اینکه شما بتوانید یک هندوانه خوب را انتخاب کنید ، خودش یک هنر است ، این یکی از درس هایی است که Max Mullen ، میلیونر جوان سال 2015 ، در زمان پروسه مدیریت سرویس آنلاین سفارش خواروبار ، Instacart ، آموخت . به گفته خود مکس 29 ساله ، در شروع کار ، همه می گفتند که شکست می خورد. او می دانست که استارتاپ های زیادی بودند که این کار را شروع کردند و شکست خوردند . اما او می دانست که مردم دائما در حال خرید خواروبار هستند و این یک مشکل است و باید حل شود . مکس در دانشگاه کالیفرنیا ، رشته کارآفرینی را برگزید و شروع به فکر کردن به آن مدل های شکست خورده کرد . او و دونفر از دوستانش بالاخره  Instacartرا در سال 2012 در سانفرانسیسکو راه اندازی کردند.

بر خلاف سرویس های سفارش خواربار که خواربار را در انبار نگه می داشتند و از وسایل نقلیه سریع و با یک آرم تجاری استفاده می کرند تا سفارش را به در خانه برسانند ، شرکت مکس ، شروع به برقراری ارتباط با خواربار فروش های محلی کرد و حدود 7 هزار پیمانکار آموزش دیده مستقل به خرید سفارشات و رساندن آنها کمتر از یک ساعت مشغول شدند . یکبار که شرکت ادعا کرد که یکی از مشتریان سفارش خود در طول 12 دقیقه دریافت کرد . او عقیده دارد که هرچیزی مثل پیتزا می شود که به در خانه آورده شود . با یک سرمایه اندک او به سرعت پیشرفت کرد و مناطق بسیاری از کشور آمریکا را مثل، واشنگتون و شیکاگو را پوشش می دهد . در سال 2014 سود این شرکت در حدود 100 میلیون دلار بود ، درست ده برابر سال قبلش . مکس تاکید کرد که کار با برخی فروشگاه ها بسیار سودمند است ، و ادعا کرد که مشتریان ما آنجایی را انتخاب می کنند که ما به آنها پیشنهاد می دهیم .

افراد زیادی نیز در شرکت Instacart سرمایه گذاری کرده اند و در حال حاظر سرمایه آن به حدود 275 میلیون دلار رسیده است . شرکت مکس حدود 2 میلیارد دلار می ارزد و به گفته او ، مرحله به مرحله اثبات کردند که همه در اشتباهند . اما به این راحتی ها هم نبود . بعضی وقت ها نرم افزار به درستی نیازها و وسایل و تعداد افراد مورد نیاز را درست پیش بینی نمی کرد و  سخت بود که گروهی را برای تهیه سفارش و رساندن آن به حومه سان فرانسیسکو ، جمع کنند . و اینکه آنها باید هرکاری و هرخواسته ای را برآورده می کردند ، تا مشتری را از دست ندهند .

ولی حالا نرم افزار آنها به درستی کار می کند ، و به درستی پیش بینی می کند که مشتری تا چه زمان باید منتظر سفارش خود باشد. همین استفاده از تکنولوژی پیشرفته باعث شد که شرکت به این پیشرفت برسد و منحصر به فرد باشد . این شرکت با خرده فروش ها و فروشنده های زیادی در ارتباط است که سوددهی شرکت را باور دارند . یک تحقیق نشان داد که خریداران 2.5 برابر مغازه وقت خود را در سایت شرکت می گذرانند . به گفته مکس آنها روی تکنولوژی تمرکز کردند و به فروشندگان اجازه دادند که آنها روی خواربار تمرکز کنند .

این سایت یک بخش جدیدی نیز به خود اضافه کرد که مشتریان از طریق آن می توانند سفارشاتی را برای حیوانات خانگی خود نیز بدهند. اما مکس دیگر بیشتر از این به جزئیات اشاره نکرد و گفت که این یک استراتژی مخصوص به شرکت است. او گفت که ما وقتی کار را شروع کردیم به این فکر کردیم که اگر بتوانیم بستنی را بدون اینکه آب شود و کمتر از یک ساعت به دست مشتری برسانیم می توانیم هر سفارشی را قبول کنیم . و در آخر او می گوید که جهان فکر می کند ما تنها یک سیستم سفارش خواربار هستیم ولی خود ما فکر می کنیم که چیزی بزرگتر از آن هستیم .

منبع :

http://www.entrepreneur.com/article/249330