یک استارتاپ در جهت حل یک مشکل و یا در نتیجه ظهور یک نیاز جدید، توسط شخصی که این نیاز و مشکل را تشخیص داده و نحوه برخورد با آن را می داند، ‌راه اندازی می شود. درواقع ما در سیلابی از مشکلات حل نشده قرار داریم، تنها باید آنها را شناسایی کنیم. اگر شما واقعا علاقه مند به کارآفرینی هستید، باید به گونه ای دقیق به اطرافتان توجه کنید تا بتوانید از یک نقطه درست کار خود را آغاز کنید. در واقع خلق یک ایده کاری چندان سخت نمی باشد، اما اجرایی کردن آن ایده، چالشی بزرگ است. اگر می خواهید که یک کار جدید را آغاز کنید،‌ باید به این دقت کنید که ایده آغازین شما بسیار مهم است. پس اینگونه کار خود را شروع کنید:

چشمان خود را کاملا باز کنید

ما روزانه با مشکلات و چالش های مختلفی وبه نوعی شخصی روبه رو هستیم که نیاز به راه حل دارند. این راه حل ها همان هایی هستند که خود را به عنوان یک مدل و فرصت بالقوه کسب و کاری نشان می دهند و باید برای توسعه دادن پخته شوند. در ذهنتان یک هشدار روحی را تنظیم کنید که هرگاه به این موقعیت رسیدید که به خود می گویید من از این متنفرم، این هشدار وسیله ای باشد برای اینکه شما را به سمت تشخیص فرصت به جلو براند، سپس راه حل دریافتی را توسعه دهید.  

در مورد راه حل هایتان تحقیق کنید

شما ممکن است که زمان زیادی را صرف توسعه یک ایده بکنید، تنها برای اینکه بفهمید این ایده در حال حاضر وجود دارد یا نه؟ زمان شما بسیار ارزشمند است و نباید تلف شود. پس اولین کاری که می کنید این است که به سراغ گوگل بروید و در طول یک جستجوی مختصر و قبل از برداشتن هرگونه گام بزرگی برای اجرایی کردن مدل کسب و کاریتان، کمی راجع به ایده ابتدایی تحقیق کنید. مثلا با رفتن به سایت google.com/patents، می توانید از این آگاه شوید که آیا یک ایده دارای حق امتیاز است و یا خیر. اگر از همان ابتدا آن را در نتایج اولیه جستجو ندیدید پس این می تواند خبر خوبی باشد.

به کشف نیازها بپردازید

شما و دوستانتان و خانواده تان ممکن است که فکر کنید که محصول جدید شما یک محصول خارق العاده است، اما عموم مردم ممکن است مخالف این تفکر باشند. شما باید تشخیص بدهید که آیا تقاضایی برای محصول و یا سرویس شما در جامعه وجود دارد یا خیر. این مهم است که شما با صرف هزینه ای بسیار کم به آزمایش تئوری خود بپردازید. برای مثال به راحتی می توانید یک نام برای محصولتان و یک نام برای سایتتان در نظر بگیرید و از طریق ساختار تحلیلی گوگل به این پی ببرید که چه قدر سایت شما پر ترافیک است. و کمی تبلیغات از طریق سایت ها و فیسبوک و دنبال کردن اینکه چه قدر افراد به سراغ محصول و صفحه سایت شما می آیند، به شما کمک می کند که بفهمید که مردم چه نظری در مورد محصول و پروژه شما دارند.

تعیین هزینه کنید

وقتی به سراغ یک ایده می روید، ممکن است بسیار به این فکر کنید که آیا این ایده برای اجرایی شدن هزینه بالایی را می طلبد و یا خیر. شاید ایده ای داشته باشید که با فروش آن پول بیشتری نسبت به اجرایی کردن آن بدست بیاورید. پس کاری را که درست تر است انجام دهید. به این بیندیشید که آیا تولید محصول شما و یا عرضه سرویس شما صرفه اقتصادی دارد و یا خیر.

نکات بالا را در نظر بگیرید، زمانی که به این فکر می کنید که آیا یک ایده تبدیل به یک فرصت کسب و کاری می شود و یا باید همچنان در سرتان باقی بماند. دقت کنید که شما نباید تمام زندگی تان را صرف یک ایده رد شده بکنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/239397