همه آنها را در کنار هم قرار دهید. این کیفیت ها باید در برند شما ادغام شوند و به مردم، من واقعی شما را نشان دهند. شخصیت شما باید برآیند کار شما باشد، و به مردم اجازه دهد که بگویند: من می توانم با چنین شخصی برقراری ارتباط کنم. این همان کلید دستیابی شما به میلیون ها نفر است. داستان شما هیچگاه با هیچ کسی به طور اتوماتیک برقراری ارتباط نمی کند، مگر اینکه آن را به روشی پرورش دهید که دارای جذبه باشد و نهایت خواهید توانست تا میلیون ها نفر را جذب کنید. در اینجا به ۵ راه برای این کار اشاره می کنیم:

ایجاد ارتباط کنید

زمانی که مردم در مورد شما فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد چیست؟ دوست دارید که به خاطر چه چیزی شناخته شده باشید؟ دونالد ترامپ شاهکاری در این زمینه است. صرفنظر از جایگاه سیاسی و اجتماعی این شخص، باید بدانید که این فرد دست به ایجاد معاشرت و ارتباطات بسیاری در ذهن بسیاری از مردم زد و همین او را تبدیل به معروف ترین میلیاردر جهان کرد. بسیاری او را به خاطر برنامه تلویزیونی اش، The Apprentice، می شناسند، برخی تی شرت ها و کراوات های او را می خرند. بسیاری او را به عنوان رئیس جمهور آینده می دانند. برخی او را به عنوان صاحب کازینوی Trump Towers و یا کلاس های گلف به یاد می آورند. مردم او را به عنوان یک میلیاردر می شناسند. بسیاری از درام و جدالی که او با خود آورد لذت می برند. برخی نیز ممکن است او را پدربزرگ بنامند. خوب دیگر با خود شما است که چه چیزی دستگیرتان شود.

ایجاد تاثیر و ارتباط در ذهن دیگران، اساسا باعث افزایش تاثیرگذاری شما می شود. از خود بپرسید: برای چه چیزی دوست دارم که شناخته بشوم؟ به محض اینکه جواب را پیدا کردید، برند خود را بسازید و این تصویر را در هرکاری که می کنید و هرچیزی که می سازید، نشان بدهید. به زودی، مردم بطور اتوماتیک همان ارتباطات را باشما برقرار خواهند کرد، که همگی تاثیرگذاری شما را بیشینه می کنند.

تبدیل به یک متخصص شوید

هرکسی به دنبال حقیقت است و به دنبال جواب ها در زندگی شخصی و حرفه ای خود می گردد. زمانی که متخصصی را پیدا می کند که به دنبالش می گردد، به او وفادار می شود. زمانی که توانستید کسانی را با خود همراه کنید، بازخوردها را برای بهبود برند خود با انجام درست ترین تنظیمات، دریافت کنید. راه بروید و حرف بزنید و مثل متخصصی که دوست دارید بشوید، رفتار کنید. دست به تولید محتواهایی بزنید که هرگز کسی ندیده است. مقاله هایی بنویسید که ایده های جدیدی را در صنعت شما به نمایش بگذارد. فیلم هایی را ضبط کنید که توجه شنوندگان شما را جلب کند. برای گروه های مختلفی از مردم سخنرانی کنید. یک کتاب بنویسید، مردم دوست دارند ببینند که شما چه حرفی دارید، پس آن را به آنها بگویید. 

متخصص شدن دیگر مثل گذشته به زمان زیادی نیاز ندارد. امروز، هرکسی می تواند ۱۰ کتاب از بهترین کتاب های مرتبط با رشته اش را بخواند، با افراد بسیاری گفتگو کند و از یک عنوان مناسب برای نشان دادن برندش استفاده کند. اگرچه که شما به زودی می توانید تبدیل به یک متخصص شوید، اما باید سالها دست به تولید محتواهای بسیار عالی بزنید اگر می خواهید میلیون ها نفر را جذب خود بکنید. به طور خلاصه بگوییم که متخصصان به سوالاتی جواب می دهند که حتی شما تابحال در مورد آنها فکر هم نکرده بودید.

