فاکتور ها و عوامل زیادی وجود دارند که می توانند به صاحبان وبسایت ها یک ایده کلی از میزان محبوبیت مطالب و محتوایشان بدهند. برای مثال تعداد کاربران، تعداد بازدید ها، میزان بازگشت کاربران، لینک های داده شده به مطلب، و تک تک این فاکتور ها می توانند اطلاعات زیادی در مورد محبوبیت محتوایتان  بدهند.

اما غیر از این ها، یک فاکتور دیگر وجود دارد که اهمیت بسیار زیادی دارد و نشان دهنده مقبولیت یا عدم مقبولیت مطالب شماست: زمان ماندن کاربران در سایت.چرا زمان ماندن کاربران در سایت، اهمیت دارد؟بگذارید با یک مثال توضیح دهم.

فرض کنیم وبسایتی دارید که تعداد مشاهده صفحه در آن، به ازای هر کاربر 4.5 عدد است. یعنی یک کاربر که وارد سایت می شود، قبل از ترک آن به طور میانگین 4.5 صفحه را باز کرده و می خواند. تا به این جا همه چیز عالیست، اما وقتی به زمان ماندن کاربر در صفحه نگاه می کنید، با یک فاجعه بزرگ روبرو می شوید: میانگین آن در حدود 55 ثانیه است.

این یعنی کاربران هر کدام از مطالب شما را در کمتر از یک دقیقه “می خوانند”! نیاز به محاسبات پیچیده ریاضی نداریم تا پی ببریم، کاربران مطالب نوشته شده را نمی خوانند و فقط نگاهی گذرا به آن می اندازند.

یعنی چه؟ یعنی مطالبی که برای نوشتن شان زحمت کشیده اید، برای کاربران تقریبا بی ارزش و بی اهمیت هستند.

یک کاربر هرچه بیشتر در وبسایت شما بماند، احتمال این که یک خرید انجام دهد و یا در کل، کاری انجام دهد که شما از آن سود می برید، بیشتر خواهد بود. پس با این حساب، اگر تعداد بازدید کننده ها یکی از اصلی ترین فاکتور های موثر در سود دهی وبسایت باشد، زمان ماندن در وبسایت نیز تقریبا به همان اندازه اهمیت دارد.

زمان ماندن در وبسایت، نشان می دهد که کاربران تا چه اندازه با محتوای شما تعامل دارند و چقدر از آن استفاده می کنند. اگر کسی به مدتی طولانی در سایت شما بماند، یعنی با مطالب تان درگیر شده است و اعتماد بیشتری به شما دارد. همین عامل موجب می شود به آسانی از خدمات شما (هر چه که باشد) استفاده کند.در آینده بخش بعدی مطلب را میتواتید دنبال کنید.

منبع:


http://www.jeyjoo.com/blog/improve-google-rank-3-increase-time-spent-on-website


برداشت آزاد خودم از این موضوع.