غذا و آب

Norman Borlaug بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ انقلابی را رهبری کرد (بخصوص بعد از جنگ جهانی دوم) که جان ۱میلیارد انسان را از گرسنگی نجات داد. استفاده‌های جدید از آفت کش ها، علف کش ها و کودها و همچنین نژادهای جدید مهندسی شده در کشاورزی به طور قابل توجهی تولید غذای جهانی را افزایش داده است. با افزایش جمعیت جهانی بجران آب و غذا امری اجتناب ناپذیر است. استارتاپی که منابع جدید غذایی را کشف کند و یا نمونه های موجود حاضر را بهبود بخشد می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد. درمورد آب نیز چنین شرایطی صادق است. نمک زدایی آب دریا که از نظر اقتصادی امکان‌پذیر است می‌تواند یک موفقیت بزرگ باشد.

تحصیلات

ایجاد ارتباط بین دانش‌آموزان با مدرسان و سیستم‌های آموزشی مناسب می‌تواند مردم را تواناتر و باهوش تر می‌کند. دسترسی به معلمان و مربیان بهتر همیشه از طریق فیزیکی امکان پذیر نیست درحالی که از طریق اینترنت امکان برقراری ارتباط به سادگی امکان پذیر است. تحصیلات کلیدی است که امکان به تحقق پیوستن تمام گزینه‌های این لیست را ممکن می‌سازد.

زیرساخت‌های اینترنت

دولت‌ها هنوز هم نسبت به اینترنت به دلیل بلایای طبیعی، نفوذهای مخرب و دزدی اطلاعات، و همچنین گسترش شبکه اینترنت آسیب‌پذیر هستند. محصولاتی که بتوانند امنیت سرور‌ها را تامین کنند، امنیت را افزایش دهند، و راه بهتری برای ذخیره سازی بهتر مقدار زیادی اطلاعات ارایه دهند، ارزش سرمایه‌گذاری دارند.

دولت

دولت یک مشتری بسیار بزرگ است. بخصوص در کشور ما که از نظر نرم افزاری مشکلات زیادی وجود دارد. نرم افزارهای دولت اصولا خارج از رده هستند. این مشکل می‌تواند توسط استارتاپ‌ها حل شود.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

اگر می‌خواهید توضیحی در مورد این دو تکنولوژی بخوانید باید بگوییم که: بنظر می‌رسد اینجاست، ولی اینجا نیست! واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هنوز به قدری برای مردم غیرعادی و گاهی ترسناک هستند که در لیست محصولاتی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم نباشند. و استارتاپی که بتواند این تکنولوژی را برای مردم عادی‌تر کند مطمئنا ارزش سرمایه گذاری دارد.

دانش

فقط دانشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ هستند که این‌روزها توان انجام تحقیقات علمی در مقیاس بزرگ را دارند و همیشه هم به اندازه کافی کارا نیستند. شاید وقت آن رسیده باشد که آزمایشگاه‌های پژوهشی مستقل کار خود را آغاز کنند. آزمایشگاه‌هایی که با سرمایه گذاری جمعی کار خود را آغاز می‌کنند

حمل و نقل

این‌ روزها دیگر کسی از رفت و آمد زیاد خوشش نمی‌آید. تحقیقات بازار نشان می‌دهد که نحوه رفت و آمد تا مدتی دچار تغییر نخواهد شد. کاری که می‌توان انجام داد، ساده‌تر کردن رفت و آمد، و حمل و نقل است. اتومبیل‌های کوچک شخصی که با انرژی‌های پاک کار می‌کنند می‌توانند راهی برای بهبود وضعیت حمل و نقل باشند.

منبع:

http://fundersandfounders.com/startup-ideas-that-matter/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.