تصمیم شماره ۳ : چه خواهید کرد ؟

اعمالی که انجام می دهید به شدت متأثر خواهد بود از وضعیت روحی که در آن هستید. اگر شما عصبانی باشید، رفتار شما کاملاً متفاوت خواهد بود از وضعیتی که در آن احساس بازیگوشی دارید.

اگر قصد دارید رفتار خود را ساماندهی کنید، سریعترین راه تغییر موضوع یا چیزی است که روی آن تمرکز می کنید و تغییر معنا به چیزی که قدرت بخش تر باشد.

دو نفر که عصبانی هستند، ممکن است رفتار متفاوتی داشته باشند. برخی خود را عقب می کشند و برخی رویکردی رو به جلو را در پیش می کنند.

برخی افراد خشم خود را به آرامی بیان می کنند. برخی دیگر با خشونت و یا فریاد آن را ابراز می کنند. با این وجود، برخی آن را سرکوب می کنند و به دنبال یک فرصت منفعل تهاجمی می گردند تا دست بالا باشند یا حتی انتقام بگیرند.

این الگوها از کجا می آیند؟ افراد معمولاً تمایل دارند تا افرادی را که محترم شمرده، آنها را دوست دارند و یا از هم نشینی با آنها لذت میبرند به عنوان الگوی رفتاری خود برگزینند.

افرادی که شما را عصبانی یا درمانده کرده باشند چطور؟ شما اغلب روشهای چنین افرادی را مردود می دانید.

با این وجود، ممکن است شما به الگوهای تکراری که در جوانی شاهد آن بودید و از آن ناراضی هستید، بازگردید.

برای شما بسیار مفید خواهد بود تا وقتی که احساس تنهایی، غم، درماندگی می کنید از الگوی رفتاری خود آگاه باشید. اگر از الگوهای رفتاری خود آگاه نباشید، قادر به تغییر آنها نخواهید بود.

اکنون شما از قدرت این سه تصمیم آگاه هستید، به دنبال نقشهای الگو باشید که شما قصد دارید از زندگی شما به دست آیند. به شما قول می دهم که افرادی که دارای رفتار احساسی هستند نقطه تمرکز کاملاً متفاوتی نسبت به افرادی خواهند داشت که دائماً در حال جدل و نزاع هستند و به معناهای متفاوتی در زندگی خواهند رسید.

این دانش موشکی نیست. اگر شما از تفاوتهایی که مردم در اتخاذ این سه تصمیم با هم دارند، اگاه باشید، گذرگاهی برای کمک به خود به منظور ایجاد تحولات مثبت پایدار در تمام حوزه های زندگی خود خواهید یافت.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/239312

برداشت آزاد خودم از این موضوع.