اشتباهی که ما همیشه مرتکب آن می شویم اینست که برای بدست آوردن سرمایه ای هنگفت ، تمام تمرکز خود را متوجه راه های مادی ، بدست آوردن سرمایه های لازم برای کسب و کار و شیوه هایی برای اداره ی کسب و کارمان می کنیم به طوری که دلایل اصلی موفقیت را فراموش کرده و از ظرفیتهای خود غافل می شویم .

 امیدوارم بتوانم در پایان این مطلب ، این طرز فکر شما را تغییر دهم . با من همراه باشید ...

1- علم آموزی

 پر سود ترین و بهترین سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری در جهت کسب علم و مهارت است . یکی از دوستان برایم تعریف می کرد که رفیقی دارد که خیلی مایه دار است و به قول معروف بچه پولدار ؛ کار و بارش هم خیلی خوب بوده ولی تمام سرمایه اش را جمع کرده و رفته انگلستان تا آن جا مدرک phd بگیرد. خب شاید با خودمان بگوییم که بی عقلی کرده است و فلان و بهمدان ولی باید قبول کنیم که پول بدون علم ، هیچ وقت نمی تواند سعادت و خوش بختی را برایمان فراهم کند.

 امروز ، در تمام جهان علم است که حرف اول را می زند و همه ی قدرت های جهان سعی دارند خود را در زمینه های علمی ارتقاء دهند . پس اگر می خواهید در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشید باید در یک زمینه ی کاری تخصص داشته باشید.

 اگر امروز هزار تومان در راستای کسب علم سرمایه گذاری کنید مطمئن باشید که در آینده میلیون ها تومان برداشت خواهید کرد.

2- کسب اخلاق و مهارت های اجتماعی 

 کسب و بدست آوردن مهارت های اجتماعی پس از علم آموزی بهترین چیز برای سرمایه گذاری است . داشتن اخلاقیات خوب و پسندیده خود به خود می تواند برای شما پول را به ارمغان بیاورد!!

 شاید از این حرف کمی تعجب کرده باشید ، اما بدانید دنیای کنونی که رفته رفته به سوی نابودی اخلاق انسانی و انسانیت پیش می رود ، نسبت به انسانهای خوب و درست کار تشنه تر می شود ! همه ی سرمایه گذاران ، مدیران ، روسای شرکتها و کارخانجات و خلاصه صاحبان کسب و کار به دنبال کسانی می گردند که بتوانند به آنها اعتماد کنند ، با او مشاوره کنند ، از او کمک بگیرند ، کار های خود را به او واگذار کنند و حتی او را جانشین خود در امور روزمره شان قرار دهند.

 آنها به افرادی نیاز دارند که رو راست و صادق باشند ، خوش برخورد باشند و اخلاقی زیبا و نیکو داشته باشند ، زیرک و فهمیده باشند و همت و پشتکارشان از دیگران بیشتر باشد.

3- فن بیان و سخنوری

 جالب است بدانید که شما اگر هیچ علم یا مهارت دیگری هم نداشته باشید و حتی اگر دیگران شما را فردی بسیار بد اخلاق و تند خو به حساب بیاورند ، با داشتن کمی زیرکی و داشتن مهارت سخنوری و سخنرانی ، می توانید بدون داشتن اندک سرمایه ای به پول و سرمایه ی هنگفتی دست پیدا کنید!!

 اگر واقعا فکر می کنید که این امر امکان پذیر نیست ، می توانید زندگینامه ی برخی سیاستمداران جهان را مطالعه کنید !! خوب است در این جا داستانی را ذکر کنم که منظورم را روشن کند:

  "دموستنس، خطیب و سیاستمدار معروف یونان قدیم ، که با ارسطو در یک سال متولد و در یک سال درگذشته اند، از آغاز رشد و تمیز و سالهاى نزدیک بلوغ براى ایراد سخنرانى آماده مى شد، ولى نه براى آنکه واعظ و معلم اخلاق خوبى باشد، و نه براى آنکه بتواند در مجامع مهم و سخنرانیهاى سیاسى و اجتماعى نطق ایراد کند، و نه براى آنکه در محاکم قضایى وکیل مدافع خوبى باشد، بلکه فقط به خاطر اینکه علیه کسانى که وصى پدرش و سرپرست خودش در کودکى بودند، و ثروت هنگفتى که از پدرش به ارث مانده بود خورده بودند، در محکمه اقامه دعوى کند.

 مدتى مشغول این کار بود. از مال پدر چیزى بدستش نیامد، اما در سخنورى ورزیده شد، و بر آن شد که در مجامع عمومى سخن براند. در آغاز امر چندان سخنورى او موردپسند واقع نشد، عیبهایى در سخنرانیش چه از جنبه هاى طبیعى مربوط به آواز و لهجه و کوتاه و بلندى نفس ، و چه از جنبه هاى فنى مربوط به انشاء و تعبیر دیده مى شد ولى به کمک تشویق و ترغیب دوستان و با همت بلند و مجاهدت عظیم ، همه آن معایب را از بین برد. خانه اى زیرزمینى براى خود مهیا ساخت و تنها در آنجا مشغول تمرین خطابه شد. براى اصلاح لهجه خود ریگ در دهان مى گرفت و به آواز بلند شعر مى خواند. براى اینکه نفسش قوت بگیرد رو به بالا مى دوید، یا منظومه هاى طولانى را یک نفس مى خواند. در برابر آئینه سخن مى گفت ، تا قیافه خود را در آئینه ببیند و ژستها و اطوار خود را اصلاح کند. آن قدر به تمرین و ممارست ادامه داد، تا یکى از بزرگترین سخنوران جهان گشت.منبع: قلم اندیش"

 پس سعی کنید قبل از این که به کسب در آمد بیاندیشید و پیش از آن که پروژه ای را شروع نمایید برای داشتن موارد سه گانه ی بالا تلاش نمایید و فراموش نکنید که راز موفقیت شما در کسب و کارتان ، مقدار تلاشیست که در جهت به دست آوردن موارد بالا کرده اید.