تنها ارتباطات سودمند را حفظ کنید

متاسفانه بسیاری از مردم نمی دانند که چه قدر شبکه های ارتباطی آنها برای آنها سودمند هستند، وگرنه همگی هم معروف بودند و همه ثروتمند. حقیقت این است که هر لحظه ای که شما با دیگران می گذرانید، چه مجازی و چه به طور مستقیم، باید سودمند باشد. اگر نه، مطمئن شوید که چنین ارتباطاتی را که منجر به تولید ثروت نمی شوند را قطع کنید. البته که ثروت می تواند در شکل مختلفی وجود داشته باشد. تنها پول نیست که شما آن را کسب می کنید، ایده هایی است که جمع می کنید. ارتباطاتی که ایجاد می کنید و افرادی که بر آنها تاثیر می گذارید. شما باید از این ارزش ها برای بازاریابی و تبلیغ خود استفاده کنید. لیستی از سودمند ترین افراد زندگی تان تهیه کنید. با این کار نوع و کیفیت ارتباطات خود را مشخص می کنید. برای دستیابی به میلیون ها نفر باید به طور هفتگی ۱۰۰ ارتباط تلفنی و ایمیلی برقرار کنید. شما باید روزانه تعدادی گفتگوی ثابت و سودمند با تعدادی از افراد سودمند داشته باشید. هرایمیل و یا تلفن می تواند برند شما را بسازد. اگر شما این کار را با دانایی انجام دهید، افراد بسیاری در پشت تلفن منتظر شما هستند.

ایجاد اعتماد کنید

چگونه می توانید ایجاد اعتماد کنید؟ خوب اول تکلیفتان را با خود روشن کنید و بعد با شنوندگان خود. بسیاری هستند که اشتباهی بزرگ را مرتکب می شوند و آن این است که مثل شخصی رفتار می کنند که هرگز نبوده اند و بعد تعجب می کنند که چرا هیچ کس برای کمک سراغ آنها نمی آید. برای ایجاد اعتماد، شما باید پیام خود را در ساده ترین راه ممکن به اشتراک بگذارید. هرکسی باید پیام شما را بفهمد. به این فکر کنید که چند بار به سایت یک نفر رفته اید و در مورد درک پیام او دچار گیجی شده اید. شما باید پیامی را به نمایش بگذارید که توجه مردم را جلب کند. به یاد داشته باشید که یک ذهن گیج همیشه جوابش نه است. اگر مردم آنچه را که می خواهند پیدا نکنند، می روند.

مردم می خواهند با شما کار کنند، اما به تایید اعتبار نیاز دارند. آنها به دیدگاه های مرتبط با شما نگاه می کنند. آنها به دنبال تصدیق کار و اطلاعات شما هستند. حتی در مورد شما مدت ها در اینترنت تحقیق می کنند. این طبیعت انسان است. اگر به مردم دلیلی برای اعتماد کردن بدهید، آنها به دوستانشان در مورد شما خواهند گفت. مردم با آنهایی کار می کنند که می شناسند، دوستشان دارند و به آنها اعتماد دارند.

داستان خود را خلق کنید

یک داستان موجه و قانع کننده همانی است که برند شما را می سازد. به بعضی فیلم های عاشقانه تاریخ نگاه کنید و اینکه چگونه توانسته اند با قلب وروح مردم ایجاد ارتباط کنند، چراکه توانسته اند خود را با تجارب آنها تطابق دهند. داستان شما باید همه جانبه باشد و تمامی المان های انسانی را در بر داشته باشد. اگر شما یک داستان خوب را بخوانید، از خود می پرسید  که چگونه قهرمان داستان این کار را انجام داد؟ خوب با خلق چنین داستانی شما باعث ایجاد هیجان و علاقه و کنجکاوی در مردم می شوید. در واقع آنها تلاش می کنند تا هرچه بیشتر در مورد شما بدانند. داستان ها نسل به نسل منتقل می شوند.

زمانی که شما می خواهید داستانی را خلق کنید که مردم را جذب کند، باید مطمئن شوید که انسانیت و راستگویی را منعکس کند. حتما می توانید یک داستان عالی داشته باشید، اما اگر بیش از حد بزرگنمایی کنید و مثل یک الهه موفقیت و دست نیافتنی خود را جلوه بدهید، هیچ کسی انتظار این را نخواهد داشت که بتواند به شما دست بیابد. بنابراین، بهترین داستان به شنوندگان شما اجازه ایجاد ارتباط روحی و روانی و احساسی را می دهد. داستان شما چیست؟

دستیابی به میلیون ها نفر، کار زیادی را می طلبد و هیچ کسی از ابتدای آفرینشش اینگونه نبوده است. اما با اینحال اگر فکر می کنید که هوش و استعداد و توانایی این کار را دارید، حتما به مطالعه زندگانی افرادی بپردازید که میلیون ها نفر را جذب خود کرده اند. چه دوستشان دارید و چه نه، سعی کنید که با آنها ایجاد ارتباط و از تجاربشان استفاده کنید. در آخر اینکه ما در یک دنیای مجازی زندگی می کنیم که بیش از گذشته همه چیز را قابل دسترسی کرده است.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/254885