۱- برای هر آنچه که دارید شکرگزار باشید.

به دور و برتان نگاه کنید. شما خانه و خانواده ایی دارید که عاشقتان هستند و دوستانی که شما را دوست دارند. شما بهتر از اکثریت مردم کارتان را انجام می دهید. یادآوری این مطالب بسیار مهم است. همه چیز مطابق میل شما نیست، و خوب است که این مطلب را بپذیرید و با آنها روبرو شوید.

۲- ملکه درام زندگی تان نباشید.

داستان درام را به یکباره از زندگی تان حذف کنید. در داستان درام شخصیت های بدبخت و بیچاره وجود دارند. شایعات بی اساس را فراموش کنید، چراکه نه تنها هیچ چیز خوبی برایتان به همراه ندارند بلکه موجب نفوذ منفی بافی در شما می شوند.

۳- مسئولیت پذیر باشید.

ابتدا مسئولیت خودتان را بپذیرید. شما مسئول خودتان هستید و اگر ناموفق شوید، مقصر خودتان هستید. اگر کاری را خوب انجام دهید، بازهم خودتان مسئول هستید. مسئولیت پذیری به این شیوه فوق العاده و عالیست. پس سعی کنید خود را درگیر امور جامعه نمایید و کارهایتان را بهتر انجام دهید.

۴- بخشیدن را بیاموزید.

حفظ احساس خشم و غضب همانند آن است که خود جام زهر را بنوشید و توقع داشته باشید دیگری دچار دل درد و مرگ شود. هیچ چیز خوبی از آن حاصل نمی شود. بیاموزید که دیگران را ببخشید. البته این بدین معنا نیست که با مهربانی از آنها استقبال کنید بلکه فقط آنها را ببخشید.

۵- مهربان باشید

با دیگران مهربان باشید. هر روز سعی کنید کار خوبی برای کسی انجام دهید. کار نیک بازگشت خوبی برایتان به همراه خواهد داشت.

منبع:

http://higherperspectives.com/negative-positive/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.