آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که چراعده‌ای غرق در رفاه و آسایش و ثروت هستندو عده‌ای دیگر در زیر آوار مشکلات مالی دست و پا می‌زنند؟ فکر می‌کنید علت پولدار شدن ثروتمندان چه بوده است؟ آیا بخت و اقبال یار آنها بوده است؟ آیا مشیت الهی این بوده است که فقط عده کمی طعم شیرین موفقیت و ثروت را بچشند؟

·شالوده و اساس هر موفقیتی، آموزش است. ولی متأسفانه سیستم آموزشی ما چه در مدرسه و چه در دانشگاه، ما و فرزندان ما را با تعلیمات مالی و اقتصادی مورد نیاز برای ورود به دنیای واقعی کسب و کار آماده نکرده و نمی‌کند. به همین خاطر است که اکثر افرادی که به ثروت‌های بیکران دست یافته‌اند کسانی هستند که آموزشهای مالی و مهارتهای کسب و کار را یا ازپدران خود در منزل و در پشت میز شام آموخته اند و یا کسانی هستند که مدرسه یا دانشگاه را نیمه تمام رها کرده‌اند و این آموزشها را در محیط واقعی و از طریق آزمون و خطا به دست آورده اند.

آیا این افراد را می شناسید؟

توماس ادیسون           مؤسس               جنرال الکتریک

بیل گیتس                   مؤسس              میکروسافت

پیر امید یار                 مؤسس                               ebay

کنراد هیلتون              مؤسس              هتلهای هیلتون

محمود خیامی             مؤسس               ایران خودرو

هنری فورد                  مؤسس              فورد موتور

تِد ترنر                        مؤسس                                CNN

والت دیسنی               مؤسس               والت دیسنی

بهروز فروتن                مؤسس               مواد غذایی بهروز

و ...

همه و همه نوابغی هستند که یا به مدرسه و دانشگاه نرفته اند و یا اگر رفته اند آن را نیمه تمام رها کرده اند.

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که چقدر معلم بی‌پول در اطرافتان وجود دارد، همینطور حسابدار، بانکدار و استاد دانشگاه، در حالیکه اکثر آنها افراد تحصیل کرده، باهوش و سخت‌‌کوشی هستند!

از آنجا که در مدارس و دانشگاهها دیدگاه ثروتمندان در مورد پول آموزش داده نمی‌شود، به همین خاطر نگرش فرزندان در مورد پول درمحیط خانواده و از طریق پدر و مادرها شکل می‌گیرد.

اما چگونه توقع داریم فرزندان دانش مالی را بیاموزند در حالی که پدر و مادرها خود از دانش مالی بی‌بهره ‌اند!

چگونه توقع داریم فرزندان، سرمایه‌گذار بار بیایند درحالی که پدر و مادرها خودشان از ریسک کردن در هراسند! به همین خاطر است که اصول ثروتمند شدن در خانواده‌های ثروتمند از نسلی به نسل دیگر سینه به سینه منتقل می‌شود و اکثریت جامعه از آموزش‌های مالی ثروتمندان به فرزندانشان بی‌نصیب می‌مانند.

·با توجه به ضعف‌های بزرگ موجود در سیستم آموزشی فعلی آقای رابرت کیوساکی (نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار، پدر بی‌‌پول و مؤسس شرکت Richdad) در آمریکا، دست به طراحی یک بسته آموزشی در قالب یک بازی به نام «گردش پول» زده‌اند و در این بسته آموزشی، آموزشهای مالی را که در مدارس و خانواده‌ها به دست فراموشی سپرده شده است، را در فضایی مفرّح به افراد آموزش می‌دهند. این بسته آموزشی که با استقبال فوق‌العاده جامعه جهانی  روبرو شده و به زبان های زنده مختلفی ترجمه شده است، دنیای واقعی زندگی و کسب و کار را در فضایی مجازی شبیه سازی کرده و به افراد امکان می‌دهد تا در اثر تکرار این بازی تفکرات غلط مالی خود را که مانع پیشرفت و ثروتمندیشان می‌شود شناسایی کنند و با اصلاح آن مثل ثروتمندان بیندیشند.

این بسته آموزشی از طریق آخرین روشهای علم روان‌شناسی مثل NLP ، روشهای نفوذ به ضمیر ناخودآگاه و ... اصول، تکنیک‌ها و عادات رفتاری و ذهنی ثروتمندان را به شما می‌آموزد و آنها را در وجودتان درونی می‌کند.

چگونه؟

مثال زیر موضوع را روشن‌تر می‌کند.

اولین جلسه رانندگی خود را به یاد بیاورید. چقدر سخت بود که باید تمام اعمال رانندگی را آگاهانه و به صورت همزمان انجام می دادید. تمرکز بر روی یک عمل شما را از اعمال دیگر غافل می کرد. مثلاً در هنگام تعویض دنده کنترل ماشین را از دست می دادید. ولی اکنون     می توانید بدون این که فکر کنید با استفادة همزمان از گاز، کلاچ، ترمز و فرمان، ماشین را به درستی هدایت کنید. حتی این اتفاق برای شما پیش آمده است که برای مدت مدیدی رانندگی کنید در حالی که غرق در افکار روزمره هستید و ناگهان به خود می آیید و می بینید بدون این که توجه کرده باشید مسیر را درست آمده‌اید و ماشین را به درستی هدایت کرده اید.

می‌دانید علت چیست؟

شما در اثر تمرین، ممارست و تکرار در رانندگی ماهر شده‌اید، اصول رانندگی را به ضمیر ناخودآگاه خود سپرده اید و حالا بدون این که فکر کنید به سرعت می‌توانید در لحظه تصمیم‌گیری کنید و ماشین را به درستی هدایت کنید.

