آیا بیزینس شما پکیج های قیمتی متفاوتی را ارائه می دهد؟ شانس هایی مبنی بر این که درصد کمی از مخاطبان شما مایل باشند مبلغ بسیار قابل توجهی را برای کالای شما پرداخت کنند وجود دارد، مشروط به این که شما پیشنهادهای با ارزش، استثنایی و لوکسی تقدیمشان کنید. بنابراین چه نوع “هارپر پارک” هایی در تجارت شما وجود دارند تا بتوانید برای مخاطبانتان به عنوان “پیشنهاد ویژه” ارائه دهید؟

اقبال همگانی:

یکی از جالب ترین ویژگی هایی دیزنی لند، اقبال عمومی و محبوبیت در بین رده های سنی مختلف، از کودکان گرفته تا بزرگسالان قلمداد می شود. من به تازگی ۳۰ سالم شده است و باید اعتراف کنم از تک تک لحظاتم در دیزنی لند لذت بردم.

در این سفر، من و همسرم به همراه یک زوج دیگر که آن ها در چهل سالگی خود بودند، همراه بودیم. ما حتی مردمی را در هشتاد سالگی شان در آنجا مشاهده کردیم که آن ها نیز از تجربه خود لذت می بردند. البته که کودکان خیلی زیادی هم بودند که بهترین لحظات عمرشان را در آنجا می گذراندند.
به عبارت دیگر می توان اذعان داشت، دیزنی لند تقریبا همه کس را در بر می گیرد و برای همگی شان جوی لذت بخش وجود دارد. اما دیزنی چگونه این کار را انجام می دهد؟
هدفمند بودن.
تقریبا هر لحظه به طرزی عمیق” تصویر سازی شده” است تا مورد اقبال جوان، پیر، مرد، زن، بد خلق، شاد، خوابالود و گیج  قرار بگیرد. جزئیات فوق العاده دقیقی که در تمام نقاط پارک لحاظ شده است، باعث می شود کسی حین دید و بازدید از دیزنی حوصله اش سر نرود و این واقعا شگفت انگیز است.

از بیرون نگاهی به تجارت خودتان بیندازید. بله، شما باید یک “مشتری ایده آل” داشته باشید ولی آیا آن هایی که هدف دموگرافیک حیطه فعالیت های شرکتتان هستند از وقتی که با کمپانی شما صرف می کنند، لذت می برند؟ دنبال راه هایی بروید که کمپانی تان اقبال طیف گسترده تری از مردم را در بر بگیرد و بعد از آن شاهد رشد درآمدی خودتان تا درجات بالا خواهید بود.

پایان خوش:

هر شب دیزنی لند، با جشن و آتش بازی ای خاتمه می یابد که بر پیشانی هر چهارم جولایی عرق می نشاند. به معنای واقعی کلمه، با پایانی شگفت انگیز به روز خاتمه می دهد. چرا؟

به این خاطر که دیزنی لند قصد نموده است تا تجربه مشتریانش را از همان ابتدا تا انتهای حضورشان، شگفت انگیز رقم بزند. وقتی مردم پارک را ترک می کنند، تجربه اش درست به همان فوق العادگی ابتدای حضورشان در پارک خواهد بود در واقع باورم این است که این پایان بی نظیر، دلیل بازدیدهای مجدد سالانه مردم از دیزنی است.

بنابراین فقط روی تاثیر اولیه تمرکز نکنید. بیزینس های بزرگ بر روی تاثیر کلی تمرکز می کنند.

نگاهی به بیزینس خودتان بیندازید و از خودتان بپرسید: آیا من در هر مرحله از پروسه حضورشان در  شرکت، شگفت زده شان می کنم؟ آیا من منابع خود را تمام و کمال به کار می برم؟
به یاد داشته باشید که نگاه داشتن یک مشتری قدیمی، کار آسان تر و به صرفه تری نسبت به بدست آوردن یک مشتری دیگر است. بنابراین پایان خوشی را برای هر تجربه کاری با مشتریانتان قدم بزنید.
دیزنی لند یک بیزینس بسیار قوی است که هنرش را در طی  ۶۰ سال گذشته به تکامل رسانده است. به دلایلی که پشت موفقیت آن  قرار دارد نظری بیاندازید، شاید روزی بتوانید بیزینس شگفت انگیزی را از روی آن الگو برداری کنید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/248922

برداشت آزاد خودم از این موضوع.