موضوع مهم در مورد هر وب سایت یا صفحه وب ، توانایی آن در جلب توجهی است که  شامل هر مخاطب حاضر در تهران تا نیویورک می شود.تنها اینکه همه مردم دنیا بتوانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند به این معنی نیست که بتوانند منظور شما را متوجه شوند.

طرح کل وب سایت- خنثی یا خاص

دو شیوه برای اینکه طرح کلی وب سایت تان بین المللی باشد وجود دارد. اول اینکه می توانید یک تِم منحصربه فرد برای وب سایت تان ایجاد نمایید و زبان، محتوا و عناصر طراحی مطابق با هر کشور را تغییر دهید. دوم شما می توانید طرح های منحصربه فردی را برای هر وب سایت و با در نظر گرفتن تفاوت های ادراکی هر منطقه در نظر بگیرید.

محتوای وب سایت را محلی حفظ کنید

در این حالت هم دو شیوه سخت و آسان وجود دارد. در حالت آسان، اطلاعات مکتوب را به زبان ملی هر کشور ارائه می دهید. اما مرحله سخت جایی است که هر کشور دارای تفاوت های فرهنگی است، از این رو شما باید محتوای وب سایت تان را مطابق هر منطقه نمایید.

توجه به رنگ های مورد استفاده

رنگ ها تاثیر قابل توجهی در احساسات انسان دارند و می توانند معانی فرهنگی قوی و حجیم  داشته باشند. بطور مثال ، رنگ قرمز تاثیر بسیار مثبتی در چین دارد که به معنی شادی و سلامتی است ، در صورتی که در مصر نشانه ای از مرگ است. وقتی پای انتخاب رنگ به میان بیاید ، سعی کنید از رنگ هایی طبیعی مانند سبز برای پس زمینه و رنگهای تیره برای متن (که مقبولیت بیشتری در بین فرهنگ های مختلف دارند) استفاده کنید.

منبع :

http://inspiredm.com/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.