۱-استیو جابز

«استیو جابز»، بنیان‌گذار شرکت اپل در سال ۲۰۱۱ درگذشت. او پس از پایان تحصیلات متوسطه تنها یک ترم در سال ۱۹۷۲ در دانشگاه پورتلند تحصیل کرد. جابز پس از ترک تحصیل حتی جایی برای خواب نداشت و پیش دوستانش می‌خوابید و با جمع‌کردن شیشه خالی و دریافت «گرویی» آن روزگار می‌گذراند. او پس از مدتی در شرکت آتاری شروع به کار کرد و در سال ۱۹۷۶ به همراه استیو وزنیاک شرکت اپل را تاسیس کرد.

۲- ریچارد برانسون

«ریچارد برانسون» در لندن به دنیا آمد. او دچار بیماری خوانش‌پریشی است و در مدرسه و دوران دانش آموزی هم عملکرد مناسبی نداشته است.

اما بعدها دریافت که دارای توانایی خوبی در برقراری ارتباط با دیگران است. برانسون در ۱۶ سالگی تحصیل را رها کرد و با کمک یکی از دوستانش مجله “دانش آموز” را براه انداخت. او بعدها، در دهه ۱۹۷۰، کمپانی “ویرجین رکوردز” را تاسیس کرد و مؤسس شرکت “ویرجین گروپ” هم هست. او در دهه ۱۹۸۰ شرکت هوایی “ویرجین آتلانتیک” و در دهه ۱۹۹۰ “ویرجین موبایل” و “ویرجین ترین” را تاسیس نمود.

                                                                   

۳- دیو توماس

«دیو توماس» یک بازرگان و نیکوکار آمریکایی و بنیان‌گذار و مدیرعامل رستوران‌های زنجیره‌ای Wendy’s بود. وی اولین شغل خود را در ۱۲ سالگی در The Regas، رستورانی در ناکسویل تنسی، بر عهده گرفت، اما کمی بعد بر سر یک مشاجره با رئیسش شغل خود را از دست داد. وی در سن ۱۵ سالگی همراه پدرش به فورت وین ایندیانا نقل‌مکان کرد و در رستوران Hobby House مشغول به کار شد. زمانی که پدرش تصمیم گرفت مجدداً نقل‌مکان کند، دیو تصمیم گرفت در فورت وین بماند و از مدرسه انصراف داد تا تمام وقت در رستوران کار کند. توماس اولین رستوران Wendy’s را در کلمبوس اوهایو، در ۱۵ نوامبر ۱۹۶۹، راه‌اندازی نمود. وی در سال ۲۰۰۲ در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

                                                                        

                                                               

۴- دیوید گرین

«دیوید گرین» موسس شرکت‌ هابی لابی، یک فروشگاه زنجیره‌ای محصولات هنری و صنایع دستی در آمریکا است. مجله فوربز در سال ۲۰۱۰ گرین را با ثروت ۳ میلیارد دلار در رده سیصد و شانزدهم ثروتمندان جهان قرار داد. وی در ۱۳ نوامبر سال ۱۹۴۱ به دنیا آمد. پدر او یک واعظ فقیر بود. دیوید در دوران دبیرستان در یک فروشگاه محلی کار می‌کرد. دیویدگرین تنها موفق شد مقطع دبیرستان را به پایان برساند و مدرک دیپلم دریافت کند. او مدت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف کار می‌کرد و به همین واسطه توانست اعتبار و تجربه زیادی در کسب‌وکار خرده فروشی به دست آورد. دیوید گرین فروشگاه محصولات هنری و صنایع دستی ‌هابی لابی را در سال ۱۹۷۲ و تنها با دریافت وامی ‌۶۰۰ دلاری تاسیس کرد. شرکت ‌هابی لابی یک شرکت خصوصی است که دفتر مرکزی آن در اوکلاهاما سیتی واقع شده است. این شرکت بیش از ۴۷۵ فروشگاه را در ایالت‌های مختلف آمریکا اداره می‌کند.

                                                                    

 منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/249683

برداشت آزاد خودم از این موضوع.