تعریف شما از موفقیت هر آنچه که باشد،‌ مهم روش شما برای رسیدن به آن است و یا اینکه چه چیزی شما را به موفقیت خواهند رساند. اینکه به چه چیزی علاقه دارید؟ اینکه چه چیزی شما را به وجد می آورد؟ چه چیزی به شما انگیزه می بخشد و الهام بخش شما است؟ اگر هنوز جواب این سوال ها را نمی دانید، بیشتر ما همین وضعیت را داریم و تنها راه فهمیدن آن، خارج شدن از مرزهای این جهان خاکی و کار کردن و بازی کردن و آموختن است، یعنی انجام کارهایی که تجربه شما را بیشتر می کند.

مثلا شاید علاقه خود را در حوزه تکنولوژی پیدا کنید و به راحتی می توان کارآفرینان موفقی در این زمینه مثل استیوجابز،‌ مدیر اوراکل، مدیر لینک ادین و بسیاری افراد موفق دیگر را مثال زد. اما مهم این است که این افراد چگونه به این موفقیت دست یافته اند و پله های رسیدن به آن را طی کرده اند و جواب این سوال به طور حتم برای همه یکسان نیست. ولی اگر شما بخواهید و تصمیم خود را بگیرید، راه های بسیار کاربردی و قابل دسترسی برای رسیدن به قله موفقیت وجود خواهد داشت که شما یکی از آنها را برگزینید.

آنگونه که خودتان می دانید عمل کنید

هر شرکت بزرگی در این کره خاکی، بوسیله یک شخص پایه گذاری شده است. شرکت ویرجین ریچارد برنسن، فدکس فرد اسمیت و هول فودز جان مکی و یک لیست بلند بالا از این دست افراد موفق. ما این سه نفر را نام بردیم چرا که موفقیت آنها در نتیجه تلاش آنها برای حل یک مشکل بود.

برنسون به دنبال سرویس ارزان تر بود، پس از طریق ایمیل به مشتریانش تخفیف می داد. مکی به دنبال غذای سالم بود، پس یک فروشگاه غذای سالم را دایر کرد. اسمیت هم به دنبال حمل و نقل سریع تر و مناسب تر بود، پس فدکس را به عنوان یک بانک نقل و انتقال مدل سازی کرد.

چگونگی رسیدن به موفقیت، در اینجا در پیدا کردن یک راه حل برای یک مشکل خلاصه می شود. یعنی شما شخصا می خواهید یک مشکل را در مقیاس بزرگ حل کنید و راه حلی را پیدا کنید و بدون اینکه به عقب برگردید در مسیر موفقیت به جلو بروید.

سلسله مراتب سازمانی را بپیمایید

هر کسی شاید این روزها دلش بخواهد که یک کار بزرگ در حد توانایی های خودش انجام دهد. و به احتمال زیاد هم بسیاری از افرد جامعه در همان پست اداری خود که هستند به موفقیت های بزرگ دست می یابند و نه در دنیای کارآفرینی. این در حقیقت روشی بود که وینر برای خود انتخاب کرد و در نهایت لینک ادین را راه اندازی کرد. شاید شما از همان ابتدا، کار خود را با کارآفرینی آغاز نکنید و تصمیم بگیرید که در همان پست اداری که هستید از سلسله مراتب سازمانی شرکتتان بالا بروید و تبدیل به یک مدیر اجرایی موفق شوید و از این طریق دانش و تجربه لازم برای بخش دوم کاری خود در یک حوزه دیگر را کسب کنید.

خوب در اینجا، چگونگی رسیدن به موفقیت به این صورت معنا می شود که شما در جایگاه شغلی خود برتری کسب کنید، جسورانه پیش بروید و مسئولیت های بیشتری را در شرکت خود به عهده بگیرید و به شرکت خود برای بهتر شدن کمک کنید و قبول کنید که شاید زمان زیادی از شما بگیرد، اما ارزشش را دارد.

بار سنگین استارتاپ را به دوش بکشید

یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که تمایل داریم همه چیز را یا سیاه ببینیم و یا کاملا سفید، ولی حقیقت این است که همه چیز در این دنیا ترکیبی از این دو است و اینکه شما بخواهید در جایگاه شغلی خود کاری بزرگ را انجام دهید، از این قاعده مستثنی نیست. نکته اینجاست که راه های بسیاری برای انجام یک کار بزرگ وجود دارد. آخرین چیزی که شما باید از این جهان بخواهید، محدود کردن خود از سود بردن از جهان فرصت های بالقوه است.

سعی کنید که اینگونه بیندیشید، زندگی طولانی است، دوران کاری شما یک ماراتون است و شما باید حداکثر تلاش خود را برای به موقع رسیدن به خط پایان بکنید. 

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250057