۱- هر آنچه را که دوست دارید انجام دهید

خودتان را از بدهی های ناشی از قبوض مختلف خلاص کنید، قبوضی که هیچ چیزی برای شما و خانواده تان برای زندگی باقی نمی گذارند.

۲- خودتان را از شر بدهی ها نجات دهید

راحت زندگی کنید و هر انچه که دوست دارید در زندگی انجام دهید. شما می توانید در ملک خود و اتاق خود زندگی کرده و هر آنچه که خودتان می خواهید انجام دهید. میراث شما برای فرزندتان چیست؟ آیا می خواهید به انها بیاموزید که ما باید زندگی مان را صرف کار برای دیگران کنیم!

۳- شما نباید برای دیگران کار کنید

شما از سنین پایین برای داشتن شغلی برای امرار معاش برنامه ریزی می کنید. اما در حقیقت برای کار برای دیگران برنامه ریزی می کنید نه برای داشتن شغلی برای خود. چراکه نمی توانید از کارتان مرخصی گرفته و فرصتی برای رفتن به سفر با خانواده تان داشته باشید.

۴- این مسئله مربوط به مسئولیت شما نیست

هیچ کس به شما نمی گوید که باید از انجام وظایف تان به خاطر خانواده شانه خالی کنید. شما باید انواع قبوض را پرداخت کنید. ما از همان سنین پایین به این باور می رسیم که باید طرفدار نظریه تمدن باشیم. سخت کار می کنیم، اما الزاماً شغل دلخواهمان را نداریم. ما باید کاری را که دوست داریم انجام دهیم.

۵- شغل شما خانواده شماست

شغل شما رئیس تان نیست. شغل شما، سخت کار کردن برای داشتن زندگی مناسب برای خود و خانواده تان است. شما باید فرزنداتان را آنطور که دوست دارید بزرگ کنید نه آنطوریکه سیستم به شما تحمیل می کند. خانواده مهم ترین مسئله بر روی کره زمین است. ما در قبال خانواده و جامعه بشریت مسئولیم و باید به همنوعان خود کمک کنیم.

۶- شما می توانید بدون منابع انرژی زندگی کنید

با انجام اقداماتی می توانید هر چه زودتر خود را از منابع انرژی رها سازید.

۷- مخارج تان را کاهش دهید

اگر فقط از جنبه تفریح و سرگرمی از تلویزیون استفاده می کنید، کابل آن را قطع کنید. بدین ترتیب می توانید ماهانه از هزینه های قبض تان بکاهید.

۸- پول پس انداز کنید

شما می توانید با نخوردن غذا در بیرون از خانه و نخریدن اقلام بیمورد و غیرضروری پول پس انداز کنید. خوردن انواع فست فود و اسنک و نوشیدنی نه تنها برای سلامت شما مضر است بلکه هزینه هم دربر دارد.

منبع:

http://peacefulwarriors.net/15-tips-for-going-off-grid-do-what-you-love-stop-being-a-debt-slave/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.