آخرین باری که Jonathan Eppers تصمیم گرفت تا خانه ای را اجاره کند، آنقدر اذیت شد که به این نتیجه رسید که خانه اش را عوض نکند. خانه هایی در لیست اجاره بودند که به درد اجاره کردن نمی خوردند، قیمت ها دقیق نبودند، کلاه برداری زیاد بود. بزرگترین مشکل اجاره کنندگان، نبود اطلاعات دسته بندی شده بود. پس ایپرز و دوستانش تصمیم گرفتند تا در ژانویه 2013 شرکت RadPad را در لس آنجلس تاسیس کنند، شرکت تولیدکننده نرم افزار موبایلی برای تهیه مسکن.

آنها در این مسیر با موانع بسیاری روبه رو بودند از جمله سرمایه گذارانی که در ابتدای راه این عقیده را داشتند که نباید به مشتریان اطمینان کرد، آنها به تعهدات خود عمل نمی کنند. اما همین سرمایه گذاران نظرشان تغییر کرد، درست بعد از اینکه این نرم افزار رایگان در ماه اول توسط کاربران 10 هزار بار دانلود شد و پیشنهاد فروش از جانب یک رقیب دریافت کرد. این استارتاپ در 2014، 4 میلیون دلار  درآمد کسب کرد.  

امروز این نرم افزار دارای پایگاه داده ای متشکل از 1میلیون آپارتمان و خانه در کشور آمریکا است. بیشتر کاربران این برنامه افراد جوان با بازه سنی کمتر از 34 سال می باشند. این برنامه برای گوشی های اندرویدی و اپل قابل دسترس است و 1.5 میلیون بار دانلود شده است و در هرماه چیزی بالغ بر 2 میلیون جستجو برای اجاره کردن خانه، انجام می گیرد. پیدا کردن خانه از طریق این برنامه رایگان است و برخی از قابلیت های آن پولی است، مثل اینکه مستاجران می توانند اجاره هرماه خود را از طریق آن و کارت های اعتباری پرداخت کنند، که این به نظم و دقت هرچه بیشتر این کار کمک می کند و هم به نفع مستاجران و هم به نفع صاحبخانه ها است و یک تراکنش مالی عظیم در سال، نصیب این شرکت می شود، چیزی بالغ بر 70 میلیون دلار.

این شرکت امسال قصد دارد یک قابلیت ویژه را به نرم افزار اضافه کند، یک الگوریتم اختصاصی که خانه های اجاره ای را بر اساس کیفیت عکس ها و جوابگویی مالکان و دیگراطلاعات درجه بندی می کند، که واقعا به بهبود اطلاعات و جلوگیری از بارگذاری اطلاعات بد کمک می کند و بهترین موارد و با کیفیت بالا همیشه در رتبه های اول قرار می گیرند.

و همچنین قابلیتی مخصوص مالکان به برنامه اضافه خواهد شد که به آنها اجازه می دهد تا پیشنهادات اجاره خود را با پرداخت پولی برجسته سازند.

و در آخر اینکه چشم انداز این شرکت این است تا این برنامه را تبدیل به یک نرم افزار محلی بکند تا هرشخصی در هرجایی بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250189