83.من می خواهم حق امتیاز محصولی را به قیمت X خریداری کنم. ایده ی خوبی است؟

 تنها زمانی حق امتیاز بخرید که می‌دانید واقعا می‌توانید چیز بهتری ارائه دهید. نه صرفا با امید به آینده. به مشکلات و راهکارهای فعلی تکیه کنید.

84.من می خواهم حق امتیاز محصولی را به قیمت X خریداری کنم. ایده ی خوبی است؟

روی یکی از سه مورد زیر تکیه کنید: فوت، بدهی و طلاق! وقتی کسی می میرد وارثینش کالا را به قیمت کمتری می فروشند. وقتی کسی ورشکست شده است یا پول لازم است هم مجبور است کسب و کارش را زیر قیمت بفروشد. همچنین وقتی زوجی می خواهند از هم جدا شوند کسب و کارشان را ارزان می‌فروشند. نکته: حتی اگر در شرایط فعلی بازار وضع خوبی دارید باز نمی‌توانید آینده را پیش بینی کنید اما می توانید از کسب و کارهای گذشته استفاده کنید و به معاملات خوبی برسید. همیشه دنبال یک معامله خوب باشید.

 85. من ترافیک زیادی دارم اما بدون درآمد! چه کار کنم؟

 کسب و کارتان را بفروشید. یادتان باشد فقط یک گوگل وجود دارد (خیلی خب، دو یا سه تا گوگل: فیس بوک، توییتر ) ۹۰. من ترافیکی ندارم. چه کار کنم؟ تعطیلش کنید.

86.آیا یک متخصص روابط عمومی استخدام کنم؟

 خیر. از بازاریابی پارتیزانی استفاده کند. این کتاب‌ها را هم از اول تا آخر بخوانید: «به من اعتماد کن دارم دروغ می گم!» و «خبرسازی». اولین باری که یک متخصص روابط عمومی استخدام کردم به جای ارسال قراردادم، اشتباهی قراردادش با تری بردشاو (بازیکن قدیمی فوتبال امریکایی) را برایم فرستاد. مبلغش ماهیانه ۱۲۰۰۰ دلار بود.

87. رقبایم در همه‌ی زمینه ها از من بهترند! چه کنم؟

 از اینکه کسب و کارتان را تعطیل کنید و همه چیز را از نو شروع کنید نترسید! هدر رفتن زمان بدترین اتفاقی است که می‌تواند بیافتد

88. من شش سالی هست که در کسب و کاری مشغول هستم اما رشدی اتفاق نمی افتد. حتی کمی هم نزول داشته ایم. چه کنم؟

 روزی ده ایده ی جدید در مورد خدمات جدیدی که می‌توانید به افراد بدهید پیدا کنید. برای هر کدام از ایده ها یک مشتری بالفعل بیابید. البته می دانم که کسب و کاری در این وضعیت نمی تواند چنین کند، چرا؟ چون سرمایه گذارانش مدام به او می گویند که روی همین وضعیت تمرکز کن و این گونه شما از بازار محو خواهید شد.

89. من به تازگی کسب و کاری راه انداخته ام. چه باید بکنم؟ در اولین فرصت آنرا بفروشید! در ۹۹ درصد موراد این توصیه درست است. بفروشید و پول نقد بگیرید. ۱۰۰. ایده ی من می تواند جهان را تغییر دهد! نه! نمی‌تواند. 90. چرا شما که اینقدر می‌فهمید چرا خودتان میلیاردر نشده‌اید؟

 چون من کسب و کار هایم را در اولین فرصت فروخته ام. همه چیز را از دست داده ام و دوباره کارهای جدیدی شروع کرده ام، آنها را هم فروخته ام و آنقدر خوش شانس بوده ام که این مسیر را همچنان ادامه می دهم! نکته: این قوانین ممکن است در همه موارد صدق نکنند اما قدیمی‌ها می گویند: اگر می خواهید قانونی را بشکنید اول باید آن را بلد باشید! در نهایت وقتی می توانید به موفقیت برسید که از گذشته پشیمان نباشید و نسبت به آینده هم استرسی نداشته باشید.

منبع:

http://techcrunch.com/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.