در واقع ثروتمندان نیز در اثر تمرین و تکرارِ اصول سرمایه‌گذاری، شناسایی فرصت‌ها را به ضمیر ناخودآگاه خود سپرده اند و با مشاهده فرصت‌ها به سرعت آنها را شناسایی و شکار می کنند.

شما هر چه بازی گردش پول را بیشتر انجام دهید، علاوه بر یادگیری اصول سرمایه‌گذاری، شناخت موقعیت‌های طلائی اقتصادی، شناخت بازار املاک و مستغلات، شناخت بازار بورس و انواع سهام، شناخت انواع کسب و کارها و ...  می‌توانید اصول، تکنیک‌ها و قواعد آنها را به ضمیر ناخودآگاهتان بفرستید و بدون این که با آزمون و خطا در دنیای واقعی پول و وقت خود را از دست دهید، شم مالی و نبوغ مالی خود را بیدار ‌کنید.

ü       شما از طریق این بستة آموزشی:

ü        یاد می‌گیرید بجای این که برای پول کار کنید، کاری کنید تا پول برایتان کار کند.

ü       از وابستگی مالی رهایی می‌یابید و به استقلال مالی می‌رسید.

ü       بر ترس از شکست غلبه می‌کنید و قدرت ریسک پذیریتان را افزایش می‌دهید.

ü       یاد می‌گیرید به جای زحمت بی ثمر، با هوشمندی  کسب ثروت کنید.

ü       با اصول سرمایه‌گذاری، حسابداری، اقتصاد و بطور کلی مدیریت مالی آشنا می‌شوید و می‌توانید آنها را به فرزندانتان انتقال دهید.

ü       فرصت‌های طلائی اقتصادی را به سرعت شناسائی می‌کنید و می‌توانید آنها را شکار کنید.

ü       به تفکرات اشتباه مالیتان پی می‌برید و بعد از انجام بازی مثل ثروتمندان می‌اندیشید.

ü       در هنگام تحولات اقتصادی بجای ترس از دست دادن پول، می‌توانید پول بیشتری بدست آورید.

ü       یاد می گیرید بدون ترک شغل فعلی خود با به گردش درآوردن صحیح پولتان و از محل سود سرمایه گذاریها و داراییهایتان کسب ثروت کنید.

ü       یاد می‌گیرید با سرمایه‌ کم شروع به سرمایه‌گذاری کنید و بتدریج به سرمایه‌گذاری خبره تبدیل شوید.

ü       حسابداری نوینی را فرا می‌گیرید که شما را قادر می‌سازد مدیریت مالی زندگی خود را به دست بگیرید.

·شرکت مدیریت سرمایه روزبهان نماینده انحصاری شرکت Richdad  در ایران این بسته آموزشی را با توجه به فرهنگ ایرانی بومی‌سازی و تولید کرده و با قیمت بسیار کمتر از نمونه خارجی آن به بازار عرضه نموده است. این بسته آموزشی در امریکا ، کانادا و اروپا به قیمت 200 دلار عرضه می‌شود و شرکت مدیریت سرمایه روزبهان برای امکان استفاده هرچه بیشتر خانواده‌های ایرانی از این بسته آموزشی ارزشمند، آن را به قیمت 15900 تومان همراه با دفترچه آموزشی و لوح فشرده رایگان در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار داده و افتخار دارد با همکاری کلینیک کارآفرینی دانشگاه تهران اقدام به برگزاری کارگاه ها و کلاسهای آموزشی آن نموده است. والدین ایرانی همچنین می‌توانند با انجام بازی با فرزندانشان دانش مالی مورد نیاز برای ورود به دنیای واقعی را در فضایی دوستانه و مفرح به فرزندانشان آموزش دهند و اوقات فراغت آنها را هر چه بیشتر غنی سازند. دانشی که متأسفانه در مدارس و دانشگاه ها به آنان آموزش داده نمی شود.

·به خاطر داشته باشید که نبوغ و شمّ مالی یک جریان فکری است که ما و فرزندان ما را قادر به حل و فصل مشکلات مالی مان می‌سازد. اگر شما امروز یک کارمند، معلم، سرایدار یا حتی یک جوینده کارباشید، باز هم قادر خواهید بود به خودتان و همه کسانی که دوستشان دارید و مایل هستید به استقلال مالی برسند، این مطالب را آموزش دهید. آرزوی ما این است که این بسته آموزشی به کمک تک تک افراد جامعه بیاید و به همگان آگاهی دهد که قادرند به سعادت، خوشبختی و رفاه برسند در صورتی که خود واقعاً خواستارش باشند.

آیا هنوز فکر می‌کنید ثروتمندان به صورت اتفاقی و شانسی و با معجزه ثروتمند شده‌اند؟

آیا فرزندان افراد متوسط جامعه باید برای همیشه قربانی ضعف سیستم آموزشی و فقدان آموزشهای مالی والدین‌شان شوند؟

آیا بهتر نیست به جای اینکه قدری پول به فرزندانتان بدهید اصول سرمایه گذاری و ثروتمندی را به آنها بیاموزید؟

آیا وقت آن نرسیده است بالاخره روزی فرزندان ما آموزشهای مورد نیاز برای ورود به دنیای واقعی را بیاموزند؟

آیا وقت آن نرسیده است تا آستینهایمان را بالا بزنیم و با فراگیری اصول دنیای واقعی کسب و کار و آموزش آن به فرزندانمان ضعف مفرط موجود در سیستم آموزشی را جبران کنیم؟

و بالاخره آیا وقت آن نرسیده است تایک بار برای همیشه با فراگیری اصول ثروتمندی، امروز خود و فردای فرزندانمان را متحول کنیم؟


http://www.charismaco.com/html/index.php?name=News&file=article&sid=145