مردم برای اینکه پول دربیاورند و زندگی خود را بچرخانند کار می کنند. این یک واقعیت است. مااگر پول نداشته باشیم نمی توانیم نیازهای اولیه خود مثل نیازبه خانه، لباس و غذا را برآورده کنیم. اما شما نباید به پول اجازه دهید تا شما را کنترل کند. درغیراین صورت هیچگاه شادی و رضایت را پیدا نخواهید کرد.

مشکل جامعه امروز این است که بیشتر مردم مجبورند برای پول بدست آوردن شغل هایی را بپذیرند که دوستشان ندارند. آنها فکرمی کنند که اگر پول کافی بدست بیاورند تا ماشین و لباس و وسایل گران قیمت بخرند، آنوقت خوشحال خواهند بود. اما یک چیز را فراموش کرده اند که پول نمی تواند شادی را برای آنها بخرد.

به نکات زیر توجه کنید:

شما هیچوقت پول کافی بدست نخواهید آورد

حتی اگر بالاترین درآمد راهم داشته باشید، احساس می کنید که این مقدارکم است. بنابراین همیشه درحال شکایت کردن از وضع مالی خود و عدم توانایی تان برای پرداخت قرض هایتان هستید و اینکه چرادیگری نسبت به شما درآمد بیشتری دارد درحالیکه شما شایسته تر هستید. درنتیجه همیشه ناراحت و ناراضی هستید.

مدام درحال حسرت خوردن برای داشتن یک فرصت شغلی دیگرهستید

ازآنجایی که خوشحال نیستید و احساس می کنید که درآمدتان کم است، به دنبال شغل های دیگری هستید که درآمد بیشتری دارد. بنابراین، همیشه درحال آرزو کردن وتلاش کردن برای داشتن شغل دیگری هستید. شاید درابتدا حس خوبی داشته باشید، چون افراد جدیدی را می بینید و محیط جدیدی را تجربه می کنید. اما به هرحال یک روز به آن عادت می کنید و دیگری شوقی برای این کارجدید ندارید و دوباره به دنبال یک فرصت شغلی جدید دیگر می گردید مگر اینکه این شغل علاقه واقعی شما درزندگی باشد.

قرض روی قرض بالا می آورید

وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل می شوید و یک شغل پیدا می کنید، بالاخره نیاز به گرفتن وام و قرض پیدا می کنید و باید یک روز اینها را برگردانید. بعد از آن شاید بخواهید یک خانه بخرید. یک خانه با وام بلندمدت و دوباره باید کارکنید تا وام خانه را تسویه کنید. بالاترازهمه اینها علاقه دارید تا همیشه اولین و بهترین باشید، ماشین مدل بالا داشته باشید و گوشی همراه گران قیمت ویا به خارج سفر کنید. پس احساس می کنید که می توانید اینها را داشته باشید و بعدا قرض های خود را پاس کنید. می بینید؟ یک چرخه بی پایان از قرض و بدهی. درنتیجه، درمحیط شغلی نفرت انگیز خود گیر می کنید تنها به دلیل اینکه درآمد بالایی دارد و شما می توانید ازاین راه قرض های خود را پرداخت کنید.

برده پول می شوید

همانطور که ازمرحله سوم دریافتید، بعد ازمدتی، پول شروع به کنترل کردن شما می کند، درست برعکس اینکه شما آن را مدیریت کنید وبنابراین خود را برده پول می یابید. فراموش نکنید که این پول ارزشمندترین چیزی نیست که شما درزندگی دارید. پس پول را درمرکز زندگی خود قرار ندهید. به دنبال چیزی بروید که شمارا سرزنده نگه دارد و موجب هیجان و رضایت شما درزندگی شود.

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/239452